Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har vertikalt snitt. Min dotter var så stor så de ville inte riskera att behöva göra ett bikinisnitt först för att sedan ändå behöva snitta ett vertikalsnitt.
Jag fick ju rejäla sammanväxningar efter första snittet. Jag pratade med min förlossningsläkare om det och när det blev kejsarsnitt även andra gången så sade han att han skulle försöka rätta till det. Han skar sonika bort all ärrvävnad och sydde nogsamt ihop varje skikt för sig. Vet inte om han använde någon annan teknik än läkaren gjorde första gången (annan läkare)? Han kunde givetvis inte ge några garantier för att det inte skulle växa ihop igen, men för mig lyckades det iaf. Jag vet inte om detta är något som man gör i Sverige, om det inte är fråga om ett nytt snitt. Har pratat med andra kvinnor med sammanväxningar och enligt dem säger sjukvården typ: "tyvärr, det där får du lära dig att leva med!"...
jag känner ju genom huden att det är en liten tjock klump som det kan dra lite i emellanåt.