Vår nya Stjärna *kort*

Denver

Trådstartare
Våran gamle westie börja ta ut sin rätt så vi bestämde oss för att skaffa en hund till.. Då min 2 åriga papillon hane inte ska behöva vara ensam den dagen vi tar de stora beslutet om den gamle..

Vi ville inte ha någon valp o ingen gammal hund heller.. vi satte ut annons.. O var ganska bestämd denna gång.. Aktiv hund som ja kan träna agility o lydnad med.. Ha med på mina långpromenader.. Jag fick många svar men bestämde mig för denna underbara varelse....:love:

edvinostar.jpg


en liten Jack Russel tjej på 8 mån.. Hon funkar kanon bra ihop med mina hanar.. Edvin (papillonen) är inte alls så på henne som jag trodde..

Jag har alltid velat ha en JR o nu har jag en :bump:
Hon är så underbart charmig.. mitt o sambons hjärta har redan smält helt för henne :D
 
Sv: Vår nya Stjärna *kort*

Naw,vilken söt liten tjej!:love:
vad coolt att hon var så mörk i ansiktet också.
Är hon renras?
 
Sv: Vår nya Stjärna *kort*

Ja hon är renrasig men ej reggad på skk.. följer inte rasstandarden.. men söt är hon :love:
 
Sv: Vår nya Stjärna *kort*

inge illa för ja fattade inte va du menade...

Men tänkte att de kommer säkert komma någon här som säger någt..

Jag har sen innan den tjej.. som inte är skk reggad.. 1 papillon hane renras med stamtavla o skk reggad o en westie hane med stamtavla o reggad på skk...

mvh Jessica
 
Sv: Vår nya Stjärna *kort*

Nej det jag menade var att en hund som inte är SKK reggad är ingen "renras"...Men det kommer - som du sa - ngn annan här som kommer att komentera det;)

Jag börjar själv få sådan valpsjuka nu och VILL ha en TILL hund...Men jag har looooovat mig själv pga av många anledningar att fortfarande vänta med att införskaffa en ny hund:cool:
Men det kliar så inni h**vete i fingrarna att bara köpa "första bästa" valp å bara gosa med dagarna i ända:angel: :p

Men riktigt så dum/oseriös är jag inte,men det är bra frestande thihi:D
 
Sv: Vår nya Stjärna *kort*

:) nää hon räknas ju som blandras o de vet ja jue.. men ärligt talat skiter ja i de :o

Ja brukar vara så snabb i vändingarna men denna gång bestämde ja mig för att välja hund.. fick mycke svar men de var denna lilla tjej som fick mitt härta at slå hårdare...

Men nu får de vara nog med djur...

Jag får dock regga henne i JR of Sweden :)
 
Sv: Vår nya Stjärna *kort*

Hehe jo,men du vet hur buke är på den fronten:angel: ;)

hur som helst,ja ibland så finner man verkligen "kärleken"!:)

Ohh vad jag längtar tills jag själv kan skaffa en ny hund..men det kommer att dröja ett tag:(
 
Sv: Vår nya Stjärna *kort*

Hon är jättesöt, men du är medveten om att hennes fana på svansen nog är anledningen till att hon inte är reggad...?

Dvs hon är antagligen inte renrasig även om hon är oreggad.

Det kvittar iofs, för söt är hon och du verkar nöjd med din hund :D

//E
 
Sv: Vår nya Stjärna *kort*

min kompis hade en JR som var helt långhårig och han var renrasig. vet ej om han var reggad dock, men det går ju att ta reda på.
 
Sv: Vår nya Stjärna *kort*

Jaså? Jag kan inte deras rasstandard, men korthårig och strävhårig är de hårlag jag vet är tillåtna. Sen kan ju de strävhåriga ha rätt mycket päls och vara relativt lockiga, men denna ser ut att ha en päls som ex. engelsk setter. Alltså silkig och med fanor, för mig inte typsikt för JR.

//E
 
Sv: Vår nya Stjärna *kort*

Våran gamle westie börja ta ut sin rätt så vi bestämde oss för att skaffa en hund till.. Då min 2 åriga papillon hane inte ska behöva vara ensam den dagen vi tar de stora beslutet om den gamle..

Vi ville inte ha någon valp o ingen gammal hund heller.. vi satte ut annons.. O var ganska bestämd denna gång.. Aktiv hund som ja kan träna agility o lydnad med.. Ha med på mina långpromenader.. Jag fick många svar men bestämde mig för denna underbara varelse....:love:

edvinostar.jpg


en liten Jack Russel tjej på 8 mån.. Hon funkar kanon bra ihop med mina hanar.. Edvin (papillonen) är inte alls så på henne som jag trodde..

Jag har alltid velat ha en JR o nu har jag en :bump:
Hon är så underbart charmig.. mitt o sambons hjärta har redan smält helt för henne :D

Vad söt hon är :love: :love: :love: , längtar tills jag får träffa henne.
Har ju alltid sagt att du skall ha JR ;)

Hon matchar Edvin bra i färgerna :angel:
 
Sv: Vår nya Stjärna *kort*

Här är en till westie ägare! Du får gärna skriva vart din kommer ifrån, kön , ålder osv. Pma om du inte har lust att skriva ut det här!

Min kommer från Kennel Whitesox i Luleå (Anita Lönnhager) Född 96 Hane. A kullen:)
 
Sv: Vår nya Stjärna *kort*

ja precis som setterpäls hade han. silkesmjuk och med fanor och hela baletten. fast aningen kortare.
 
Sv: Vår nya Stjärna *kort*

Skumt, för jag tror verkligen inte att det är enligt rasstandarden. Men iofs, rottisar ska inte heller vara långhåriga men det dyker upp långhåriga rottisar med jämna mellanrum också.

//E
 
Sv: Vår nya Stjärna *kort*

nej tillåtet är det säkert inte, men det kanske finns dolt, precis som hos rottisarna? jag ska se om jag får tag på henne, för det här måste vi ju reda ut :D
 
Sv: Vår nya Stjärna *kort*

Det är ju en sån ras som har en rätt "suddig" rasstandard, som BC, får se ut lite som helst... Du måste få tag på henne, sånt här är roligt att spekulera i :D

//e
 

Liknande trådar

B
Övr. Hund Jag har i nuläget 4 stycken stora hundar, två tikar (Bernen Sennen och Samojed) och två hanar (Weimaran och Dobbermann). Jag bor ute på...
2
Svar
24
· Visningar
3 869
Senast: em-pirre
·
Hundavel & Ras Kom verkligen inte på någon bra rubrik... Nu är det så att vi ska skaffa ytterligare en vovve, har en blandis här hemma,pitbull/boxer...
2 3
Svar
55
· Visningar
5 835
Senast: Belethien
·
Övr. Hund Hej. Hoppas ni kan hjälpa oss lite i vårt dilemma :) Vi är ett ungt par som funderar på att skaffa en till hund. Vi har en labrador...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 620
Senast: Flamsan
·
Övr. Hund Inte så vetenskapligt kanske, men nog så kul :P Man får väl ta det med en nypa salt! VÄDUREN 21 mars-20 april = impulsiv...
2
Svar
34
· Visningar
2 984
Senast: Atalantha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp