Vår lilla ängel,vår Maja!

aramis

Trådstartare
Jag har tänkt hela dagen att jag skulle vilja skriva här. Men sorgen är så stor så tung så otroligt jobbig att bära. Nu kände jag mig lite starkare än tidigare idag så jag gör ett försök. (känner redan nu hur tårarna bränner och hur klumpen i halsen växer.)

Vår älskade Maja dog i helgen.
Vår älskade Maja vart påkörd, hon togs från oss redan nu vid endast fyra års ålder fick hon lämna det här livet. :cry:

Hon har skänkt oss så otroligt mycket glädje.
Hon har hjälpt oss genom svåra stunder.
Hon fanns alltid där för oss. Hon var mitt allt mitt allra finaste, hon var min Maja.

Jag vet inte om jag skrivit här om henne sen hennes syster gick bort. Det var då Maja endast var tre månader gammal. Då vid tre månaders ålder så fick vi ta det obeskrivliga beslutet att låta Lisa Majas syster somna in för alltid.

Jag var så glad över att Maja fanns kvar hos oss, att hon nu efter flera år äntligen hade blivit frisk. Hennes blodvärden var jättebra, hon var så frisk och stark och glad.
Vi har hela tiden sagt det att bara hon klarar sig upp i vuxen ålder, då klarar hon sig, då behöver vi inte oroa oss mer.

Då då händer det som inte får hända.
Maja vi älskar dig så! :cry:
Vi längtar efter dig!

Nu finns du hos din syster. Jag hoppas du har det bra. Jag vet att du inte vill att vi ska vara ledsna och må dåligt så var du. Du mådde dåligt då vi mådde dåligt, det var så tydligt.
Du var en så klok misse, så speciell.

Men jag kan inte rå för det. Jag mår så dåligt så jag vet inte vad jag ska ta vägen.
Jag vill bara att hela världen ska veta hur underbar du var och hur mycket du betyder för oss.

Vi älskar dig för evigt!

Sv: Vår lilla ängel,vår Maja!

Så ledsen för er skull :(
*tröstkramar*
Maja hade tur att ha människor som älskar henne så.

Jag förstår precis hur du känner dig, jag miste också min katt för fyra år sedan och jag var också ledsen. Men livet går ju som sagt vidare.:( :cry:

Tack till er alla!

Ja nu är hon där uppe lilla gumman.
.....regnbågsbron..... ja, vad ska man säga. jag har läst den en gång då när hennes syster Lisa gick bort. Jag klarar inte av den :cry: :cry: , den är så fin..... Men att läsa den nej, i alla fall inte nu :crazy:

Ja, Maja visste att hon var älskad! Varje natt när vi skulle sova så talade vi om för henne hur söt hon var och hur mycket vi tyckte om henne. Så nog vet hon det.
Hon hade det bästa livet, hon älskade livet hon älskade oss och vi älskade henne. Det är väll därför det gör så ont, så obeskrivligt....

På något vis så måste ju livet gå vidare, men det är så svårt ibland. Tanken på att aldrig få träffa henne här mer. Att inte få känna hennes lena vita päls under handen, att inte få se henne i ögonen och smeka hennes söta runda lilla huvud.
Det jag saknar mest är hennes doft.

Det är overkligt och hemst, hon var verkligen speciell. Det är väll alla, men hon var på ett annat plan hon var så klok. Hon visste precis vad man sa. Jag visse precis vad hon ville och så.

*Jag saknar dig så* Maja vår lilla vita sköldpaddsfärgade älskade Maja.

Jag kan verkligen instämma i att Maja levde det allra bästa av kattliv! Hon fick gå ut när hon ville vara tiger och komma in när hon ville vara liten kattunge. Hon fick god mat, kramar, kärlek, omsorg och en aldeles egen kattvän, och ingen katt kan ha bättre matte och husse.

Jag förstår din sorg, för hon var verkligen en underbar katt. Om det bara fanns något jag kunde göra för att lätta lite på er börda, bära en liten del av er smärta så att ni kunde få en stund av vila.

Krama mycket på Ronja, låt henne trösta för det är var katter gör bäst.

Stor kram från mig, Spirit & Singoalla.
Min bror hälsar också.

Jag blir själv så himla lessen när jag läser vad du har skrivit om Maja!
Jag vet hur det är att förlora ens katt, det har jag oxå varit med om å jag hoppas att min Amadeus får leka med din Maja på regnbågsbron för hon verkar vara väldigt speciel.
Jag beklagar din sorg!

Jag kan verkligen instämma i att Maja levde det allra bästa av kattliv! Hon fick gå ut när hon ville vara tiger och komma in när hon ville vara liten kattunge. Hon fick god mat, kramar, kärlek, omsorg och en aldeles egen kattvän, och ingen katt kan ha bättre matte och husse.

Jag förstår din sorg, för hon var verkligen en underbar katt. Om det bara fanns något jag kunde göra för att lätta lite på er börda, bära en liten del av er smärta så att ni kunde få en stund av vila.

Krama mycket på Ronja, låt henne trösta för det är var katter gör bäst.

Stor kram från mig, Spirit & Singoalla.
Min bror hälsar också.

Ååå jag blir helt så här :crazy: , Du lättar på vår börda och du bär vår smärta vännen. Jag är så tacksam att du finns!
Jag kramar på Ronja, men hon är så olik vår Maja.....

Idag var det en vecka sedan jag såg henne för sista gången, Torsdag morgon släppte sambon ut henne för sista gången. Allt var som vanligt, tänk om man hade vetat att det var sista gången :cry: .
*Jag saknar dig så Maja*

Tack för dina tankar och kramar dom värmer *Kram*

Jag blir själv så himla lessen när jag läser vad du har skrivit om Maja!
Jag vet hur det är att förlora ens katt, det har jag oxå varit med om å jag hoppas att min Amadeus får leka med din Maja på regnbågsbron för hon verkar vara väldigt speciel.
Jag beklagar din sorg!

Tack!

Jag är säker på att Maja kommer få många vänner där uppe. Hon älskade att busa och leka. Hon var precis lika busig nu som när hon var kattunge :love: .

Hon var den som var kompis med alla granskapets katter, det var mycket därför som hon var ute på vägen. Hon hälsade alltid på sina kattkompisar och ofta kom dom till oss och hälsade på Majan.

Träffar hon på Amadeus så kommer hon ta kontakt på en gång det är Maja det *ler*, men hon kommer inte ensam. Jag är säker på att hon har sällskap av Lisa.

Ja nog var hon speciell, hon var någonting allderless enastående. Hon betydde så mycket för oss.

Liknande trådar

Katthälsa Hej, I förra veckan hittade vi vår fina hankatt Sigge påkörd i skogen. Då hade han legat och tryckt i 6 dagar. Vi åkte direkt till...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 101
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
888
Senast: igbest
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 013
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 633
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar