Var köpa tallriksupphängning?

tanten

Trådstartare
INTE jag som söker!

...men bekanten vill ha till sitt kafé. Hon har fina tallrikar som hon vill ha upp på väggen och letar tallriksupphängningar. Ni vet sådana där vanliga som ser ut som en spindel, med liten krok på spiralfjäder. Hon har hittat nån enstaka på loppis men vill ha nya fräscha.

Frågan - visst borde de finnas att köpa? Men var?

Sv: Var köpa tallriksupphängning?

Hör med en järnhandel!

De vi har består av en spiralfjäder i cirkel med 4 krokar som står ut och håller om tallrikskanterna. På en av krokarna finns ett hål för upphängning.

Vet inte om den "gamla" modellen finns längre?

Hon bör tänka på att inte sätta antika eller annars värdefulla tallrikar i den typen av upphängning då tallriken får skador med tiden.

Gamla fina tallrikar förvaras bäst i en traditionell tallrikshylla om man vill visa upp dem.

Tallrikshylla3.jpg

Mynt-/frimärkshandlare brukar ofta även sälja samlartallrikar som folk har på väggen. Så de kan nog ha upphängningsutrustning för tallrikar.

Tack alla!

Att jag inte tänkte på clas-i-sjön - han brukar ju ha allt, verkligen ALLT!

Nu har jag mailat länken till henne.

...och näe, verkligen inte. Jag har INTE tallrikar på väggarna. Det går under kategorin prydnadssaker och sådant förekommer knappt här.

Avskyr tallrikar på väggarna, rysch, pysch, virkade dukar, furu, prydnadssaker och annat totalt utan användningsområde. det enda som får hänga på väggarna är konst...

Men på kaféet är de faktiskt inte malplacerade. Huset i sig är från 1600-talet....

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 626
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 041
Senast: netia
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För längesen gick undertecknad in på en bilfirma och spontanköpte en ny bil. Jag behövde inte tänka så mycket på pengar på den tiden...
Svar
6
· Visningar
689
Senast: cassiopeja
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 606
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar