Var finns tävlingstermin?

Naqzita

Trådstartare
Hej alla westernryttare!
Som rubriken lyder: Var hittar man alla westerntävlingar? Finns ju inte på "tävlingstermin" på ridsportförbundets hemsida, där de andra tävlingarna finns. Men western tillhör inte ridsportförbundet, har jag fel?

Jag är helt ny vad gäller western men vill hemskt gärna först åka och titta på några tävlingar och sedan tävla lättare klasser själv. :)
Så, var är det egentligen man hittar dessa westerntävlingar?

Mvh Sunniva

Sv: Var finns tävlingstermin?

Det finns på www.wras.se -> Tävlingar -> Tävligskalender
fast det ligger inte någon lista för nästa års tävlingar uppe än.

Testa att kolla lokala klubbars hemsidor.
Varför nämner du inte eran hemsida;) Här är vår. www.ewr.nu
Vi har sökt om att få ha tävlingar 1 i april 1 i maj 1 i juni 1 i augusti 1 i september. Kommer upp så fort vi fått klartecken från Wras. Vi håller till i Blekinge:laugh:

Hej alla westernryttare!
Som rubriken lyder: Var hittar man alla westerntävlingar? Finns ju inte på "tävlingstermin" på ridsportförbundets hemsida, där de andra tävlingarna finns. Men western tillhör inte ridsportförbundet, har jag fel?

Jag är helt ny vad gäller western men vill hemskt gärna först åka och titta på några tävlingar och sedan tävla lättare klasser själv. :)
Så, var är det egentligen man hittar dessa westerntävlingar?

Mvh Sunniva

Beror ju lite på vad du söker.... rastävlingar?(sqha,spha) tävlingar för alla raser? (wras) allbreeds på rastävlingar? ranchgrenar? (rha) grenspecifika? (srha)

En samlad tävlingskalender för alla westerntävlingar är nog svärare att hitta...

Esch... att tipsa folk om narstaende klubbar, oavsett om man ar medlem/styrelse eller ej ar la knappast att rakna som reklam.

Hade du skrivit i runda slangar om hur Underbar din klubb var, att ni har de Basta tavlingarna och aktivt forsokt framstalla din klubb som den basta - da ar det reklam.. men att tipsa om ens hemma klubb, att den existerar ser nog valdigt, valdigt fa som reklam.

Beror ju lite på vad du söker.... rastävlingar?(sqha,spha) tävlingar för alla raser? (wras) allbreeds på rastävlingar? ranchgrenar? (rha) grenspecifika? (srha)

En samlad tävlingskalender för alla westerntävlingar är nog svärare att hitta...

Vet inte riktigt vad allt det där betyder (är som sagt helt nybörjare vad gäller western :o)
Men jag tänker väl mig typ trail, barrel racing på e-nivå. Vet inte riktigt hur det går till och allt sånt, därför jag tänkte åka och titta på några tävlingar först och kanske hjälpa till. Jag har en shagya-arab, men rasen spelar väl ingen roll på den nivån?

Vet inte riktigt vad allt det där betyder (är som sagt helt nybörjare vad gäller western :o)
Men jag tänker väl mig typ trail, barrel racing på e-nivå. Vet inte riktigt hur det går till och allt sånt, därför jag tänkte åka och titta på några tävlingar först och kanske hjälpa till. Jag har en shagya-arab, men rasen spelar väl ingen roll på den nivån?

Rasen har ingen som helst betydelse om det inte gäller rasklubbar så då stryker vi dem :)

Ska du tävla själv i prova på klass så gäller WRAS E-tävling, där ingen licens krävs. Är du med i någon klubb? Kolla annars vilka klubbar som finns på www.wras.se under distrikt syd.

Du kan också tävla på allbreeds-klasser i Beginners(dvs alla hästraser/nybörjare) som klubbar utanför WRAS och även rasklubbarna har. Kolla på www.sbwr.se och www.wris.se samt gå in på Bökebergs hemsida

Barrel race finns mig veterligt inte på E-nivå då veterinär alltid måste finnas närvarande vid den grenen, får alltså inte heller köras som prova på, såvida man inte tar tid utan istället bedömer stil.

Trail brukar vara med på E-tävlingar. Finns ju en hel del aktiva klubbar i Skäne!

Lycka till!

Det arbetas för fullt i Western Sverige med att sammanställa en komplett tävlingskalender som innefattar ALLA föreningars tävlingar!

Det arbetas för fullt i Western Sverige med att sammanställa en komplett tävlingskalender som innefattar ALLA föreningars tävlingar!

Utmärkt (jag har tjuvkikat på den) allt som samordnar underlättar ....men var kommer den att ligga..förstod aldrig det..på wris? lucky? eller? WesternSverige har mig veterligen ingen egen plats, eller?
Eller ska alla föreningar mm kunna länka till den?

Vet inte hur det är tänkt men det enklaste vore väl om alla hade den länkad.

Ska du tävla själv i prova på klass så gäller WRAS E-tävling, där ingen licens krävs. Är du med i någon klubb? Kolla annars vilka klubbar som finns på www.wras.se under distrikt syd.

Du kan också tävla på allbreeds-klasser i Beginners(dvs alla hästraser/nybörjare) som klubbar utanför WRAS och även rasklubbarna har. Kolla på www.sbwr.se och www.wris.se samt gå in på Bökebergs hemsida

Jag är inte medlem i någon westernklubb. Behöver man det för e-nivå?
Wris-hemsidan funkar inte :o
Ska kolla runt på de andra!

Barrel race finns mig veterligt inte på E-nivå då veterinär alltid måste finnas närvarande vid den grenen, får alltså inte heller köras som prova på, såvida man inte tar tid utan istället bedömer stil.

Trail brukar vara med på E-tävlingar. Finns ju en hel del aktiva klubbar i Skäne!

Lycka till!

Aah, det har jag nog också läst någon stans men inte snappat upp. Så är det bara trail som finns på e-nivå (generellt, bortsett från "egenpåhittade" grenar) eller?
:)

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 342
Senast: Lady_S
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 456
Senast: Thaliaste
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 093
Senast: super
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
4 034
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar