Var är Briar?

Sv: Var är Briar?

Har inte tänkt på det innan men varför är hon inte i avel ? Ser att det inte ens är gjort försök att betäcka henne de sista åren, verkar ju lite konstigt ?

Med tanke på köparen var hon nog inte gratis i alla fall. Har aldrig sett hästen, men tittar man bara på resultaten så ser det ju ut som hon gör det hon ska, stabil i 1,20 som sexåring och har hunnit med ett föl också, och gjorde vad man kunde vänta sig på treårstestet.

Butterfly Flip är ju lite till åren nu, och betäcktes sista gången som 19-åring. Det behöver ju inte bara vara eventuellt dåliga resultat i avelsboxen som gjorde att man valde att inte betäcka om henne som tjugoåring, hon börjar ju faktiskt bli ganska gammal (även om det är roligt att se att hon efter en lång och tuff tävlingskarriär fortfarande är såpass fräsch som 21-åring att hon kan skutta runt en enmetershoppning)

asså hon fick föl 2011 å tävlar 2011-04... får man det? Flip's Little Sparrow alltså..

Kan faktiskt inte påminna mig om att jag sett några bilder alls på mer än det första, den såg ju inte allt för kul ut som föl men blev ju bättre sen. Sen hur den har motsvarat förväntningarna har jag faktiskt dålig koll på den lyste inte den enda gången jag kan påminna mig om att jag sett den på tävlingsbanan, sen har de ju plötsligt tagit ett föl på den som 5 åring så kanske har den inte varit så lysande för då hade man nog inte brutit tävlingskarriären vid ett sådant tillfälle (kan iofs dragit på sig någon långtids skada också).
De andra har jag inte hört ett ljud om, nästa borde väl dyka upp på treårs i år. Samtidigt borde det ju inte vara så svårt att få bra betalt för avkommorna även om de ser rätt trista ut, finns nog många med stor plånbok (speciellt utomlands) som glatt hade hostat upp för att kunna säga att de har en avkomma ;) .
Man ser ju på blup att de inte ens påbörjat någon betäckning ens så det borde ju inte vara för att det inte går att få henne dräktig. 19 år är ju ingen hög ålder i avelssammanhang speciellt när de inte varit i avel tidigare så att de har burit på föl hela livet. Däremot är det ju negativt ur fertilitetssynpunkt att låta ett så gammalt sto gå tomt då är det ju ofta kört för gott.

Embryo Transfer?

Skall inte vara gjort på henne efter vad jag hört efter det första fölet alltså. Utan de föl hon fått nu har hon själv burit.

Såg dock en sak när man söker på blup så finns det en häst till som dock står registrerad som Butterfly Flip? född 1996
Kan det vara så otroligt att någon varit så enormt fantasifull att de döpt en häst till Butterfly flip och att det egentligen är denna som tävlat bara blivit fel häst i tdb. Kollar man så skulle flippan gått LB dressyr också med en helt annan ryttare och då 95 och 1 meter med en ryttare. Tror nästan något blivit lite tokigt och att flippan inte alls varit ute och tävlat.

Ja, det lär inte vara kändis-Flippan som har tävlat dressyr iaf, för det är tävlingar för ponny som står med på hennes BLUP-sida :D

fast någon skrev ju att den har hunnit med att få föl... då förutsatte jag att det var mer än att hinna plocka ur några ägg när man skrev så ;)

fast någon skrev ju att den har hunnit med att få föl... då förutsatte jag att det var mer än att hinna plocka ur några ägg när man skrev så ;)

Fiorano svarade på ditt inlägg att hon skulle fått föl samma månad som hon tävlade Flippan alltså och inte dottern. Det var på det hon svarade embryotransfer ?

Fiorano svarade på ditt inlägg att hon skulle fått föl samma månad som hon tävlade Flippan alltså och inte dottern. Det var på det hon svarade embryotransfer ?

men jag skrev ju

"asså hon fick föl 2011 å tävlar 2011-04... får man det? Flip's Little Sparrow alltså.."

och det var i samband att Mabuse skrev "Med tanke på köparen var hon nog inte gratis i alla fall. Har aldrig sett hästen, men tittar man bara på resultaten så ser det ju ut som hon gör det hon ska, stabil i 1,20 som sexåring och har hunnit med ett föl också, och gjorde vad man kunde vänta sig på treårstestet. "

men då blev det väl ett missförstånd då :)

men jag skrev ju

"asså hon fick föl 2011 å tävlar 2011-04... får man det? Flip's Little Sparrow alltså.."

och det var i samband att Mabuse skrev "Med tanke på köparen var hon nog inte gratis i alla fall. Har aldrig sett hästen, men tittar man bara på resultaten så ser det ju ut som hon gör det hon ska, stabil i 1,20 som sexåring och har hunnit med ett föl också, och gjorde vad man kunde vänta sig på treårstestet. "

men då blev det väl ett missförstånd då :)

Aha trodde du menade Flippan eftersom det väl var just i april hon hade tävlat, dottern hade jag inte en tanke på har inte kollat hennes resultat men det kan naturligtvis vara ET som gjorts på henne så långt tänkte jag inte tyckte bara det var lite udda att ta föl på henne som 5 åring men det kan naturligtvis vara förklaringen.

"Sparven" var på Bollerup och fick gjort ET något år vet jag iaf, vet inte om det tog sig det året men de har iaf försökt!

Jo det var Sparven jag undrade om de inte gjort ET på:). Det står också att hon är betäckt 3 ggr 2010-så de kanske försökte med flera ägg?

Liknande trådar

Hundträning Byn som jag bor i anordnar hundpromenader ett par gånger i veckan. Jättebra träning tänkte jag. Själv har jag inget behov av social...
Svar
8
· Visningar
1 951
Senast: Sesca
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 397
  • Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 506
Senast: Pratsch
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
2 116
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama