Vänja hund vid katt

Kilauea

Trådstartare
Jag har idag fått hem en katt och mådde jättebra över detta, ända tills hunden kom hem.
Katten blev rädd för henne (har aldrig träffat hundar förut) och hunden blev ännu räddare - hon vågar knappt röra sig i lägenheten.
Det smärtar mig att se min bästa vän må så här dåligt.

Tror ni det finns nåt hopp om att de vänjer sig vid varandra, eller ska man ge upp på en gång (jag är beredd att göra det, då hunden mår så dåligt just nu).

Tips eller råd?

Sv: Vänja hund vid katt

de brukar vänja sig. vi människor förstorar upp allting och vill helst inte att djuren ska reagera alls. det är helt normalt för katter att visa väldigt häftiga reaktioner, men de kommer över det fort.

min katt och min ena hund försökte äta upp varandra i början, nu ligger de och snarkar i soffan tillsammans.

Dom vänjer sig!

Jag hämtade hem en kisse i fredags och katten bara fräste när hon såg hunden och hunden ville äta upp katten!
Söndag började katten våga vara på golvet även när hunden var inne och i går, måndag, så kunde dom ligga rätt nära varandra och sova.
Nu är det mest hunden som tycker katten är väldigt intressant!

Men det är en bra katt, springer inte iväg om hunden blir närgången utan stannar, stirra och ev fräser och då ger han sig.

vad är det för fegishund du har skaffat? :p

men, det är trots allt bättre att hunden är rädd än att den vill döda katten... ge det lite tid och låt dom umgås under trygga förhållanden, sätt katten på ett bord tex så dom kan titta på varann i lugn och ro. men lämna dom inte ensamma!

Du kan ta en handduk eller nåt med kattens lukt på, och lägg den där hunden brukar sova eller äta. Och så en med hundens lukt på som du lägger där katten brukar vara. De gör att de blir vana vid varandras lukter, och ställer man det vid maten så får det även en positiv association. :)

Liknande trådar

Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 689
Senast: Ragdoll
·
R
Övr. Djur Hej! Jag undrar med er som t.ex. har hamstrar att luktar dessa i normala fall? Jag vill minnas att när djur ännu såldes i butiker så...
Svar
18
· Visningar
847
Senast: hastflicka
·
Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 866
Senast: lilstar
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 348
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka