Vandrande pinnar!

T

Tusse2

Någon annan än jag här som har haft dessa små, coola varelser: Vandrande pinnar? ;)
Ser ut som pinnar - med ben och rör sig ganska gungigt.
Har haft väldigt många eftersom de förökar sig så snabbt (en "pinne" är hona och hane samtidigt, vad det nu sen kallas kommer jag inte ihåg, så de lägger ganska många ägg).

Mysiga små varelser må jag då säga, man kan stå och titta på dem hur länge som helst.

Sv: Vandrande pinnar!

Jag hade när jag va mindre..

Stumpen blev äldst, och över 10 cm lång=läskig!

Spike
blev bara 5 cm.. Sedan drunknade han i en olycka.

Minus (han såg ju ut som ett minus tecken när han kom till mig som 1 cm lång) Vet ej vad som hände med denna lilla varelse.

Minns ej hur de andra dog.
Stumpen "spelade" död en gång.. vi ställde terrariet utan lock i köket.. kom ner dagen efter, då sat den jäkeln och åt sallad! :D

haha jag har haft, fast lämnade tillbaka dom till djuraffären för de va så tråkiga! :angel:

Jag hade en i min garderob när ja va liten för mamma skulle inte få veta, men hon hitta honom å de blev omplasering.. ja dom e lite roliga... ha ha de va de bästa ja har hört den som spela död å sen satt å käka sallad ha ha..

Jag har blivit på senaste tiden jättesugen på att köpa dehär "pinnarna" :D Vad kostar de? Jag har haft förr :P Dom e ju hur tuffA som helst! :laugh: Går det att ha dem i ett akvarie? (utan vatten förståss ;))

hehe jag hade en när jag var liten, den var jätterolig att titta på! Sen blev det över 50 stycken barn som rymde i springorna och hittades i hela huset ungefär...då var det inte lika kul. Jag trodde att dom runda bruna kulorna bara var "annorlunda bajs" så jag hade inte plockat bort dom...:o:p:angel:
Ingen spolades dock ner i toan utan dom fick en skön sommar i den svenska naturen innan dom antagligen frös ihjäl..hehe ^^ Sparade dom tre äldsta, en levde tillochmed i ett och ett halvt år!:D Dom var ju iaf lättskötta, men lite för lättskötta nästan, kommer inte skaffa det igen...men bra barn-husdjur! :)

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 156
Senast: Whoever
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 015
Senast: Anonymisten
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 343
Senast: Juli0a
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 639
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar