VALVAKAN 2014

SD verkar få bestämma i halva Sverige. Vågmästare i varannan kommun. Förstår ni nu vad som kommer att hända om 4 år

SD verkar få bestämma i halva Sverige. Vågmästare i varannan kommun. Förstår ni nu vad som kommer att hända om 4 år

Jag förstår.

Allt mer eller mindre har faktiskt gått Jimmies väg.

Ökat rejält men inte så mycket att han får bestämma och visa partiets inkompetens och svagheter. Har 4 år till att arbeta på detta. 4 år till mestadels på gräsrotsnivå där de kommer nå folket och få ut sina åsikter och få viss bestämmanderätt- får se hur många partier där och nu- som törs göra som de gör högst i toppen- helt vägra samarbete.

Invandringen kommer fortgå- såklart inte fullt önskvärt hos SD men kommer antagligen gynna dem till nästa val- och det vet Jimmie. Det kommer bli problem. Med jobb, vård, skola och ekonomi- integration.

Skulle han fått mer makt nu så hade det ändå blivit stora problem, bättre för honom att bli utstött, få stå bakom och slippa ta i problemen- stå bredvid och klaga. Helt klart blir han farlig nästa val och jag är lika övertygad som ni andra är fast tvärtom- 87% som i år inte har röstat på Jimmie- är långt ifrån säkra 87 %- och det blir oerhört svårt för nya regeringen.

Och där så har vi ju svaret på frågan varför folk röstar på SD.

Det är ganska så enkelt att förstå men samtidigt ordentligt otrevligt att veta.

Det är den största drivkraften av dem alla - girighet.
Mer åt mig.
Andra skiter jag i.

Man kan stoppa in miljön i samma tänk.

Annars blir ditt tänk lite klurigt- betänk att den där som har de där hästarna faktiskt ordnar arbeten åt andra vilket i sin tur gynnar den svenska ekonomin.

Att vi skulle "öppna våra hjärtan" .... Själva andemeningen var ju att vi skulle "öppna våra plånböcker" och inget annat. Å då tog det hus i helvete och folk drog igen lädret och gick till SD istället

Nej, SD hade redan innan det opinionsmätningar strax under valresultatet. Andemeningen var att vi skulle investera i medmänniskor och i välfärden.

Det går att lösa.
Det är bara att muta egoisterna med pengar.
Om de får tillräckligt och framför allt mera än nyanlända invandrare så kommer de inte att protestera alls.

Där har du rätt, det är en gammal väl beprövad teknik att fria till olika målgrupper i samband med val. Ibland är det egoister som du säger som ska mutas, ibland är det barnfamiljer, arbetslösa, pensionärer allt efter vad opinionsundersökningarna antyder ;)

Nej, SD hade redan innan det opinionsmätningar strax under valresultatet. Andemeningen var att vi skulle investera i medmänniskor och i välfärden.
Men så tyckte ju inte dom som gick från M till SD. Dom blev irriterade på att dom skulle behöva öppna lädret

Nejdå.
Vi kommer att få se nya politiska konstellationer.
Vilket kommer att vitalisera Sveriges politik.

Det hoppas jag att vi får- ett bättre samarbete, men vi är inte där än så hitintills har det faktiskt gått Jimmies väg, eller vad tycker du det är som har rejält misslyckats för honom?

Man kan stoppa in miljön i samma tänk.

Annars blir ditt tänk lite klurigt- betänk att den där som har de där hästarna faktiskt ordnar arbeten åt andra vilket i sin tur gynnar den svenska ekonomin.

Precis som de som invandrar idag bidrar till välfärden om ett par år. Kanske är en invandrare idag förutsättningen för att vissa ska få pension och ha råd med sin häst om 25 år.

Ser man på, det visste jag faktiskt inte!

Jo, såg debatten med Annie och tror inte jag har missuppfattat, helt fritt, helt öppet- men jag känner många centerpartiser som inte håller med men som ännu står bakom- spännande- för är det något jag förstått så är urcenterpartisterna som det handlar om här supertrogna.

Ser man på, det visste jag faktiskt inte!

Fast det är en vision om framtiden, som jag delar. En fri migration vore idealet.

Men det är inte praktiskt genomförbart i dagens värld. Kanske i morgondagens om vi slutar att isolera oss och slutar vara så nationalistiska på det bruna, egoistiska sättet. Men det beror givetvis i huvudsak inte på vad som sker i Sverige.

Jo men det räddar inte människor just nu på en gång.
Man får ta det sedan.

Just nu så är det så att människor hellre vill ta från dem som behöver komma hit för att överleva än offra det allra lilla minsta ur sin egen plånbok.
Så för att lösa situationen med skolan, vården och omsorgen så tar de hellre från flyktingar än från sig själva.

M har tidigare lyckats bra med mutorna genom jobbskatteavdragen och RUT.
Det är bara att muta vidare.
För det vanligaste är att folk väljer med sin egen plånbok.

Det hoppas jag att vi får- ett bättre samarbete, men vi är inte där än så hitintills har det faktiskt gått Jimmies väg, eller vad tycker du det är som har rejält misslyckats för honom?
Det har inte gått någons väg alls så här långt.
Inte ett enda beslut är ju taget så det där vet vi inget om.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Promenadskor vinter
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka