VALVAKAN 2014

Vad gäller invandring.
Sverige är ett stort land med mycket yta = vi har gott om plats.
Sverige har en löjligt hög levnadsstandard = vi har råd.

Men det är naturligtvis inte de mest utsatta som skall betala.
Utan de som har råd med massor av lyxkonsumtion.
Semesterresor, hästar, båtar, bilar o.s.v. kan man dra in mycket på utan att hamna i nöd.
Och i stället rädda liv.

Vad är ett människoliv värt?
Ställt mot en semesterresa eller en MC?

Senast ändrad:
Ja, det tycker jag är en himla skillnad! Att öppna våra gränser helt eller öppna våra hjärtan för de som vi faktiskt tar in.

Jaha så här är ordvalet ordagrant men när det kommer till "essenser" så är det ju självklart rasistiskt... Tänk så lika men ändå olika vi kan tolka en text beroende på ORDVALEN !!!!

Vad gäller invandring.
Sverige är ett stor land med mycket yta = vi har gott om plats.
Sverige har en löjligt hög levnadsstandard = vi har råd.

Men det är naturligtvis inte de mest utsatta som skall betala.
Utan de som har råd med massor av lyxkonsumtion.
Semesterresor, hästar, båtar, bilar o.s.v. kan man dra in mycket på utan att hamna i nöd.
Och i stället rädda liv.

Vad är ett människoliv värt?
Ställt mot en semesterresa eller en MC?

Tänk att den där dängan hänger med fortfarande "VI HAR RÅD" Vilket HÅN mot de som lever på existensminimum..
Kanske skulle HA RÅD att hjälpa dom FÖRST ?

Jag tycker den här "VI" (vilka vi ??? du å dina kompisar ?) är ute och cyklar...
Om NI (ni och era höginkomsttagare) skulle VILJA så kan ni ju starta ett konto där alla NI kan betala in alla de här "extrapengarna" så kan NI ju ge pengarna sen till regeringen "öronmärkta" för just flyktingar.. Så kan NI känna er "stora och stolta" över att vara så rika att ni kan ge mer... Så kan vi som anser att vi INTE kan ge mer få slippa höra att VI har råd ...

Vad betyder nedärvda essenser enligt dig?

På ren svenska så för mej med så låg intelligens så blir det "nedärvda smaker"...
Dvs smaken är som baken delad. Man har olika åsikter - olika smak - olika essenser = INGET rasbetvingat. Utan hur man UPPLEVER en sak genom sitt essenstiska ursprung...

Tänk att den där dängan hänger med fortfarande "VI HAR RÅD" Vilket HÅN mot de som lever på existensminimum..

Jag tycker den här "VI" (vilka vi ??? du å dina kompisar ?) är ute och cyklar...
Om NI (ni och era höginkomsttagare) skulle VILJA så kan ni ju starta ett konto där alla NI kan betala in alla de här "extrapengarna" så kan NI ju ge pengarna sen till regeringen "öronmärkta" för just flyktingar.. Så kan NI känna er "stora och stolta" över att vara så rika att ni kan ge mer... Så kan vi som anser att vi INTE kan ge mer få slippa höra att VI har råd ...

Vad är existensminimum för någon som flyr undan krig och förtryck?

Jo, det är att överleva rent fysiskt. Att få leva. Att inte bli dödad, torterad eller fängslad. Att se till att barnen överlever. Att försöka skapa ett drägligt liv. På flykt långt från hemma och allt man känner.

Att du ens blandar in det ekonomiska begreppet existensminimum och tycker att det handlar om hån mot svenskar som bara har det begränsade utrymmet, visar att du ännu inte förstått vad asylinvandringen handlar om.

Vad är existensminimum för någon som flyr undan krig och förtryck?

Jo, det är att överleva rent fysiskt. Att få leva. Att inte bli dödad, torterad eller fängslad. Att se till att barnen överlever. Att försöka skapa ett drägligt liv. På flykt långt från hemma och allt man känner.

Att du ens blandar in det ekonomiska begreppet existensminimum och tycker att det handlar om hån mot svenskar som bara har det begränsade utrymmet, visar att du ännu inte förstått vad asylinvandringen handlar om.

Jag menar enbart på att ni som tycker att Sverige HAR RÅD kan starta egen insamlig och betala ... Inga problem alls för mej... Men blanda inte in mej i era "vi har råd" och där anser 13% uppenbarligen (enligt er) att de tycker som jag...

Massflykten från M kom just efter "öppna våra hjärtan" talet... Folk insåg att "shit det här kommer kosta oss en massa"..
Men som sagt nu är vi inte i majoritet (vi 13%) men det va vårt sätt att säga "nej VI har inte råd"...

Naturligtvis så skall de som i dag lever på existensminimum också få det bättre.
De skall också få mera hjälp.

Vi = du och jag.
Inte behöver du några hästar eller semesterresor för att slippa leva i nöd.
Vad är din semester och dina hästar värda mot ett människoliv eller två?

Jag menar enbart på att ni som tycker att Sverige HAR RÅD kan starta egen insamlig och betala ... Inga problem alls för mej... Men blanda inte in mej i era "vi har råd" och där anser 13% uppenbarligen (enligt er) att de tycker som jag...

Massflykten från M kom just efter "öppna våra hjärtan" talet... Folk insåg att "shit det här kommer kosta oss en massa"..
Men som sagt nu är vi inte i majoritet (vi 13%) men det va vårt sätt att säga "nej VI har inte råd"...

Nej, vi använder vår demokratiska makt för att bygga ett Sverige vi vill leva, bo och verka i. Så länge du vill vara medborgare får du acceptera läget och fortsätta rösta svartbrunt.

87% tycker att annat är viktigare än att svartmåla utrikes födda. 60% ogillar starkt SD och deras sorteringspolitik. Demokrati.

Naturligtvis så skall de som i dag lever på existensminimum också få det bättre.
De skall också få mera hjälp.

Vi = du och jag.
Inte behöver du några hästar eller semesterresor för att slippa leva i nöd.
Vad är din semester och dina hästar värda mot ett människoliv eller två?

Vad är min semester eller mina hästar värda kontra en helt främmande människa ... ALLT !

Mina djur går FÖRE mina grannar... I mitt fall är mina djur min familj.

Men som sagt FORTFARANDE ... DU (ni) får sälja gård och egendomar, era tillhörigheter och saker, ni FÅR DET ... Men JAG tänker inte göra det ... Nej...
Mitt liv - mina val ... Ditt liv - dina val... Om jag står för mina val (vilket jag VERKLIGEN gör) så får du stå för dina val... Men blanda inte ihop DINA värderingar med mina... De är milsvida ifrån varandra...

Nej, vi använder vår demokratiska makt för att bygga ett Sverige vi vill leva, bo och verka i. Så länge du vill vara medborgare får du acceptera läget och fortsätta rösta svartbrunt.

87% tycker att annat är viktigare än att svartmåla utrikes födda. 60% ogillar starkt SD och deras sorteringspolitik. Demokrati.

Och just det här kommer innebära att valet 2018 så röstar dubbelt så många till på SD..

Vad är min semester eller mina hästar värda kontra en helt främmande människa ... ALLT !

Mina djur går FÖRE mina grannar... I mitt fall är mina djur min familj.

Men som sagt FORTFARANDE ... DU (ni) får sälja gård och egendomar, era tillhörigheter och saker, ni FÅR DET ... Men JAG tänker inte göra det ... Nej...
Mitt liv - mina val ... Ditt liv - dina val... Om jag står för mina val (vilket jag VERKLIGEN gör) så får du stå för dina val... Men blanda inte ihop DINA värderingar med mina... De är milsvida ifrån varandra...

Inte rasist, men egoist?

Det blir ju litet svårt eftersom att SD har som enda lösning på finansieringen av det hela att stoppa invandringen.
Budskapet från SD är ju att om invandringen stoppas så kommer skola, vård och omsorg att bli fantastiska.
Hur skall SD då kunna jobba på detta utan att få stoppa invandringen?

Men föreslog du inte själv, antagligen i en annan tråd häromdagen "att de kunde få vara med om skolan den vill de iaf förbättra?"

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka