VALVAKAN 2014

"väller"

25 000 i ett land på 9 miljoner under 2013.
Är 0,2% en kraftig ökning tycker du?

10435008_10152333710382218_8877647261908139962_n.jpg

Men det är väl för fan inte JAG som röstar på SD ....Men folk GÖR det och det är facit idag , eller har du glömt gårdagen och varför dom gör det är TROLIGTVIS det som jag skrev ..Herregud !!!
Skyll inte på mig , jag röstade på Reinfeldt .

Akta dig du är rasist....

Jag röstade också på Reinfeldt men blir gång på gång anklagad för rasist för jag inte anser att man kan bete sig hur som helst mot de som faktiskt röstat på SD

Senast ändrad:
Det måste ju vara något grundfel då 13% röstar på SD och går över från de andra partierna .Man kan ju inte säga att dom är mindre begåvade som en del verkar påstå här .Enligt min mening så är de som röstade på Mp och F! på samma nivå som SD röstarna. Så för S och M Gör om Gör rätt så slipper vi SD

Vilken oerhört märklig parallell. Politiska partier är inte barn. Riksdagen är inte grundskolan.

Denna märkliga parallell kommer sig av att vuxna människor vänder Jimmie Å ryggen i TV och vägrar prata, att nye stadsministern och de andra säger: "inget samarbete alls"(allt är ju inte integration ex ) osv osv- varför är det OK att bete sig så som vuxen mot ett demokratiskt helt lagligt parti?
Varför är mobbning OK i riksdagen?

Gå in på länken och se själv, siffrorna är rätt

Frågan gällde inte om huruvida de exakta siffrorna stämmer eller inte, det handlar om hur siffror presenteras. Och då är det ju helt klart intressant att det land som har allra mest ansökningar inte är med. Det verkar ju som att man vill få Sverige att framstå som unikt, håller du inte med om det?

Sen är det ju en sanning att Sverige är ett av de bättre länderna på att ta sitt ansvar som vi gemensamt kommit överens om, medan många andra länder inte tar sitt ansvar. Men att andra är sämre betyder ju inte att vi ska sjunka till deras nivå, istället bör vi ju trycka på dem för att ta sitt ansvar.

Frågan gällde inte om huruvida de exakta siffrorna stämmer eller inte, det handlar om hur siffror presenteras. Och då är det ju helt klart intressant att det land som har allra mest ansökningar inte är med. Det verkar ju som att man vill få Sverige att framstå som unikt, håller du inte med om det?

Sen är det ju en sanning att Sverige är ett av de bättre länderna på att ta sitt ansvar som vi gemensamt kommit överens om, medan många andra länder inte tar sitt ansvar. Men att andra är sämre betyder ju inte att vi ska sjunka till deras nivå, istället bör vi ju trycka på dem för att ta sitt ansvar.

Absolut men i dagsläget har vi inte resurser utan alla borde bidra dvs länder!

Vadå tro? Jag presenterade en logisk analys.

1. En beskrivning av en grupp människors upplevelser och mående.
2. Samma grupp människor anser att invandringspolitiken är den viktigaste frågan i valet.
Mitt påstående: 1 och 2 står inte emot varandra.

Antingen är påståendet sant eller så är det inte, vad finns att tro på?

Trot den som vill - jag menar att gruppen som inte känner sig hörda/sedda/nonchalerade/otrygga finns i alla partier och röstar på de olika partierna av den anledningen. De söker sin messias.
Nu tror jag inte den delen är större i SD än något annat parti och ska man förklara SDs popularitet med det kursiva så går det att förklara även övriga partiers popularitet.
Precis som man då kan säga att de impopulära partierna inte tilltalar de otrygga väljarna som söker någon som ser och hör dem.

I SD finns en hel del förbannade människor som ser minskad asyl- och flyktingmottagning, samt även minskad arbetskraftsinvandring där arbetsmarknaden inte lider av brist, som en alternativ lösning.
Det gemensamma är att de allra flesta har en helt annan lösning som första hands val.
Att SD-väljarna egentligen brinner för en helt annan fråga går helt förbi men efter det här valet kanske någon snappar upp den.

Denna märkliga parallell kommer sig av att vuxna människor vänder Jimmie Å ryggen i TV och vägrar prata, att nye stadsministern och de andra säger: "inget samarbete alls"(allt är ju inte integration ex ) osv osv- varför är det OK att bete sig så som vuxen mot ett demokratiskt helt lagligt parti?
Varför är mobbning OK i riksdagen?

Var har du varit med om att andra politiker inte pratar med Jimmie Åkesson? Har själv inte sett så många av partiledardebatterna denna valrörelse. De allra flesta politisk aktiva jag känner hälsar dock på SD:are precis som alla andra människor, det tillhör ju normalt hyfs. Sedan kan det förstås hända saker i stridens hetta (t ex det där mellan Stefan Löfven och Annie Lööf, vilket jag inte heller såg) men i vardagen beter man sig självklart respektfullt mot alla man möter. Det tycker jag också gäller i riksdagen. Att jag är normalt trevlig mot de människor jag möter betyder ju dock inte att jag måste samarbeta med dem om den politik jag vill driva, t ex lägga gemensamma motioner eller ge dem ministerposter. Rösta får de ju självklart göra hur de vill, även på mina förslag.

Gäller detta krav på samarbete alla partier? Det röstades ju faktiskt in 8 partier i riksdagen, en del mindre och en del större. Anser du att alla partier som röstades in borde vara med i ett regeringssamarbete?

Trot den som vill - jag menar att gruppen som inte känner sig hörda/sedda/nonchalerade/otrygga finns i alla partier och röstar på de olika partierna av den anledningen. De söker sin messias.
Nu tror jag inte den delen är större i SD än något annat parti och ska man förklara SDs popularitet med det kursiva så går det att förklara även övriga partiers popularitet.
Precis som man då kan säga att de impopulära partierna inte tilltalar de otrygga väljarna som söker någon som ser och hör dem.

Visst finns den gruppen i alla partier, men jag tror faktiskt att den är särskilt representerad i SD. Behovet av att hitta en syndabock är ju rimligen inte lika stort om en är trygg med sig själv och sin egen situation. Som i skolan, där många som mobbade gjorde det för att inte själva bli mobbade. Man sparkar nedåt, så känns det lite bättre själv. Sedan tror jag att det för många handlar om helt andra saker en invandring, mer om att en inte känner att det finns en naturlig plats för en i det nya Sverige som växer fram där den vita, arbetar-/medelklassmannen i glesbygden ligger efter redan i grundskolan. Otryggheten handlar inte nödvändigtvis ett direkt hos från invandraren, men lösningen att det är invandraren som hotar detta land är något man kan ta fasta på.

I SD finns en hel del förbannade människor som ser minskad asyl- och flyktingmottagning, samt även minskad arbetskraftsinvandring där arbetsmarknaden inte lider av brist, som en alternativ lösning.
Det gemensamma är att de allra flesta har en helt annan lösning som första hands val.
Att SD-väljarna egentligen brinner för en helt annan fråga går helt förbi men efter det här valet kanske någon snappar upp den.

Menar du att dessa förbannade SD-väljare har en annan lösning som förstahandsval än att minska invandringen?

Fast du själv använde uttryckligen "väller" in för att beskriva hur många flyktingar som kommer till Sverige, svårt att veta vad som är din egen beskrivning och vad som är andras om du inte är tydlig med det. Du anser alltså att det inte "väller" in flyktingar till Sverige?

!!
Citationstecken . Say no more.

Gäller detta krav på samarbete alla partier? Det röstades ju faktiskt in 8 partier i riksdagen, en del mindre och en del större. Anser du att alla partier som röstades in borde vara med i ett regeringssamarbete?

Nu är det så att 7 menar sig säga 0 samarbete med SD- för min del ser jag inget konstigt med om det samarbetas vad gäller skolan ex, eller äldrevården- det vill ju SD förbättra och det är som jag ser det bättre att ge dem en chans än att stänga dem helt ute.

Nu är det så att 7 menar sig säga 0 samarbete med SD- för min del ser jag inget konstigt med om det samarbetas vad gäller skolan ex, eller äldrevården- det vill ju SD förbättra ....
Det blir ju litet svårt eftersom att SD har som enda lösning på finansieringen av det hela att stoppa invandringen.
Budskapet från SD är ju att om invandringen stoppas så kommer skola, vård och omsorg att bli fantastiska.
Hur skall SD då kunna jobba på detta utan att få stoppa invandringen?

Jag ifrågasatte inte siffrorna, jag ifrågasatte att man valt att inte ta med Malta, som under 2013 tog emot fler asylsökande per capita än vad Sverige gjorde!

Men hur svårt är det då att istället för att ifrågasätta varför Malta inte är med att BERÄTTA Maltas siffror ?

Sen tycker jag synd om Malta. Ett "Gotland" som blir överfullt av asylsökanden som resten av EU vägrar hjälpa till med...
Tur jag inte bor där... Men det är ju bara en "tidsfråga" innan vi har samma problem som Malta... För det är ju dit alla "öppna våra gränser" vill komma...

Jag ifrågasatte inte siffrorna, jag ifrågasatte att man valt att inte ta med Malta, som under 2013 tog emot fler asylsökande per capita än vad Sverige gjorde!

Men hur svårt är det då att istället för att ifrågasätta varför Malta inte är med att BERÄTTA Maltas siffror ?

I just statistiken som används som källa så har Malta inte alls höga siffror? (även om jag också tycker att de borde ha det)http://epp.eurostat.ec.europa.eu/cache/ITY_OFFPUB/KS-QA-14-008/EN/KS-QA-14-008-EN.PDF

Sen tycker jag synd om Malta. Ett "Gotland" som blir överfullt av asylsökanden som resten av EU vägrar hjälpa till med...
Tur jag inte bor där... Men det är ju bara en "tidsfråga" innan vi har samma problem som Malta... För det är ju dit alla "öppna våra gränser" vill komma...

Vilka är alla dessa partier som vill öppna våra gränser? Vad jag vet är det bara Fi som uttryckt att de vill öppna gränserna?

A kick in the äs blev det och alla är chockade. Varför är dom chockade? Vi har ju haft väljarbarometrar o val undersökningar hela tiden. Dom har ju sköljt över dom ju.

Å så det har jävla skitsnacket efter ett valresultat när reportern frågar varför dom inte lyckades bättre, varför dom backar osv. Svaret blir alltid: "VI LYCKADES INTE FÅ FRAM det som vi ville". Men för helvete se till o lyckas då INNAN valdagen och inte tramapa på i samma gamla fotspår när väljarbarometrarna duggar tätt. Det synns ju glasklart var det bär hän

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka