"väller"
25 000 i ett land på 9 miljoner under 2013.
Är 0,2% en kraftig ökning tycker du?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
"väller"
25 000 i ett land på 9 miljoner under 2013.
Är 0,2% en kraftig ökning tycker du?
Men det är väl för fan inte JAG som röstar på SD ....Men folk GÖR det och det är facit idag , eller har du glömt gårdagen och varför dom gör det är TROLIGTVIS det som jag skrev ..Herregud !!!
Skyll inte på mig , jag röstade på Reinfeldt .
Varför finns inte Malta med? Kan det vara så att man medvetet uteslöt just Malta genom att räkna invånarantalet i miljoner så att det kändes "onödigt" att ta med Malta som har färre än en halv miljon invånare?
(Och varför är Tjeckien felstavat?)
Vilken oerhört märklig parallell. Politiska partier är inte barn. Riksdagen är inte grundskolan.
Gå in på länken och se själv, siffrorna är rätt
Gå in på länken och se själv, siffrorna är rätt
http://epp.eurostat.ec.europa.eu/portal/page/portal/statistics/themes
Här får du en rättstavad version..
Frågan gällde inte om huruvida de exakta siffrorna stämmer eller inte, det handlar om hur siffror presenteras. Och då är det ju helt klart intressant att det land som har allra mest ansökningar inte är med. Det verkar ju som att man vill få Sverige att framstå som unikt, håller du inte med om det?
Sen är det ju en sanning att Sverige är ett av de bättre länderna på att ta sitt ansvar som vi gemensamt kommit överens om, medan många andra länder inte tar sitt ansvar. Men att andra är sämre betyder ju inte att vi ska sjunka till deras nivå, istället bör vi ju trycka på dem för att ta sitt ansvar.
Vadå tro? Jag presenterade en logisk analys.
1. En beskrivning av en grupp människors upplevelser och mående.
2. Samma grupp människor anser att invandringspolitiken är den viktigaste frågan i valet.
Mitt påstående: 1 och 2 står inte emot varandra.
Antingen är påståendet sant eller så är det inte, vad finns att tro på?
Denna märkliga parallell kommer sig av att vuxna människor vänder Jimmie Å ryggen i TV och vägrar prata, att nye stadsministern och de andra säger: "inget samarbete alls"(allt är ju inte integration ex ) osv osv- varför är det OK att bete sig så som vuxen mot ett demokratiskt helt lagligt parti?
Varför är mobbning OK i riksdagen?
Absolut men i dagsläget har vi inte resurser utan alla borde bidra dvs länder!
Trot den som vill - jag menar att gruppen som inte känner sig hörda/sedda/nonchalerade/otrygga finns i alla partier och röstar på de olika partierna av den anledningen. De söker sin messias.
Nu tror jag inte den delen är större i SD än något annat parti och ska man förklara SDs popularitet med det kursiva så går det att förklara även övriga partiers popularitet.
Precis som man då kan säga att de impopulära partierna inte tilltalar de otrygga väljarna som söker någon som ser och hör dem.
I SD finns en hel del förbannade människor som ser minskad asyl- och flyktingmottagning, samt även minskad arbetskraftsinvandring där arbetsmarknaden inte lider av brist, som en alternativ lösning.
Det gemensamma är att de allra flesta har en helt annan lösning som första hands val.
Att SD-väljarna egentligen brinner för en helt annan fråga går helt förbi men efter det här valet kanske någon snappar upp den.
Fast du själv använde uttryckligen "väller" in för att beskriva hur många flyktingar som kommer till Sverige, svårt att veta vad som är din egen beskrivning och vad som är andras om du inte är tydlig med det. Du anser alltså att det inte "väller" in flyktingar till Sverige?
Gäller detta krav på samarbete alla partier? Det röstades ju faktiskt in 8 partier i riksdagen, en del mindre och en del större. Anser du att alla partier som röstades in borde vara med i ett regeringssamarbete?
Det blir ju litet svårt eftersom att SD har som enda lösning på finansieringen av det hela att stoppa invandringen.Nu är det så att 7 menar sig säga 0 samarbete med SD- för min del ser jag inget konstigt med om det samarbetas vad gäller skolan ex, eller äldrevården- det vill ju SD förbättra ....
Jag ifrågasatte inte siffrorna, jag ifrågasatte att man valt att inte ta med Malta, som under 2013 tog emot fler asylsökande per capita än vad Sverige gjorde!
Jag ifrågasatte inte siffrorna, jag ifrågasatte att man valt att inte ta med Malta, som under 2013 tog emot fler asylsökande per capita än vad Sverige gjorde!
Men hur svårt är det då att istället för att ifrågasätta varför Malta inte är med att BERÄTTA Maltas siffror ?
Men hur svårt är det då att istället för att ifrågasätta varför Malta inte är med att BERÄTTA Maltas siffror ?
Sen tycker jag synd om Malta. Ett "Gotland" som blir överfullt av asylsökanden som resten av EU vägrar hjälpa till med...
Tur jag inte bor där... Men det är ju bara en "tidsfråga" innan vi har samma problem som Malta... För det är ju dit alla "öppna våra gränser" vill komma...