Fast med facit i hand så verkar det där allt annat än stämma.
Det torde varit samma resonemang efter förra valresultatet och se så många av dem som nu gick till SD, så det där är nog bara en politisk och medial förvrängning av ett valresultat, jag menar när kristdemokraterna för 20 år sedan låg på -gissar- kanske 6 % inte kablades det ut att 94 % ogillade deras politik.
Sköts inte detta på ett snyggt sätt så kommer fler av de som du och andra menar "absolut inte vilja ha med SD att göra" gå dit nästa val.
Summa summarum, bara för att någon har röstat sosse i år betyder det inte per automatik att de inte vill ha med SD att göra- det visar ju moderaternas flyttning till SD med tydlighet. Att beror på hur Löven lyckas med integration, ekonomi, vård, omsorg och skola- svår uppgift för den mannen vore han smart så skulle han köpa in Anders Borg.
Fast SD är ett speciellt parti, i den meningen att det rör upp väldigt starka reaktioner hos väldigt många människor - gilla eller ogilla, de flesta har väldigt klart för sig var de står i frågan. Och som du kanske ser skrev jag inte att 87% inte vill ha med SD att göra, utan att en stor del av dessa 87% inte vill det. Att KD inte fått 94% av väljarnas röster är inte (nödvändigtvis) detsamma som att 94% av väljarna, eller ens i närheten av 94%, aktivt avskyr KD. Men med SD ser det annorlunda ut.
Och för övrigt har jag väldigt svårt att se att någon tänker hävda att tex KD och V måste samarbeta nu, de har ju minsann båda fått mandat och allt annat än att de kommer överens är odemokratiskt... WTF ärligt talat?