Fast något jag tycker var positivt är att antalet som faktiskt röstat ökat (i hela landet) med någon procent
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Min valkrets: S störst med 20.1 sedan M, MP, V, Fi, SD (6.6%) FP, C och allra minst blev KD med 2.6%. Kommer nog gå och undra lite över vilka av mina grannar som röstade SD
Jag hoppas verkligen de andra partierna tar SD:s väljare på allvar och börjar ta tag i invandrarpolitiken! Gör de inte det så lär SD öka till nästa val...
Kan verkligen de andra partierna vägra att samarbeta med SD? Det är ju ändå 13% av svenska folket som har röstat på dom...tror som sagt att det är till SD:s fördel om inget görs!
Jag hoppas verkligen de andra partierna tar SD:s väljare på allvar och börjar ta tag i invandrarpolitiken! Gör de inte det så lär SD öka till nästa val...
Kan verkligen de andra partierna vägra att samarbeta med SD? Det är ju ändå 13% av svenska folket som har röstat på dom...tror som sagt att det är till SD:s fördel om inget görs!
Varför? Tja, därför att detta land har demokratin inskriven i grundlagen och är ett parti demokratiskt valt så är ju detta en icke-fråga, bara att samarbeta eftersom det är en demokrati hur jobbigt det än är. Allt annat är smygdiktatur.Och en stor del av de 87% som inte röstat på SD vill inte ha med SD att göra, det är alltså de andra partiernas väljare. Varför skulle de samarbeta med ett parti som deras väljare avskyr?
Varför? Tja, därför att detta land har demokratin inskriven i grundlagen och är ett parti demokratiskt valt så är ju detta en icke-fråga, bara att samarbeta eftersom det är en demokrati hur jobbigt det än är. Allt annat är smygdiktatur.
Varför? Tja, därför att detta land har demokratin inskriven i grundlagen och är ett parti demokratiskt valt så är ju detta en icke-fråga, bara att samarbeta eftersom det är en demokrati hur jobbigt det än är. Allt annat är smygdiktatur.
Precis, hur många "idioter" tvingas inte folk samarbeta med dagligen på div. arbetsplatser, liksom inkompetenta chefer? Det här är inte ett dugg annorlunda. Bara att gilla läget,,,,,,,eller skapa ett läge som man gillar och att vägra samarbeta, tja, då ska dom nog söka ett annat jobb.Jag håller helt med- det är bara att tänka efter, gilla läget, och försöka lösa det så bra som möjligt genom samarbete.
Det går inte att köra struts-mentalitet och låtsas som att det som inte syns, det finns inte och vända ryggen till och blunda. 13% valde SD, det är inte bara lågbegåvade som valt dom utan det är din läkare, busschauffören, din granne m.fl. i alla samhällsklasser så är dom sämre än oss andra för det? Vi har demokrati i landet, bara att gilla läget eller flytta, så enkelt är det.Det där är ju helt bakvänt. Partier får givetvis välja att samarbeta eller vägra att samarbeta med vilka andra partier de väljer. Att tvingas samarbeta med andra partier vore helt och hållet odemokratiskt.
Det går inte att köra struts-mentalitet och låtsas som att det som inte syns, det finns inte och vända ryggen till och blunda. 13% valde SD, det är inte bara lågbegåvade som valt dom utan det är din läkare, busschauffören, din granne m.fl. i alla samhällsklasser så är dom sämre än oss andra för det? Vi har demokrati i landet, bara att gilla läget eller flytta, så enkelt är det.
Och en stor del av de 87% som inte röstat på SD vill inte ha med SD att göra, det är alltså de andra partiernas väljare. Varför skulle de samarbeta med ett parti som deras väljare avskyr?
Ja, vi har demokrati, och som jag skrev i inlägget du citerade så innebär det att partierna är fria att samarbeta, eller vägra samarbeta, med de övriga partier de väljer.