VALVAKAN 2014

Jag är så hemskt, hemskt ledsen för er skull. Det känns helt overkligt och jag blir faktiskt illamående.

Beklagar :( Jag är rädd för att det rör sig åt samma håll här i Finland också.

Usch.

Jag tror inte det egentligen har ett skit med invandring att göra. SDs väljare vill få högre bidrag, de vill sko sig själva och så lär bli med rödgrön röra.

Jag hoppas verkligen de andra partierna tar SD:s väljare på allvar och börjar ta tag i invandrarpolitiken! Gör de inte det så lär SD öka till nästa val...

Kan verkligen de andra partierna vägra att samarbeta med SD? Det är ju ändå 13% av svenska folket som har röstat på dom...tror som sagt att det är till SD:s fördel om inget görs!

SD-röster riksdagsval där jag bor:

Procent, ökning, antal röster:
länet: 11% (+7,2) (17.863 st)
kommunen: 7,6% (+5,2) (2199 st)
Valkrets: 7,8% (+5,4) (1286 st)
Valdistrikt: 9,0% (+5,6) (118 st)

Jag hoppas verkligen de andra partierna tar SD:s väljare på allvar och börjar ta tag i invandrarpolitiken! Gör de inte det så lär SD öka till nästa val...

Kan verkligen de andra partierna vägra att samarbeta med SD? Det är ju ändå 13% av svenska folket som har röstat på dom...tror som sagt att det är till SD:s fördel om inget görs!

Ja jag håller med, det går inte att förklara att de skulle vara idioter som många här vill. Nu måste de börja ta tag i problemen!

Sjukt illa att vi blir av med den bästa finansminister som någonsin funnits!

Förstår inte de som röstar V och ffa på F!..

Jag är riktigt orolig för en rödgrön regering är det absolut sämsta som någonsin kunde hända Sverige! Välfärden kommer att gå åt fanders nu och någons pengar kommer att ta slut förr eller senare..

Och en stor del av de 87% som inte röstat på SD vill inte ha med SD att göra, det är alltså de andra partiernas väljare. Varför skulle de samarbeta med ett parti som deras väljare avskyr? :confused:

Och en stor del av de 87% som inte röstat på SD vill inte ha med SD att göra, det är alltså de andra partiernas väljare. Varför skulle de samarbeta med ett parti som deras väljare avskyr? :confused:
Varför? Tja, därför att detta land har demokratin inskriven i grundlagen och är ett parti demokratiskt valt så är ju detta en icke-fråga, bara att samarbeta eftersom det är en demokrati hur jobbigt det än är. Allt annat är smygdiktatur.

Varför? Tja, därför att detta land har demokratin inskriven i grundlagen och är ett parti demokratiskt valt så är ju detta en icke-fråga, bara att samarbeta eftersom det är en demokrati hur jobbigt det än är. Allt annat är smygdiktatur.

Det där är ju helt bakvänt. Partier får givetvis välja att samarbeta eller vägra att samarbeta med vilka andra partier de väljer. Att tvingas samarbeta med andra partier vore helt och hållet odemokratiskt.

Jag håller helt med- det är bara att tänka efter, gilla läget, och försöka lösa det så bra som möjligt genom samarbete.
Precis, hur många "idioter" tvingas inte folk samarbeta med dagligen på div. arbetsplatser, liksom inkompetenta chefer? Det här är inte ett dugg annorlunda. Bara att gilla läget,,,,,,,eller skapa ett läge som man gillar och att vägra samarbeta, tja, då ska dom nog söka ett annat jobb.

Det där är ju helt bakvänt. Partier får givetvis välja att samarbeta eller vägra att samarbeta med vilka andra partier de väljer. Att tvingas samarbeta med andra partier vore helt och hållet odemokratiskt.
Det går inte att köra struts-mentalitet och låtsas som att det som inte syns, det finns inte och vända ryggen till och blunda. 13% valde SD, det är inte bara lågbegåvade som valt dom utan det är din läkare, busschauffören, din granne m.fl. i alla samhällsklasser så är dom sämre än oss andra för det? Vi har demokrati i landet, bara att gilla läget eller flytta, så enkelt är det.

Jag är rädd för rädslan för rasismen. Hela mitt väsen känner obehag. Jag funderar på hur vi eg. hanterar läget och hur detta påverkar de unga, våra barn... Vad vi lär dom...

Det går inte att köra struts-mentalitet och låtsas som att det som inte syns, det finns inte och vända ryggen till och blunda. 13% valde SD, det är inte bara lågbegåvade som valt dom utan det är din läkare, busschauffören, din granne m.fl. i alla samhällsklasser så är dom sämre än oss andra för det? Vi har demokrati i landet, bara att gilla läget eller flytta, så enkelt är det.

Ingenstans har jag kallat någon sämre. Vänligen avhåll dig från sådana halmgubbar.

Ja, vi har demokrati, och som jag skrev i inlägget du citerade så innebär det att partierna är fria att samarbeta, eller vägra samarbeta, med de övriga partier de väljer.

Fast med facit i hand så verkar det där allt annat än stämma.
Det torde varit samma resonemang efter förra valresultatet och se så många av dem som nu gick till SD, så det där är nog bara en politisk och medial förvrängning av ett valresultat, jag menar när kristdemokraterna för 20 år sedan låg på -gissar- kanske 6 % inte kablades det ut att 94 % ogillade deras politik.

Sköts inte detta på ett snyggt sätt så kommer fler av de som du och andra menar "absolut inte vilja ha med SD att göra" gå dit nästa val.

Summa summarum, bara för att någon har röstat sosse i år betyder det inte per automatik att de inte vill ha med SD att göra- det visar ju moderaternas flyttning till SD med tydlighet. Att beror på hur Löven lyckas med integration, ekonomi, vård, omsorg och skola- svår uppgift för den mannen vore han smart så skulle han köpa in Anders Borg.

Ja, vi har demokrati, och som jag skrev i inlägget du citerade så innebär det att partierna är fria att samarbeta, eller vägra samarbeta, med de övriga partier de väljer.

Gäller det i skolans värd också ditt tankesätt?
Att vissa elever som andra inte vill samarbeta med ska vara helt utanför?

Jag har haft ett sådant barn och runtomkring sådana vuxna och då såklart andra sådana barn som anser att det är helt fritt att vända ryggen till det barn som inte är tillräckligt rolig, inne, kvick, vacker, smart eller har rätt intressen eller då kanske som här...rätt åsikter.

Väldigt många år som var väldigt jobbiga med ett rejält vingklippt barn som resultat- tack skolan som inte fungerar- därför har jag väldigt svårt för att det nu är så många som vill och tänker behandlasverigedemokraterna på - faktiskt- samma sätt.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30
  • Promenadskor vinter

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka