VALVAKAN 2014

Detta säger iofs inte emot varandra. Det finns alldeles säkert en massa människor som inte känner sig sedda och lyssnade på, som känner sig otrygga (både arbetsmässigt och fysiskt) och som sväljer lösningen minskad invandring. Det är ju då bara två olika vinklingar på problemet.

Trot den som vill.

Min valkrets: S störst med 20.1 sedan M, MP, V, Fi, SD (6.6%) FP, C och allra minst blev KD med 2.6%. Kommer nog gå och undra lite över vilka av mina grannar som röstade SD

Hade ett av distrikten i min valkrets fått bestämma så hade S haft ensam majoritet i riksdagen och SD legat på runt 5%.

*har inte läst tråden*

En liten fundering från min sida (som naturligtvis inte kommer att hända, jag vet det): Vad trevligt det hade varit om de två största partierna i riksdagen bildade regering. När de väl slagits färdigt (bakom lyckta dörrar) tror jag det skulle kunna blivit något bra. Jag är så less på blockpolitiken, det finns flera vägar till något bra.

Ett samarbete kanske hade motarbetat bort SD då vågmästarrollen skulle falla? Då kanske vi hade fått en annorlunda valuppställning 2018.

Tur för SD att Aliansen vägrar.....

Gick inte helt som jag ville, hade varit trevligt med en säkrare ny regering. skyller lite på de rödgröna som strategist röstade på FI hoppas de inte gör om samma sak igen utan faktiskt röstar på ett parti som de vill ska vara med och bästamma.
Men nu är det som det är.

Ang SD. Tror absolut att politikerna i SD är rasister, men inte alla väljare. De är ett missnöjesparti och de här är ett valresultat som visar stort missnöje bland svenska folket.
Stäng ut SD från invandrarfrågor men inte de missnöjda människorna.

I min kommun gick V fram stort och SD en manadat.

Vilken trevlig kommun du bor i, här röstade 16,5 % för SD. I min valkrets 22,5%! Jag känner mig lite mörkrädd faktiskt :(

Jag bor bredvid Linghed... där 22,7% röstade SD i riksdagsvalet :crazy: Här i Svärdsjö var det 18,4% :crazy: bekymmersamt är ju att de ökat med 10,9% sedan förra gången.

Jag får kanske lov att flytta till Norrland ändå då (särbons kommun brukar bli omskriven som en av de kommunerna där SD är minst :p).

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka