VALVAKAN 2014

Hade sett fram emot Gudruns förlorartal i flera veckor, värmde gott i hjärtat! :)

Tror de kommer in 2018 - OM de inte tabbar sig fullständigt.
Skulle inte säga det jag.
I alla kommuner där jag har kollat är det samma mönster. På landet, där låginkomsttagare och lågutbildade (och där S typiskt har stor majoritet) får SD störst andel röster medans de i områden där högutbildade, höginkomsttagare (där M är störst) bor ligger SD fortfarande väldigt långt bak.

Väljarunderlaget är kartlagt.
Socialdemokraternas har du precis sett.
När det gäller Sverigedemokraterna måste det göras en ny med tanke på hur de vuxit. Med tanke på hur attraktiva de varit i gammelmoderatleden så är det inte långsökt att Sverigedemokraternas väljarprofil påminner lite mer om Ms.

Skulle inte säga det jag.
I alla kommuner där jag har kollat är det samma mönster. På landet, där låginkomsttagare och lågutbildade (och där S typiskt har stor majoritet) får SD störst andel röster medans de i områden där högutbildade, höginkomsttagare (där M är störst) bor ligger SD fortfarande väldigt långt bak.

Så fruktansvärt nedvärderande så det är inte klokt! Fy sjutton!

Undrar om alla de som bor på sina 7 milles gårdar håller med dig och om det skulle vara rätt så är det ju märkligt att de lyckas med att bo så fint....

Kom med andra argument så kan säkert en BRA diskussion komma till stånd med alla de som röstar på SD.

Så länge som sådana som du argumenterar med detta så lär SD öka och öka..

@Narcissa

Mer om den så kallade "nedärvda essensen":

Miljön har visserligen en stor betydelse för individens utveckling och samspelar ofta med det biologiska arvet och den fria viljan. Det finns dock också en nedärvd essens hos varje människa som man inte kan undertrycka i hur hög utsträckning som helst utan att det får konsekvenser. Delar av denna essens är gemensam för de flesta människor och annat är unikt för vissa grupper av människor eller för den enskilde individen.

Någon komplett förteckning över vad som ingår i denna mänskliga essens har vi ännu inte och kommer kanske heller aldrig att få.

Vad anser du om den nedärvda essensen?

Undrar om alla de som bor på sina 7 milles gårdar håller med dig och om det skulle vara rätt så är det ju märkligt att de lyckas med att bo så fint....

Kom med andra argument så kan säkert en BRA diskussion komma till stånd med alla de som röstar på SD.

Men hon presenterar ju inga argument utan det finns ju fakta på detta?
Visserligen från förra valet och det kommer säkert revideras nu när ökningen är så markant men fortfarande fakta?

Och varför är det nedvärderande att kallas för lågutbildad eller låginkomsttagare om det är sant?

Per Nuder i studion:

Jag tror inte för en sekund att det handlar om 13% rasister, absolut inte. Alla partier måste ta dessa 13% på fullaste allvar. Vi måste ta reda på vad dessa väljare är missnöjda med.

Reportern:
Det kan inte vara så att väljarna helt enkelt är missnöjda med migrationspolitiken?

Per Nuder:
Njaaee det kan vara EN liten faktor men jag tror det handlar om så mycket mer. Att de inte känner sig sedda, att ingen lyssnar, att de är otrygga.

Maud Olofsson Nickar i största samförstånd med Per Nuders djupa skygglappsanalys av SDs väljare.

I samband med detta studiosamtal läser annan studiopersonal upp de tre frågor som anses viktigast bland Sverigedemokraternas röstare, i nämnd ordning:
1 Invandrings- och migrationspolitiken
2 Kriminalitet/Försvar/Militär (något sådant)
3 Sjukvård

Per Nuder och Maud Olofsson **blink...blink...blink...**

Hon pratar om statistik.

Per Nuder: Njaaee det kan vara EN liten faktor men jag tror det handlar om så mycket mer. Att de inte känner sig sedda, att ingen lyssnar, att de är otrygga.

Maud Olofsson Nickar i största samförstånd med Per Nuders djupa skygglappsanalys av SDs väljare.

I samband med detta studiosamtal läser annan studiopersonal upp de tre frågor som anses viktigast bland Sverigedemokraternas röstare, i nämnd ordning:
1 Invandrings- och migrationspolitiken

Detta säger iofs inte emot varandra. Det finns alldeles säkert en massa människor som inte känner sig sedda och lyssnade på, som känner sig otrygga (både arbetsmässigt och fysiskt) och som sväljer lösningen minskad invandring. Det är ju då bara två olika vinklingar på problemet.

Enligt aftonbladet så har KD bara 4,0% just nu, kan det må hända att vi slipper ett blått parti så här dags? 10% röster kvar ju? :p

(Tänk er Hägglunds reaktion om den skulle hamna på precis 3,9% :o)

Oj, hade inte märkt det men enligt aftonbladet är SD på 9% (och inte 13 eller vad det var förut) :bump:
Men Fi bara 1,2% :(

Edit: Men va? Nu såg jag att svt säger att det är 12,9%? :confused: Ganska stor skillnad mellan 9 och nästan 13 :crazy:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka