VALVAKAN 2014

Det är rent jävla BS. hur jävla svårt är det att fatta att lite ris till nån i ett land där bomber faller inte är humant, effektivt eller bra på nåt som helst sett?

Åk till ett flyktingläger då (där inte bomber faller, det är liksom det som är hela poängen) och berätta för människorna där som får boende, trygghet, mat och andra basala förnödenheter att du inte tycker det är effektivt att lägga 20 kronor om dagen för att de inte ska bli totalt hjälplösa. Berätta att det är bättre att spendera upp emot 2000 kronor om dagen för att hjälpa en flykting i Sverige istället.

vart ska dessa flyktingläger finnas? i nåt annat land? så nåt annat land ska ställa upp med solidariteten? SD vill inte öka biståndet, det är rent jävla skitsnack och dessutom funkar det inte så att vi bara skickar lite extra pengar. Det styrs genom UNHCR som ser till att pengarna inte hamnar i korrupta fickor.

Kan inte du åka till Arlanda och berätta för ett ensamt barn att hen får återvända till nåt land där hen varken har familj eller försörjning för du tycker "det får räcka nu".

Nej men Alliansen arbetar ihop vilket ger de en större %. 26+31% är bara 57% så nånstans ska 43% spridas. Nu är det ingen verklighet men en fördubbling ger inte SD majoritet.

eh nej? de skulle få 26% och fortfarande vara mindre än S och alliansen.

Sen tror jag det inte kommer hända. I valet 2010 sa de att de skulle få 20% igår. that didnt happen. Det finns bara en viss mängd idioter i Sverige.

@linoda Hur menar du egentligen? att vi ska göra exakt de vill för att hindra de från att få inflytande?

87% vill inte ha deras inflytande eller politik. Det är fortfarande en kraftig majoritet och den ska få styra. Precis så som en demokrati funkar.

För att få tillbaka de som gick över till SD och se till att inte fler gör det så måste partierna ta tag i invandringspolitiken för det är ju tydligt att många är missnöjda med den. Och varför inte samarbeta lite då? Det är ju knappast så att SD får hela sin vilja igenom.

Många? 13% är missnöjda och många av de vet nog inte vad de är missnöjda med egentligen. Eftersom de kan läsa klara fakta om hur det fungerar men ändå fortsätter de hävda att alla muslimer är kriminella och att det skulle komma miljoner med flyktingar till Sverige om vi inte höll emot.

Många är missnöjda när äldrevården inte fungerar, skolorna kollapsar, sjuka människor blir utförsäkrade och så "väller" det in flyktingar....DÄR är det stora problemet och där finns dom som röstar på SD
( nej jag röstar fortfarande inte på SD men jag kan räkna ut varför folk är missnöjda)

Kan inte du åka till Arlanda och berätta för ett ensamt barn att hen får återvända till nåt land där hen varken har familj eller försörjning för du tycker "det får räcka nu".

Som jag skrev så förespråkar jag en politik som gör att vi slipper avvisa så många asylsökande som vi gör idag. Många blir avvisade idag eftersom vi har över tio gånger som högt asyltryck som andra OECD-länder. Samtliga riksdagspartier tycker uppenbarligen redan att "det räcker nu", de (förutom SD) har skapat ett asyltryck de inte vill ta ansvar för.

jasså? har de sagt det?
för jag hörde nämligen vår stadsminister säga att vi ska ha öppna armar och så såg jag Annie ge JÅ vad han tål.

Om de höll med ens lite grann hade de samlat enkla % på Sd retorik.
men det gör de inte. Ni är ensamma.

Det har ju talats om i media både igår och idag att M tappade mycket till SD (har andra partier också gjord men inte i samma utsträckning)
Ska man tolka det som att det är Ms politik som dessa partibytare är missnöjda med? Varför då gå till SD som i mycket backat upp M?
Och om man är missnöjd med skola, vård, jobb osv....varför rösta på det partiet som har tunnast planer och talat minst om hur detta ska fixas?

Får inte ihop logiken i missnöjesröstandet :confused:

Men det är väl för fan inte JAG som röstar på SD ....Men folk GÖR det och det är facit idag , eller har du glömt gårdagen och varför dom gör det är TROLIGTVIS det som jag skrev ..Herregud !!!
Skyll inte på mig , jag röstade på Reinfeldt .

Fast du själv använde uttryckligen "väller" in för att beskriva hur många flyktingar som kommer till Sverige, svårt att veta vad som är din egen beskrivning och vad som är andras om du inte är tydlig med det. Du anser alltså att det inte "väller" in flyktingar till Sverige?

För att få tillbaka de som gick över till SD och se till att inte fler gör det så måste partierna ta tag i invandringspolitiken för det är ju tydligt att många är missnöjda med den. Och varför inte samarbeta lite då? Det är ju knappast så att SD får hela sin vilja igenom.

För att de allra flesta inte vill ha deras politiska lösning som innebär att stoppa invandringen och smutskasta alla som inte ser ut som deras ideala bild av den nordiska mannen och kvinnan. De flesta av oss vill ha en fungerande integration mellan de nya svenskarna som kommer och det befintliga samhället, och där har SD inget att bidra med. Deras mål är ju att stoppa invandringen, då kan man inte integrera dem som kommer för det kan ju innebära att folket inte längre vill stoppa dem.

Bättre är ju att få väljarna att inse att SD:s lösning varken är logisk, långsiktigt lönsam eller human.

Detta säger iofs inte emot varandra. Det finns alldeles säkert en massa människor som inte känner sig sedda och lyssnade på, som känner sig otrygga (både arbetsmässigt och fysiskt) och som sväljer lösningen minskad invandring. Det är ju då bara två olika vinklingar på problemet.

Trot den som vill.

Vadå tro? Jag presenterade en logisk analys.

1. En beskrivning av en grupp människors upplevelser och mående.
2. Samma grupp människor anser att invandringspolitiken är den viktigaste frågan i valet.
Mitt påstående: 1 och 2 står inte emot varandra.

Antingen är påståendet sant eller så är det inte, vad finns att tro på?

Det har ju talats om i media både igår och idag att M tappade mycket till SD (har andra partier också gjord men inte i samma utsträckning)
Ska man tolka det som att det är Ms politik som dessa partibytare är missnöjda med? Varför då gå till SD som i mycket backat upp M?
Och om man är missnöjd med skola, vård, jobb osv....varför rösta på det partiet som har tunnast planer och talat minst om hur detta ska fixas?

Får inte ihop logiken i missnöjesröstandet :confused:

Jag tror inte det är skola, vård, jobb osv de är missnöjda med. Jag tänker att man ska tolka det som att de är moderater och rasister = SD är rena drömmen. :up:

Det är rent jävla BS. hur jävla svårt är det att fatta att lite ris till nån i ett land där bomber faller inte är humant, effektivt eller bra på nåt som helst sett?

Du väljer vilka du vill hjälpa, det är ju ärofyllt...

Fyi så är ju inte alla länder i krig där invandring sker ifrån, det finns oerhört många länder som har det extremt svårt utan krig men du tycker man bara skall hjälpa dem...

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Promenadskor vinter
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka