VALVAKAN 2014

Jag skulle tro att den mänskliga naturen det mänskliga beteendet inte är ändrat. Visst centern har betydligt färre av bönderna nu, men det kompenseras av att moderaterna har betydligt fler. Och artikeln från kommunalarbetaren var väl färskare och den bekräftar ju samma sak eller hur?

Förstår bara inte varför du väljer så gamla källor om du försöker få folk att tro på vad du säger?
I årets Valu så har 45% av yrkesgruppen lantbrukare röstat på C. (http://www.svt.se/svts/article2323667.svt/binary/SVT_ValuResultat_riksdagsval_2014_PK_0914.pdf)

I ett land som inte varit i krig på flera hundra år kanske det är naturligt att ha en sådan sned definition och värdering av "gå under".

Öppna gärna ögonen.
Tex varför skulle en barnfamilj byta ner sig från en 3:a till en 2:a bara för att hjälpa någon å på så vis få lös pengar till att hjälpa någon.

Tex varför skulle en barnfamilj byta ner sig från en 3:a till en 2:a bara för att hjälpa någon å på så vis få lös pengar till att hjälpa någon.
Fel fråga.
Ensamma och par behöver inte mer än 3 rok.
Men många bor i både 4, 5 och 6 rum.

Man kan dra ner mycket på överflödet innan man ens börjar dra in på bekvämligheten.

Ser man på, det visste jag faktiskt inte!

C och Fi.

I december 2012 gick centerpartiet ut med nytt idéprogram.
Trodde inte att någon missat det och att ännu färre glömt bort det.

Det var förslag på fri invandring, rätt till månggifte, slopad skolplikt och platt skattesystem.

Fel fråga.
Ensamma och par behöver inte mer än 3 rok.

Man kan dra ner mycket på överflödet innan man ens börjar dra in på bekvämligheten.
Men det vill folk ju inte göra eller hur. Här har man ju häst tex, åker på solresor, weekendresor köper surfplattor och bytter dessa när nya modeller kommer, köper SUV för att dra lilla hästen istället för en vanlig bil som man gjorde förr, osv. Det förstår du väl att folk vill fortsätta med :)

C och Fi.

I december 2012 gick centerpartiet ut med nytt idéprogram.
Trodde inte att någon missat det och att ännu färre glömt bort det.

Det var förslag på fri invandring, rätt till månggifte, slopad skolplikt och platt skattesystem.

Jag har träffat SD-väljare som delar min vision om fri migration. Det är inte en obskyr vision.

De SD väljarna delar i och för sig inte partiets syn på homogenisering av folk, utan röstar SD för att de tycker att integrationen suger.

Vad gäller invandring.
Sverige är ett stort land med mycket yta = vi har gott om plats.
Sverige har en löjligt hög levnadsstandard = vi har råd.

Men det är naturligtvis inte de mest utsatta som skall betala.
Utan de som har råd med massor av lyxkonsumtion.
Semesterresor, hästar, båtar, bilar o.s.v. kan man dra in mycket på utan att hamna i nöd.
Och i stället rädda liv.

Vad är ett människoliv värt?
Ställt mot en semesterresa eller en MC?

Dessvärre är det ju som så att för en och annan och en tredje och kanske tom en fjärde är den stora motivationsfaktorn till att betala hög skatt som ska täcka kostnaderna för den apdyra välfärdsförsäkringen - är att få lyx tillbaka i form av världsledande skola, tandvård, sjukvård, omsorg, infrasktruktur etc.
Man nöjer sig inte med "ok" för de flesta har redan ett facit på vilken standard man kan få för pengarna.

En motivationsfaktor till att jobba häcken av sig kan vara möjligheten att unna sig vardagslyx på olika nivå beroende på behov och plånbok.

Hade svensken varit så förtjust i att skänka pengar hade biståndsviljan varit betydligt högre innan våra politiker bestämde att vi skulle ha en världsledande asylmottagning.

Jag har träffat SD-väljare som delar min vision om fri migration. Det är inte en obskyr vision.

De SD väljarna delar i och för sig inte partiets syn på homogenisering av folk, utan röstar SD för att de tycker att integrationen suger.

Jag med, hur många som helst.
Utgångsläget är att alla som kan försörja sig enligt konstens alla regler och utan att dumpa löner kan få gå och komma som de vill.

Men hur svårt är det då att istället för att ifrågasätta varför Malta inte är med att BERÄTTA Maltas siffror ?

I just statistiken som används som källa så har Malta inte alls höga siffror? (även om jag också tycker att de borde ha det)http://epp.eurostat.ec.europa.eu/cache/ITY_OFFPUB/KS-QA-14-008/EN/KS-QA-14-008-EN.PDF

Jag får erkänna att jag gjorde ett misstag - i stället för asylsökande skulle jag skrivit att Malta 2013 var det land som beviljade asyl till flest personer per capita. Statistik(tabell 9)

Malta låg visserligen högt på asylsökande per capita också men Sverige låg högre.

Senast ändrad:
En motivationsfaktor till att jobba häcken av sig kan vara möjligheten att unna sig vardagslyx på olika nivå beroende på behov och plånbok.
Jo så är det ju.
Och det får man inte råka slå ihjäl.
Det vore klart kontraproduktivt.

Jag ser däremot möjligheter att fördela om pengar från skattefinansierade nöjen till skattefinansierade nödvändigheter.
Från idrottspalats för friska, arbetsföra vuxna till skolan t.ex.
Att betala för sina egna nöjen kan ju vara en bra början.
Jag ser ju så mycket hellre att mina skattepengar går till verkliga behov än till leksaker för de som har råd att skaffa leksaker på egen hand.

QUOTE="Gammeln, post: 16612247, member: 278"]A kick in the äs blev det och alla är chockade. Varför är dom chockade? Vi har ju haft väljarbarometrar o val undersökningar hela tiden. Dom har ju sköljt över dom ju.

Framförallt hade vi nyligen ett EU-val.
De enda som möjligen har rätt att vara chockade är MP.

Men det vill folk ju inte göra eller hur. Här har man ju häst tex, åker på solresor, weekendresor köper surfplattor och bytter dessa när nya modeller kommer, köper SUV för att dra lilla hästen istället för en vanlig bil som man gjorde förr, osv. Det förstår du väl att folk vill fortsätta med :)
Jo det förstår jag absolut.
Men det innebär inte att jag tycker att det är rätt.

Olika det där.

Jo så är det ju.
Och det får man inte råka slå ihjäl.
Det vore klart kontraproduktivt.

Jag ser däremot möjligheter att fördela om pengar från skattefinansierade nöjen till skattefinansierade nödvändigheter.
Från idrottspalats för friska, arbetsföra vuxna till skolan t.ex.
Att betala för sina egna nöjen kan ju vara en bra början.
Jag ser ju så mycket hellre att mina skattepengar går till verkliga behov än till leksaker för de som har råd att skaffa leksaker på egen hand.

Jag tänker inte säga emot dig där.

Jag tänker inte säga emot dig där.
Trevligt.

Vi kan göra ett tankeexperiment.
Om vi tar kostnaden för den skola, omsorg och infrastruktur som vi vill ha och skalar bort allt tjafs.
Så borde pengarna räcka till dem som behöver hjälp på olika sätt.
Både de som redan är här och flyktingar.

Sportanläggningar, konserthus och annat kan få sköta sig själva.
De som vill roa sig kan väl få betala för det själva när de kan det.
Och de som inte kan betala själva skall få egna bidrag till det att använda till eget valda nöjen och sport.

Trevligt.

Vi kan göra ett tankeexperiment.
Om vi tar kostnaden för den skola, omsorg och infrastruktur som vi vill ha och skalar bort allt tjafs.
Så borde pengarna räcka till dem som behöver hjälp på olika sätt.
Både de som redan är här och flyktingar.

Sportanläggningar, konserthus och annat kan få sköta sig själva.
De som vill roa sig kan väl få betala för det själva när de kan det.
Och de som inte kan betala själva skall få egna bidrag till det att använda till eget valda nöjen och sport.

Det hade kunnat vara en tanke om utgångsläget hade varit att allt fungerade.

Tillsvidare är jag av åsikten att vi ska rikta ev pengar som blir över på att få det välmående samhälle vi under en längre tidsperiod kunde njuta för en inte alltför lång tid sedan.

[/QUOTE]

Jo, så är det och visst borde de styrande topparna inom politiken dela med sig där först av alla och föregå exempel?, jag tror flera av dem bor både stort och har flera boendemöjligheter, lite alternativ sådär- vore perfekt när så mycket står tomt att hysa asylsökande.

Har du inte själv en bunt hus tillgängliga?

Öppna gärna ögonen.
Det är du som måste öppna ögonen för det som hände. SD fick mandat av väljarna att kasta ut delar av etablerade partier ur riksdagen. Etablerade partier fick inget mandat av väljarna för att kasta ut en enda SD:are ur riksdagen. A kick in the äs, så att säga :cautious:

Tillsvidare är jag av åsikten att vi ska rikta ev pengar som blir över på att få det välmående samhälle vi under en längre tidsperiod kunde njuta för en inte alltför lång tid sedan.
Jag tror att den sortens global egoism inte är bra.
Därför att Sveriges ekonomi i allt för hög grad är beroende av världsläget.
Att låta så många som möjligt flytta hit och lära sin om solidaritet, välfärd samt få utbildning driver världsläget framåt på ett önskvärt sätt.

Så att stoppa det skulle vara kontraproduktivt i det stora perspektivet Världen.
Jag bygger den teorin på hur Tyskland fick hjälp efter kriget och sedan har bidragit till världsekonomin.

Dessvärre är det ju som så att för en och annan och en tredje och kanske tom en fjärde är den stora motivationsfaktorn till att betala hög skatt som ska täcka kostnaderna för den apdyra välfärdsförsäkringen - är att få lyx tillbaka i form av världsledande skola, tandvård, sjukvård, omsorg, infrasktruktur etc.
Man nöjer sig inte med "ok" för de flesta har redan ett facit på vilken standard man kan få för pengarna.

Hade svensken varit så förtjust i att skänka pengar hade biståndsviljan varit betydligt högre innan våra politiker bestämde att vi skulle ha en världsledande asylmottagning.

fast svensken är förtjust i att skänka pengar, det är därför S trots sitt höga skattetryck oftast leder vårt land. 8 år av skattesänkningar var något av ett rekord.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Höjda elpriser
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka