VALVAKAN 2014

Det är du som måste öppna ögonen för det som hände. SD fick mandat av väljarna att kasta ut delar av etablerade partier ur riksdagen. Etablerade partier fick inget mandat av väljarna för att kasta ut en enda SD:are ur riksdagen. A kick in the äs, så att säga :cautious:

Hur tänkte du nu? 87% röstade på ett parti som vägrar samarbeta med SD. Hade nån öppnat en dörr mot SD hade deras väljare flytt.

Vad är min semester eller mina hästar värda kontra en helt främmande människa ... ALLT !

Mina djur går FÖRE mina grannar... I mitt fall är mina djur min familj.

Men som sagt FORTFARANDE ... DU (ni) får sälja gård och egendomar, era tillhörigheter och saker, ni FÅR DET ... Men JAG tänker inte göra det ... Nej...
Mitt liv - mina val ... Ditt liv - dina val... Om jag står för mina val (vilket jag VERKLIGEN gör) så får du stå för dina val... Men blanda inte ihop DINA värderingar med mina... De är milsvida ifrån varandra...

Ja jag förstår inte varför man skall ha dåligt samvete för att vi lever i ett bra samhälle? Det går utanför mitt förstånd!

Trevligt.

Vi kan göra ett tankeexperiment.
Om vi tar kostnaden för den skola, omsorg och infrastruktur som vi vill ha och skalar bort allt tjafs.
Så borde pengarna räcka till dem som behöver hjälp på olika sätt.
Både de som redan är här och flyktingar.

Sportanläggningar, konserthus och annat kan få sköta sig själva.
De som vill roa sig kan väl få betala för det själva när de kan det.
Och de som inte kan betala själva skall få egna bidrag till det att använda till eget valda nöjen och sport.

Har du helt missat att idrott och motion får en friskare befolkning tillika mer arbetsför....

Ja jag förstår inte varför man skall ha dåligt samvete för att vi lever i ett bra samhälle? Det går utanför mitt förstånd!

Jag tycker inte heller man ska ha dåligt samvete för att man lever i ett bra samhälle. Däremot kan man gott ha dåligt samvete om man vägrar dela med sig av "mitt-mitt-mitt" för att man väljer att stoppa huvudet i sanden och inbilla sig att man på något sätt har förtjänat den enorma tur man haft. För det handlar i grund och botten om ren tur. Tur att födas i det här landet, tur att få vara frisk och fungerande nog, osv. Tur. Sen kan man mycket väl ha jobbat hårt också, men det förändrar inte att utan den enorma turen hade det inte varit i närheten av att nå lika långt.

Jag tycker inte heller man ska ha dåligt samvete för att man lever i ett bra samhälle. Däremot kan man gott ha dåligt samvete om man vägrar dela med sig av "mitt-mitt-mitt" för att man väljer att stoppa huvudet i sanden och inbilla sig att man på något sätt har förtjänat den enorma tur man haft. För det handlar i grund och botten om ren tur. Tur att födas i det här landet, tur att få vara frisk och fungerande nog, osv. Tur. Sen kan man mycket väl ha jobbat hårt också, men det förändrar inte att utan den enorma turen hade det inte varit i närheten av att nå lika långt.

Vad skall man dela med sig av menar du?

Skall man må dåligt för att man föds i Sverige? Då är det lite som man ändå skall ha lite dåligt samvete och skämmas...

Vårt land var inte så fruktansvärt bra från början det har det blivit genom utveckling och hårt arbete, det är ju inte så att det blivit det av ren tur.

Förstår bara inte varför du väljer så gamla källor om du försöker få folk att tro på vad du säger?
I årets Valu så har 45% av yrkesgruppen lantbrukare röstat på C. (http://www.svt.se/svts/article2323667.svt/binary/SVT_ValuResultat_riksdagsval_2014_PK_0914.pdf)
Det var ju inte de exakta siffrorna jag var ute efter, det var det faktumet att grupper röstar egoistiskt dvs ser till sina egna intressen. Sjöberga föreslog ca 30% jag en betydligt högre siffra och den senare visar ju statistiken ligger närmare verkligheten.

Förtjänat ? Ja jag jobbar hårt för att kunna ha mitt liv och min levnadsstandard ... TUR ? Vem är det som stoppar huvvet i sanden ?

Vad skall man dela med sig av menar du?

Skall man må dåligt för att man föds i Sverige? Då är det lite som man ändå skall ha lite dåligt samvete och skämmas...

Vårt land var inte så fruktansvärt bra från början det har det blivit genom utveckling och hårt arbete, det är ju inte så att det blivit det av ren tur.
Att vi har det så bra som vi har det är en kombination av tur och tur.
Tur att vi bor i ett land med evangeliska värderingar vilket borgar för hög arbetsmoral och en vilja till förkovran
Tur att vi har de råvaror vi har
Tur att vi valde rätt sida vid Napoleonkrigen
Tur att vi kunde tjäna grova pengar på vv1,vv2 och Koreakriget.

Dåligt samvete?
Absolut inte men lite tacksamhet gentemot dem som gick före och banade väg för vårt välstånd..

De länder som har det dåligt idag är väl de länder som tvingats "dela" med sig.
Jag kämpar med näbbar och klor för det jag anser mitt. Dela med mig? javisst, jag betalar ju skatt.

Har du helt missat att idrott och motion får en friskare befolkning tillika mer arbetsför....
Inte alls.
Men där så är det bättre att skolorna får mera resurser till ungdomarna och att valet vad man vill göra blir frivilligt.
I Byn där jag bodde förut så ville medelklassföräldrar ha en ishall så att de skulle slippa skjutsa sina ishockeyspelande barn till stan.
Ishallar är dyra saker och jag kan inte se något samband mellan ett litet ishockeylag och den allmänna hälsan i Byn.

Motion är bra men idrott för eliten spelar inte någon större roll.
Elitidrott ger dessutom många skador.

Förtjänat ? Ja jag jobbar hårt för att kunna ha mitt liv och min levnadsstandard ... TUR ? Vem är det som stoppar huvvet i sanden ?

Det handlar ändå om tur. Eller tror du att alla människor i fattiga länder som lever i misär inte jobbar hårt? Eller för all del, tror du att människor i Sverige som har en lägre levnadsstandard än du enbart är latare än du?

Huvudet i sanden var det, ja...

Det handlar ändå om tur. Eller tror du att alla människor i fattiga länder som lever i misär inte jobbar hårt? Eller för all del, tror du att människor i Sverige som har en lägre levnadsstandard än du enbart är latare än du?

Huvudet i sanden var det, ja...

Läste du hennes inlägg?

Ja tur att födas just här i det lotteriet.

Tur att födas här ja men det kan vara många saker som gör att du verkligen inte glider på en räkmacka.

Vad säger du om denna film? Vill man behålla sitt land eller vill man ha tur att komma och leva i ett land där alla borde vara lika?

Vad säger du om denna film?
Att det finns människor som verkligen behöver utbildning.
Och vissa av dessa är Muslimer.
Bäst kan vi påverka de extrema åsikterna oavsett var de dyker upp genom att släppa in dem i vårt land.

De får inte bryta mot våra lagar och det kommer de att upptäcka.
De kommer att få lära sig massor av saker som motverkar Sharialagar i världen.

Muslimer i allmänhet vill inte ha sharialagar.
Utan det är bara extremisterna som vill det och det är dessa som du ser på filmen.
Vi har kristna extremister i Sverige, Dårarna i Knutby t.ex.

Det innebär inte att Svenska Kristna är dårar.
Obs, jag är inte varken Kristen eller Muslim.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka