Äsch ni är bara snåla och gnälliga.
Vad ger du av ditt företag? boende? pengar? sätter invandrare i arbete?
Vårt företag som vi håller på att bygga upp går fortfarande inte med vinst- tillgångarna är ganska små och det finns egentligen idag inget av värde att avyttra- utom mark då...men den är karg och dålig och ganska värdelös men duger till att beta . Och om den avyttras så har vi ju ingen mark till företaget.........
Vi skulle gärna anställa en eller två för arbete finns men det ger ingen vinst över huvud taget för oss, inte den typen av arbete som någonsinn ger plus i plånboken, faktiskt inte en krona så vi har inte råd.
Vad gäller annat slöseri så har vi inte semester, jag har aldrig köpt något porslin och liknande utan fått begagnat, shoppar inte, röker inte , nykterist, köpte min första nya möbel ett köksbordför 2 år sedan på rea, köper aldrig smink, sminkar mig inte, sliter ut kläder, har gammal bil, dock har jag häst, sadel, trailer (inget värde i )tvättar mig med tvål och använder schampo, köpt en NY cykel så jag kommer ut lite.
Och vi har lån som ska betalas som många andra. Snål ? Gnällig? Jag är nöjd men det finns i dagsläget inget att dela ut- och den dagen - om det blir plus på kontot så är första prio att börja ta tag i huset, det regnar in men jag är såklart bara gnällig..