VALVAKAN 2014

Och fortsätter så det igen inte ska insinueras av andra att jag vill stoppa invandringen.
Självklart ska vi hjälpa men jag tror det är farligt -faktiskt- att inte hjälpa behövande-oavsett målgrupp på väldigt olika villkor som det är nu- det kommer att ge SD fler röster.

Så vi ska ignorera strukturell diskriminering helt och hållet?

Betydligt mer empatiskt att driva frågan att skicka tillbaka människor till krig som söker akut hjälp i vårt land? Eller hur tänkte du?

Jag undrar hur du tänker om vi ska rensa i vårt eget land på icke lönsamma personer?

Jag har aldrig pratat om att skicka tillbaka- det jag belyser och har gjort är att hjälpa behövande oavsett, mer på samma villkor.

Jag undrar hur du tänker om vi ska rensa i vårt eget land på icke lönsamma personer?

Jag har aldrig pratat om att skicka tillbaka- det jag belyser och har gjort är att hjälpa behövande oavsett, mer på samma villkor.

Jag har inte pratat om någon rensning av icke lönsamma personer. Asylinvandring handlar inte om ekonomi för någon av de partier som tycker att frågan är viktig.

Men att vi har program för utrikes födda för att komma i jobb? Ska vi sluta med det för att det kan finnas andra med behov? Eller ska vi identifiera dessa behov och hitta åtgärder även för dem? Att låtsas vara avundsjuk på starkt diskriminerade grupper, det är typiskt SD-retorik. "Vi vill inte behandla olika" är parollen. Fast samhället/strukturerna behandlar ju människor helt olika - och samhället bör också användas för att utjämna dessa olikheter.

Hur mycket kan resultatet ändras innan alla röster är färdigräknade? Trodde valvakan var till för att man skulle veta vilket slutresultatet blir, men nu ser det ju ut som att det är många röster kvar att räkna och att F! är på väg in i riksdagen..

Gnällig är bara den som har överflöd att dela med sig av.
Vilket oerhört många har.

Men du - precis som jag - är beredd att betala själv för din sport och dina nöjen.

Vad ger du av ditt företag? boende? pengar? sätter invandrare i arbete?
Jag håller utsatta människor med bostäder.
Sådana som skulle vara bostadslösa annars.
Visserligen så får jag hyra för det, men det är inte särskilt vare sig enkelt eller bekvämt att hyra ut till trassliga människor.
Det blir också dålig lönsamhet då trassel kostar.

Så jag gör mitt.
Med råge.
För utsatta som redan bor i Sverige.

Hur mycket kan resultatet ändras innan alla röster är färdigräknade? Trodde valvakan var till för att man skulle veta vilket slutresultatet blir, men nu ser det ju ut som att det är många röster kvar att räkna och att F! är på väg in i riksdagen..
Var har du sett det? Måste vara ett rejält uppsving för F! isf

Vad ger du?

Och självklart blir allt en kostnad så fort någon behöver hjälp av samhället, oavsett om det är en invandrare eller sjuk infödd eller nyfödd eller gammal sjuklig osv.

Och sista meningen...tja du är inte så empatisk som du utger dig att vara.....

Jag skulle aldrig göra allvar av det, det är skillnaden. det är en metafor.

Om Sveriges befolkning växer med invandring så kommer ju underlaget för beskattning som skall betala för nya invandrare att öka.
Därmed så kan vi ta emot flera ju fler som invandrar.

På många här så verkar det som att alla mottagna flyktingar för evigt kommer att vara improduktiva och kosta pengar.
Så är det ju inte.
De försörjer sig själva de med efter ett tag.

@TeamLundVer Såg en länk på Facebook som jag inte hittar nu, där stod det att F! hade över 4%.

Nu när jag kikar på val.se har de 3,5%, men det är ju ändå flera procentenheter mer än vad de hade i söndags (För visst hade de närmare 3 då?)
http://www.val.se/val/val2014/slutresultat/R/rike/index.html

Sluträkningen pågar. I den rosaröda rutan i överkant ser du antalet räknade distrikt, 2006 av 6227 distrikt, och därav skillnaden i procent. Skillnaden efter sluträkningen jämört med preliminära valresultatet kommer vara högst marginellt (F! Kommer inte in).

Fast SD är de enda som tar debatten. Om begränsning av volymen, empatin och människovärdet. Det är dock den enda debatt de tar. Lösningar på integration vill de inte ha, eftersom det skulle förstöra deras Lebensraum. Det är deras största skräck.
Om du tar debatten av ekonomiska själ, av främlingsfientliga skäl eller av empatiska skäl är egentligen egalt.
Fastställer den ekonomiskt intresserade resurserna, den empatiske tar fram lösningar för integrationen och den främlingsfientlige sina lösningar om inte de andra två lyckas...

@TeamLundVer Såg en länk på Facebook som jag inte hittar nu, där stod det att F! hade över 4%.

Nu när jag kikar på val.se har de 3,5%, men det är ju ändå flera procentenheter mer än vad de hade i söndags (För visst hade de närmare 3 då?)
http://www.val.se/val/val2014/slutresultat/R/rike/index.html
Ah tittade in där också precis och det är ju bara drygt 1/3 av distrikten som räknats så det kan ju vara så att de distrikt som räknats är de där en högre andel röstat på F! tex storstadsregioner och liknande. Tycker det är väldigt märkligt om det skiljer så pass mycket från preliminära räkningen

Sluträkningen pågar. I den rosaröda rutan i överkant ser du antalet räknade distrikt, 2006 av 6227 distrikt, och därav skillnaden i procent. Skillnaden efter sluträkningen jämört med preliminära valresultatet kommer vara högst marginellt (F! Kommer inte in).
Men om det är 4000 distrikt kvar att räkna och F! redan ökat från 3,1 till 3,5 finns det väl en ganska stor chans att de kommer in?

Om Sveriges befolkning växer med invandring så kommer ju underlaget för beskattning som skall betala för nya invandrare att öka.
Därmed så kan vi ta emot flera ju fler som invandrar.

På många här så verkar det som att alla mottagna flyktingar för evigt kommer att vara improduktiva och kosta pengar.
Så är det ju inte.
De försörjer sig själva de med efter ett tag.
För en individ i Sverige så ligger break- evan på mellan 30 och 40 års arbete, då har man arbetat in sin pension och har även en buffert för sjukdomar etc.
Ingenting talar för att en invandrare har en annorlunda tidsrymd.
Alltså pension vid 65
dra bort 35 år
Då är killen/Tjejen 30 år
10 år för integration (i de fall de kommer med dålig utbildning)
Det ger vid handen att ALLA som är äldre än 20 till 25 blir en belastning för samhället

Marginaler då? Jo tack, de blir allt mindre eftersom det dröjer allt längre innan även den sedan tidigare bofasta befolkningen kommer in i permanenta jobb

Så jag gör mitt.
Med råge.
För utsatta som redan bor i Sverige.
Jag missade litet där som faktiskt kan vara av intresse.
Två personer av mina hyresgäster är invandrare (25%).
En är livsstilsinvandrare från annat EU-land och en är anhöriginvandrad från en annan kontinent.

Den enda hyresgästen som fungerar friktionsfritt är den från annat EU-land.
Men den har inte heller någon problematik i bagaget.

Men om det är 4000 distrikt kvar att räkna och F! redan ökat från 3,1 till 3,5 finns det väl en ganska stor chans att de kommer in?

Inte alls. Jämför med den preliminära räkningen på valdagen, SD låg på 16% eller nåt liknade i början av räkningen (när många skånska orter räknats), sedan kom andra distrikt och drog ned SDs resultat. Beror ju helt på i vilken ordning distriken räknats. Nu är t.ex. Gotland (högt resultat för F!) snart klart, andra distrikt kommer dra ned F!s resultat.

Du gör en allvarlig felräkning.

Dessa människor har inte kostat en enda krona åren före de anträdde Svensk mark.
Du måste räkna från ankomstdagen med kostnader.
Inte som med svenskfödda från födelsedagen.
Ta då bort 5 år och se om de har inkomst till att få en dräglig pension utan bostadsbidrag eller andra bidrag
Då innebär det att alla över 25 blir en belastning.
Dessutom kommer de flesta att ta låginkomstjobb som sliter på kroppen vilket resulterar i förtida uttag av pension redan vid 60 ;)

Jag missade litet där som faktiskt kan vara av intresse.
Två personer av mina hyresgäster är invandrare (25%).
En är livsstilsinvandrare från annat EU-land och en är anhöriginvandrad från en annan kontinent.

Den enda hyresgästen som fungerar friktionsfritt är den från annat EU-land.
Men den har inte heller någon problematik i bagaget.
Det är en rätt bra inkomstkälla, se bara till att soc står för kontrakten då är du garanterad både hyra o ev renovering :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka