VALVAKAN 2014

Det är en rätt bra inkomstkälla, se bara till att soc står för kontrakten då är du garanterad både hyra o ev renovering :)
De är fullt kapabla att betala hyran själva med egna inkomster.
Och har därför egna kontrakt - på riktigt.

Men de skulle p.g.a. trassel inte få egna kontrakt ens i allmännyttan.
Jag tar alltså en alldeles egen risk.
Vilket antagligen är jättedumt.
Men jag anser att människor faktiskt behöver bo någonstans.
Så jag tar det.

Ta då bort 5 år och se om de har inkomst till att få en dräglig pension utan bostadsbidrag eller andra bidrag
Då innebär det att alla över 25 blir en belastning.
Dessutom kommer de flesta att ta låginkomstjobb som sliter på kroppen vilket resulterar i förtida uttag av pension redan vid 60 ;)
Du missar ytterligare några saker.
Många har redan utbildningar och behöver bara lära sig Svenska.

Jag träffade i somras flyktingar som arbetade som bussförare efter bara några år i Sverige.
De blev lönsamma fort.
Folk som kommer hit har liksom inte levt i djungeln och klättrat i träd.
De har haft ett civiliserat liv med skola och arbete.

Jag har träffat många asylsökande.
På bussen när de skall åka till Migrationsverket.
Eftersom att de oftast inte vet vägen så frågar de efter den vilket gör att jag har kommit att prata med dem också.

Ofta så talar de många språk inklusive engelska.
Vi har kunnat kommunicera väl, särskilt när de talat engelska.
Men även annars.
De har varit välklädda och uppfört sig mycket hövligt.
Jag har svårt att tro att det tar någon särskilt lång tid för dessa att bli redo för den Svenska arbetsmarknaden.

Vad skall man dela med sig av menar du?

Skall man må dåligt för att man föds i Sverige? Då är det lite som man ändå skall ha lite dåligt samvete och skämmas...

Vårt land var inte så fruktansvärt bra från början det har det blivit genom utveckling och hårt arbete, det är ju inte så att det blivit det av ren tur.

*Gammeln gillar detta*
Ja tänk hur det var 1520 då man halshögg typ 100 personer i Stockholms blodbad. Nu vet vi bättre och visst ska vi väl njuta av livet när man jobbar hårt. Som det är nu så delar ALLA med sig som betalar skatt och man ska inte alls ha dåligt samvete

Jag träffade i somras flyktingar som arbetade som bussförare efter bara några år i Sverige.
De blev lönsamma fort.

Ja då behöver väl varken migrationsverket eller kommunerna beräkna budgetutrymme för de som kommer utöver vad man räknat med, det går ju ihop sig enligt dig och då stämmer det ju ;)

Vi har ju redan en ganska restriktiv flyktingpolitik men ingen vill ju säga att vi har en gräns. När man hör debatten kan man tro att de flesta partier vill ha fri invandring men så är det inte alls.

Grundtanken är att behovet och inte antalet skall styra.
Varför tar vi inte hit alla ebolasjuka människor och hjälper dom här istället där det finns bra sjukvård

Ja då behöver väl varken migrationsverket eller kommunerna beräkna budgetutrymme för de som kommer utöver vad man räknat med, det går ju ihop sig enligt dig och då stämmer det ju ;)
Ja den delen är jag övertygad om att den går ihop sig.

Vården, skolan och omsorgen däremot har gått litet fel.
Men det är en annan historia som går att rätta till.

Det låter inte som en smart lösning att flytta runt en så smittsam sjukdom. Jag undrar vad WHO skulle tycka.
Va skönt. Då behöver vi inte ha dåligt samvete för att dom dör som flugor. Men det är märkligt att det är skillnad på folk o folk. Är inte det rasistiskt

Jag trodde dom dog och behövde riktig sjukvård som inte finns där
Det går lättare att skicka dit sjukvård än att flytta på alla som behöver den.
Och det finns riktig sjukvård men den räcker inte till i dagsläget.

Dessutom så befinner de sig där och inte här.
Och det är ett fungerande land med fred i.

Tänk att den där dängan hänger med fortfarande "VI HAR RÅD" Vilket HÅN mot de som lever på existensminimum..
Kanske skulle HA RÅD att hjälpa dom FÖRST ?

Jag tycker den här "VI" (vilka vi ??? du å dina kompisar ?) är ute och cyklar...
Om NI (ni och era höginkomsttagare) skulle VILJA så kan ni ju starta ett konto där alla NI kan betala in alla de här "extrapengarna" så kan NI ju ge pengarna sen till regeringen "öronmärkta" för just flyktingar.. Så kan NI känna er "stora och stolta" över att vara så rika att ni kan ge mer... Så kan vi som anser att vi INTE kan ge mer få slippa höra att VI har råd ...
Har man råd att kasta 97 miljarder i sjön (Nuon) så har man råd att ta in flyktingar också.
//Fattig förtidspensionär

De blev lönsamma fort.
Det har dom väl inte. Här finns det många som kommer från bergen och som är analfabeter. Så fort dom sätter fötterna på svensk mark börjar dom kosta. Dom har väl ingen bostad samma dag som dom kommer som dom får betala ur egen ficka = staten får betala + allt annat i det dagliga livet.Dom som sen inte kommer i jobb kostar= div bidrag. Dom som inte får stanna kostar =gratis biljett ut ur landet. Staten får betala. Dom som gömmer sig kostar= Polisen får leta efter dom

Vad är rasistiskt? Att förhindra att livsfarliga epidemier sprids över världen?
Exakt. Man gör skillnad på folk o folk för att man inte vill ha hit skiten.

Sen har man visst tagit ebola smittade ur länder men då är det ens egna som får specialvård för att dom ska överleva. För afrikaner tar man ju inte ur landet.

Jag fattar inte vad migrationsverket ska ha 48 miljarder till när dom inte kostar nått ;). Eller betyder det att dom kostar 48 miljarder ;)

Nu har jag smält valresultatet lite. En viktig sak tror jag är att politikerna behöver ändra strategi när det gäller invandringspolitiken och framför allt retoriken. De har spelat SD i händerna. Kanske skulle det också vara bra om M återgick till sin gamla invandringskritiska politik, det skulle plocka tillbaka rösterna från SD och ge tillbaka röster åt vänstern.
Det andra jag funderat på är om det inte vore en bra idé att begränsa mäns rätt att delta i allmänna val.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka