Nej ... Då går jag mer på arv och MILJÖ , inte arv och ras.
Du menar i såna fall att en svart person adopterad i Sverige inte skulle kunna ta till sej vår miljö utan göra som sin "ras" ?
Det anser inte jag... Jag anser att man blir vad man blir pga arv och MILJÖ inte pga arv och ras.
Jag är som jag är för att jag är född där jag är ... Pga av arv och miljö, inte pga ras.
Jag anser att en Norrlänning är vad de är pga arv och miljö, inte pga ras.
Sen kommer homosexualitet som ingen vet vart det kommer ifrån, det kommer inte från arv, det kommer inte från miljö, det är definitivt ingen ras. Utan man är det bara ... Som jag gillar jordgubbar gillar nån annan INTE jordgubbar. Inget som har ned arv eller miljö eller ras att göra .. MEN där kommer essensen in ... Smak, åsikt och erfarenhet ENLIGT MIN definition av essens.
Homosexualitet är helt naturlig, liksom alla andra variationer av sexuellt beteende.
Det är helt enkelt moder naturs eget sätt att ständigt förbättra, ändra sina metoder för fortplantning. Hon testar hela tiden.
Att sedan vi i samhället inte accepterar en del av dessa variationer är även det helt naturligt. Gränser för vad som accepteras ändras hela tiden. I det Gamla Grekland var det fullt naturligt och accepterat för eliten att hålla sig med unga pojkar. Ett beteende som betraktas med avsky idag. Vad vi måste försöka förstå är att samhällen förr hade sina värderingar att stå på, vi har våra idag.
Samma sak med rasism. Folk var rädda för det okända, idag vet vi, tack vara vetenskapen hur nära besläktade vi är och hur lite det skiljer mellan raserna. Ja skillnaden inom en ras är ju lika stora som skillnaden mellan raser.
Den ene "ursvensken" klarar av att lösa svåra matematiska problem, den andre att springa två maraton efter varandra. Samma sak gäller för exempelvis människor från Afrika.
Miljö och framförallt traditioner har mycket större betydelse för en individs möjligheter.
Ett barn ur en familj med studietraditioner har oavsett varifrån det kommer betydligt större möjligheter att ta till sig information, processa den och med hjälp av det integreras i ett nytt samhälle. Det är naturligtvis inte medfött utan barnet växer in i den traditionen.
Med traditionen följer naturligtvis värderingar som individen använder för att ta sina beslut.
Därför är alla människor i grunden lika, lika olika