VALVAKAN 2014

Tullingepartiet är en mycket lokal historia. Känner till det mest genom min kollega som även hävdar att Tullinge har en egen klimatzon. De kan ha snöstorm medan det är sol i övriga Stockholm... :D

Inte helt "osant" Tullinge ligger lite eget... På sommaren är det alltid varmare där och på vintern kan det skilja MYCKET i kyla till Tullinges nackdel.

Det enda positiva jag kan se just nu: Över 90% valdeltagande i "mitt" distrikt :banana:
Ja, och så är jag ganska pepp på en ny regering också. Men SD-besvikelsen drar liksom ner allt.

Om något bra kan komma av det här så är det, hoppas jag innerligen, att valdeltagandet ökar i invandrartäta områden, där det historiskt sett varit lågt. Framförallt unga första och andra generationens invandrare har nog inte riktigt tagit på allvar SD, SvP och just hur starkt deras ideer har tagit fäste i Sverige. Att många inte känner sig delaktiga i det svenska samhället och därför inte röster, det är allas vårt misslyckande.

Jag kan bara be till The Flying Spaghetti Monster att den gruppen liksom alla andra vaknar i tid och börjar arbeta för att ta tillbaka sitt land från rasister, nazister och deras anhängare.

Om något bra kan komma av det här så är det, hoppas jag innerligen, att valdeltagandet ökar i invandrartäta områden, där det historiskt sett varit lågt. Framförallt unga första och andra generationens invandrare har nog inte riktigt tagit på allvar SD, SvP och just hur starkt deras ideer har tagit fäste i Sverige. Att många inte känner sig delaktiga i det svenska samhället och därför inte röster, det är allas vårt misslyckande.

Jag kan bara be till The Flying Spaghetti Monster att den gruppen liksom alla andra vaknar i tid och börjar arbeta för att ta tillbaka sitt land från rasister, nazister och deras anhängare.
så du anser att SaP, V o MP Sveriges kommande regering, att de är nazister?

Håller inte med dig!!

"den svenska nationens kultur i kraft av sin historia, med undantag endast för de nationella minoriteterna, är överordnad andra nationers
kulturer inom den svenska statens område"
Säger väl bara att den traditionella regionala kulturen är (i kraft av sin majoritet)överordnad minoriteterna. precis samma gäller ju de politiska partierna, de stora har mer att säga till om än de små. Rasistiskt? knappast

Nej, det de säger är att den svenska nationens kultur ska vara allena rådande inom Sveriges gränser. Moderaterna säger inte att centerpartister ska bli moderater istället, för att moderaterna blev större i valet. Och sossarna verkar ju bli störst, med sverigedemokratisk logik skulle alla bli sossar för att få uttrycka något efter valet.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka