VALVAKAN 2014

Konstigt, jag har sett ALLA debatter och måste ju ha missat detta.....

Jag är ganska säker på att det var under slutdebatterna men kan varit en tidigare debatt eller intervju också. Det finns ett videoklipp sv felsägningen som cirkulerar på bland annat Facebook, så visst finns det bevis. Du kan säkert ha missat det, man ser ju många gånger det man vill se. Han var snabb att ändra ordvalet också, och var man inte fullt uppmärksam så tror jag inte att man upptäckte felsägningen.

Sverigedemokraterna har fått strömmen avstängd pga att uthyraren blev arg över att de inte varit uppriktiga om vilka som skulle hyra lokalen O_o

Vet inte om jag ska skratta eller gråta :rofl:

Det säger ju ganska mycket att de inte vågade tala om vad de skulle ha lokalen till... Likaså "skam-effekten" det talas om, att folk inte vågar tala om att de röstar på SD.

Varför i hela världen flyttade jag till skåne? Vad har jag för människor runt omkring mig egentligen? :(
SD är största och näststörsta parti i många valkretsar runt mig. Andra största i min :cry:

Vet inte om det är nåt fel på SD:s hemsida, kommer inte in där just nu. Det står ungefär såhär i principprogrammet:

Och så är det den här "essensen" de skriver om (som jag inte kan klistra in eftersom jag bara kommer till en sida med en runsten på). Blir det bättre människosyn att säga att vi har olika "essenser" inom oss, än raser? Kontentan är att de beskriver att en invandrare måste bli "svensk" för att accepteras av SD, men de kan inte själva precisera vad detta innebär konkret. De ställer alltså krav på invandrare för att de ska få komma hit, som inte går att uppnå eftersom ingen riktigt vet vad det är. Det är en svensk "essens".
"den svenska nationens kultur i kraft av sin historia, med undantag endast för de nationella minoriteterna, är överordnad andra nationers
kulturer inom den svenska statens område"
Säger väl bara att den traditionella regionala kulturen är (i kraft av sin majoritet)överordnad minoriteterna. precis samma gäller ju de politiska partierna, de stora har mer att säga till om än de små. Rasistiskt? knappast

Eeh? Kan någon säga mig vad TuP är för parti? :confused: Kollade nämligen i kommunvalet i en kommun i stockholm, och där har de högsta antalet röster.

Att blanda in all feminism i alla sammanhang är också jäkligt uttjatat. Inte meningen att göra dig ledsen med att skriva "han", trodde feminister hade lite mer i hjärnan än att ta allt som anti-feministiskt så fort det handlade om en "han".
Med "han"menade jag Jimmie Åkesson.
Vad kostar det att ta in alla invandrare? till och med Reinfeldt kom nyligen också på att det blir väldigt dyrt att ta in flera som vi gör nu.
Vem har sagt något om knäckebröd? förlöjliga de du, enligt dig är de väl bättre att splittra upp alla familjer och sedan skicka tillbaka dom när de fått familj här och måste bryta upp den istället för att komma med nya metoder för att hjälpa de drabbade.
SD skulle även ge en extra miljard i hjälp som inget annat parti gjort, sen finns det hjälporganisationer m.m så nog skulle de funka men inte med ditt tänkande.

Och om SD är rasister vad är inte SVP?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka