VALVAKAN 2014

Varför vågade du inte? Du behöver inte svara om du inte vill :) Jag röstade F! i riksdagen, det känns jättebra. Jag hoppas verkligen att de kommer in men gör de inte det så känns det inte bortkastat.
Mest pga jag verkligen vill ha ett regeringsbyte :D Och så använde jag aftonbladets grej att jämföra mellan S, V, MP och Fi i olika områden innan jag gick och röstade, grubblade och muttrade innan jag tog det lite mera säkra valet S :p Det finns en del smågrejer i svaren av Fi som jag inte riktigt håller med om, men det finns ju inget parti som inte har det :grin:

Det verkar faktiskt inte så. Många många (nej, kanske inte alla) av SDs väljare är rasister.
Och även om de själva inte ser sig som det så röstar de på ett parti med främlingsfientliga åsikter, ett parti som inte vill att homosexuella ska få gifta sig och skaffa barn och ett parti som vill begränsa kvinnors rätt att göra abort. DET är fan fruktansvärt vare sig man ser sig som rasist eller ej.

Förstår inte alls denna hysteri om SD verkar mer som att ni inte är kunniga i ämnet eller särskilt insatta hur Sverige i sig är.
Tycker ni det är rätt att invandrare som kommit hit och sedan åker och krigar med ISIS ska få komma tillbaka till Sverige med öppna armar som de gör nu? Att de kommer hit och får boende och allt de kan tänka sig och sedan väljer att självmordsbomba sig för att ta med oskyldiga i sin grav?
Sverige har inte någon koll på vilka de tar in och förstår att många inte känner sig säkra när dom går utanför dörren och väljer att rösta på SD och inte av rasistiska skäl utan för hänsyn till Sverige och de som behöver hjälp i sina länder.
SD vill inte slänga ut någon från landet, däremot vill han hjälpa människorna på plats och därmed även spara pengar. Och jag tycker att de är bättre att de för hjälp på plats om den möjligheten finns då inga familjer blir splittrade.
Angående aborten så vill de endast begränsa aborten till vecka 12 och inte vecka 18 som vi har nu, och inte ta bort den.
Jag tycker detta är en bra tanke då ett foster i v 18 är nästan helt utvecklat vilket jag tycker är hemskt att de ska behöva gå så långt in i graviditeten.
Sen allt om rasism, det kanske är ni som borde berätta vad det innebär och sen säga vad som är rasistiskt i SD:s uttalanden (förutom de som avgått nu) och även de som röstat. Jag tycker allt prat om att alla är rasister är ganska uttjatat, för nu för tiden är man ju det oavsett.

Citera VAR de skriver att tex en indier är mindre värd eller att en vit man är MER värd? VAR skriver de att man ska skilja på "raser" (gillar inte det ordet men det är det som används i SAOL).

Men orka länka och klippa så mycket!

Citera VAR de skriver att tex en indier är mindre värd eller att en vit man är MER värd? VAR skriver de att man ska skilja på "raser" (gillar inte det ordet men det är det som används i SAOL).

Vet inte om det är nåt fel på SD:s hemsida, kommer inte in där just nu. Det står ungefär såhär i principprogrammet:

den svenska nationens kultur i kraft av sin historia, med undantag endast för de nationella minoriteterna, är överordnad andra nationers
kulturer inom den svenska statens område

Och så är det den här "essensen" de skriver om (som jag inte kan klistra in eftersom jag bara kommer till en sida med en runsten på). Blir det bättre människosyn att säga att vi har olika "essenser" inom oss, än raser? Kontentan är att de beskriver att en invandrare måste bli "svensk" för att accepteras av SD, men de kan inte själva precisera vad detta innebär konkret. De ställer alltså krav på invandrare för att de ska få komma hit, som inte går att uppnå eftersom ingen riktigt vet vad det är. Det är en svensk "essens".

SD vill inte slänga ut någon från landet, däremot vill han hjälpa människorna på plats och därmed även spara pengar. Och jag tycker att de är bättre att de för hjälp på plats om den möjligheten finns då inga familjer blir splittrade.

"Han?" Är SD så anti-feministiska att de till och med kallar sig som parti för "han"?
Och det där med att flyktingar ska få hjälp på plats är så jävla uttjatat. Exakt hur ska det gå till, vad kostar det, och hur ska hjälpen komma dit? Ska vi skicka ett paket knäckebröd till familjer som flyr från sina hem, hjälper det? Det är liksom inte som vid en naturkatastrof då man kan hjälpa dem att återställa sitt hem.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka