VALVAKAN 2014

Verkar vara Tullingepartiet enligt en snabb googling.
Tullingepartiet antar jag, de vill att Tullinge ska bli en egen kommun.

Åhå, tack för alla svar, kände inte till det :o Därför blev jag väldigt överraskad :p

Edit: och alla andra svar också ;)

Att blanda in all feminism i alla sammanhang är också jäkligt uttjatat. Inte meningen att göra dig ledsen med att skriva "han", trodde feminister hade lite mer i hjärnan än att ta allt som anti-feministiskt så fort det handlade om en "han".
Med "han"menade jag Jimmie Åkesson.
Vad kostar det att ta in alla invandrare? till och med Reinfeldt kom nyligen också på att det blir väldigt dyrt att ta in flera som vi gör nu.
Vem har sagt något om knäckebröd? förlöjliga de du, enligt dig är de väl bättre att splittra upp alla familjer och sedan skicka tillbaka dom när de fått familj här och måste bryta upp den istället för att komma med nya metoder för att hjälpa de drabbade.
SD skulle även ge en extra miljard i hjälp som inget annat parti gjort, sen finns det hjälporganisationer m.m så nog skulle de funka men inte med ditt tänkande.

Och om SD är rasister vad är inte SVP?

Att det finns partier som är värre gör ju inte att SD är mindre rasister.

Tullingepartiet är en mycket lokal historia. Känner till det mest genom min kollega som även hävdar att Tullinge har en egen klimatzon. De kan ha snöstorm medan det är sol i övriga Stockholm... :D

Vid frågan hur de rödgröna ska samarbeta så har de ju ett gemensamt svar...vi ska en ny regering, det är huvudsaken. Inte vad de vill göra. så konstigt:D

Det är det som är så tragiskt, att de säkert vinner en del sympatier på detta :cry:
Men en måste ju få hyra ut sina lokaler till vem en vill i ett fritt samhälle!
Problemet var väl att SD inte varit ärliga om vad lokalen skulle användas till. Då verkar det som om uthyraren sagt nej.

Är det klarrt nu då att SD ÄR 3:e störrsta parti och får bestämma
Att de är 3:e största partiet har väl varit klart ett tag?

Och huruvida de får "bestämma" (ha en vågmästarroll antar jag du menar?) beror väl på om några ur de blåa kan förmå sig att kliva över blockgränserna och rösta med de röda i saker som de är överens om, så SD inte får någon sådan roll.

SD har ju röstat med m i många frågor.
Hur blir det då med ny regering men om SD fortfarande röstar med gamla alliansen i alla frågor?
Kommer de rödgröna kunna få igenom något då?

Att de är 3:e största partiet har väl varit klart ett tag?

Och huruvida de får "bestämma" (ha en vågmästarroll antar jag du menar?) beror väl på om några ur de blåa kan förmå sig att kliva över blockgränserna och rösta med de röda i saker som de är överens om, så SD inte får någon sådan roll.
Dom får för tillfället 47mandat och får bestämma :)

SD har ju röstat med m i många frågor.
Hur blir det då med ny regering men om SD fortfarande röstar med gamla alliansen i alla frågor?
Kommer de rödgröna kunna få igenom något då?
Man får väl försöka samarbeta med några blåa personer och försöka få tillräckligt många ja till någon fråga :meh:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka