VALVAKAN 2014

Jag vill inte behöva uppfostra mitt barn i en sån här fientlig miljö :( Nu har vi fyra år på oss att vända detta!
I skolvalel gick ju SD väldigt mycket framåt. Hur vill ni föräldrar hjärntvätta era avkommor så att dom inte kommer att rösta på SD på riktigt nästa gång.

Nä, jag gillar inte att de tar beslag på (det nyligen påhittade) ordet sverigevänner och ger det en rasistisk klang.
Jag är verkligen sverigevän, i den betydelse ordet borde ha, jag vill det bästa för Sverige och jag vill att vi ska vara ett föredöme för andra länder. Och jag vill inte att vi är rasister.

Håller med. Jag mår mest bara illa när jag ser den där Jimmie Åkesson och försöker komma på någon tanke att trösta mig med.

Det var väl ca 30% av SD:s väljare som röstade på M i förra valet?

Jag fattar inte riktigt hur de gör sådana där mätningar om hur stor del av ett partis väljare som bytt sedan sist och till vilket parti. Felmarginalen måste ju vara jättstor. På fyra år så är det ju väldigt många som röstade sist som av naturliga skäl inte kan rösta nu (de har avlidit). På samma sätt är det många som röstar nu som inte fick rösta sist (har blivit svenska medborgare eller fyllt 18 år).

Är rätt intressant att se vilka stora skillnader de är bara på Stockholms län vs Stockholms kommun i vad de röstat på (inte i närheten av att va färdigräknat dock)

Stockholms kommun
M C FP KD S V MP SD FI övr
27,5% 4,9% 7,8% 4,3% 21,8% 7,8% 11,1% 6,7% 7,2% 0,9%

Stockholms län
M C FP KD S V MP SD FI övr

32,6% 5,1% 7,1% 5,4% 24,1% 4,7% 7,7% 9,8% 2,6% 1,0%

Framförallt FI som i Sthlm K har 7,2% men bara 2,6 i länet
MP 11,1 i kommunen men bara 7,7 i länet.
V skiljer sej också rätt % mellan län & kommun...

Ja då var det klarrt då. Dax att öppna bubblet. Skål Sverige det blev piss i hjälmen för dom etablerade o Lövet får inte igenom sin politik helt o hållet.

Grattis Jimmie. Det var du värd efter allt du fått utstå även om jag inte delar alla dina åsikter

SD's framfart är väl facit av oviljan av de andra partiernas ovilja att ta tag i flyktingpolitiken, eller är det så enkelt att 13% av Sveriges befolkning helt enkelt är idioter ?
Varken sossarna eller Moderaterna har haft en bra flyktingpolitik och det kunde man ju räkna ut med röven att det skulle bli såhär. Här får dom nåt o bita i sossarna .
För faktum kvarstår ju att SD bara ökar.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30
  • Promenadskor vinter

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka