Valtråd (inte Andra djur eller sytillbehör) - ändrad rubrik

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ush, har en stor klump i magen och känner mig nästan gråtfärdig... det här är mycket, mycket obehagligt. Jag trodde verkligen Sverige skulle möta upp på valdagen och rösta ner rasisterna, inte tvärtom. Känns förfärligt att så många går runt med hat och främlingsfientlighet inom sig.
Känner mig liten och rädd nu...
 
Ush, har en stor klump i magen och känner mig nästan gråtfärdig... det här är mycket, mycket obehagligt. Jag trodde verkligen Sverige skulle möta upp på valdagen och rösta ner rasisterna, inte tvärtom. Känns förfärligt att så många går runt med hat och främlingsfientlighet inom sig.
Känner mig liten och rädd nu...

Jag har lite svårt att tro att 1/5 av Sveriges befolkning går runt med hat och främlingsfientlighet. Många är nog bara missnöjda med sittande regering och hur dom hanterat integrationen.
 
Jag har lite svårt att tro att 1/5 av Sveriges befolkning går runt med hat och främlingsfientlighet. Många är nog bara missnöjda med sittande regering och hur dom hanterat integrationen.
Tja. Alla undersökningar på området visar att folk som röstar på sd gör det för att de gillar sd i just frågan om migration. Och där är ju sd främlingsfientliga, och ofta rasistiska.
 
Ush, har en stor klump i magen och känner mig nästan gråtfärdig... det här är mycket, mycket obehagligt. Jag trodde verkligen Sverige skulle möta upp på valdagen och rösta ner rasisterna, inte tvärtom. Känns förfärligt att så många går runt med hat och främlingsfientlighet inom sig.
Känner mig liten och rädd nu...
Ja det känns verkligen ledsamt, är rädd för det styre vi får de närmaste fyra åren.
 
Jag har lite svårt att tro att 1/5 av Sveriges befolkning går runt med hat och främlingsfientlighet. Många är nog bara missnöjda med sittande regering och hur dom hanterat integrationen.
Om man "bara" var missnöjd med sittande regering finns det massor med andra partier att rösta på. SD röstar man på när man, öppet eller inte, tycker att det är helt okej att göra skillnad på människor och deras värde, när man inte tycker om invandrare oavsett varför de sökt sig till Sverige, när man tycker att det är okej att inskränka på kvinnors rättigheter till sin egen kropp och HBTQ människors rätt till, ja allt möjligt.
Det är att aktivt val att rösta på SD och allt det dom står för.
 
Tja. Alla undersökningar på området visar att folk som röstar på sd gör det för att de gillar sd i just frågan om migration. Och där är ju sd främlingsfientliga, och ofta rasistiska.
Jag tror inte man ska döma dom som röstar på SD för rasister dock. Lika lite som man bör döma Vänsterpartister för kommunister.
 
Om man "bara" var missnöjd med sittande regering finns det massor med andra partier att rösta på. SD röstar man på när man, öppet eller inte, tycker att det är helt okej att göra skillnad på människor och deras värde, när man inte tycker om invandrare oavsett varför de sökt sig till Sverige, när man tycker att det är okej att inskränka på kvinnors rättigheter till sin egen kropp och HBTQ människors rätt till, ja allt möjligt.
Det är att aktivt val att rösta på SD och allt det dom står för.

Instämmer helt och tycker @Hero bör läsa det också , - utan att snurra in på exakta ordaval i sammanhangen 👍
 
Ush, har en stor klump i magen och känner mig nästan gråtfärdig... det här är mycket, mycket obehagligt. Jag trodde verkligen Sverige skulle möta upp på valdagen och rösta ner rasisterna, inte tvärtom. Känns förfärligt att så många går runt med hat och främlingsfientlighet inom sig.
Känner mig liten och rädd nu...
Jag har redan fällt en tår eller två under dagen, det känns så skevt.
 
Jag hoppas att de väljare SD tappar till andra partier (vilket det än må vara) beror på att den individuelle väljaren blir äldre och klokare. Lite hopp för mänskligheten liksom...

Men verkligen bara min egen förhoppning.
Jag var pessimistisk och tänkte att det berodde på att KD hade dragit åt SD hållet mera och därmed lockat tillbaka några väljare.
Men jag vill hellre tro på dig.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 30
  • Aggressiv/rädd hund

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp