Valtråd (inte Andra djur eller sytillbehör) - ändrad rubrik

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nä, lär inte bli en rödgrön regering oavsett resultat eftersom alliansen vägrar acceptera resultatet, Ulf har ju gjort klart att han ska bilda regering oavsett.
Japp han räknar väl med SD. Frågan nu är hur C och L ska komma undan med att de regerar på SDs nåder.
 
Det här känns inte så bra. Hörde att en person, invandrare, som tog emot röster idag fick höra att nu kan du börja packa väskorna och åka hem av en person som röstade idag. Det gör mig verkligen ledsen. Usch känner inte för att bo kvar i Sverige om det här blir valresultatet men frågan är ju vart man ska flytta? Det blir ju mer främlingsfientlighet i hela Europa.
 
Så mycket som vi hört från de rödgröna om alla moderater som gått till SD.

Och så visar Valu att SD vunnit flest väljare från Socialdemokraterna :grin:
 
Japp han räknar väl med SD. Frågan nu är hur C och L ska komma undan med att de regerar på SDs nåder.

Både L, C och KD har ju markerat mycket tydligt mot SD så de kommer behöva göra en 180, även M har varit relativt klara vad gäller SD. Så där blir det kanske 90 grader.

Om S skulle få för sig att samregera med SD då vet jag inte vad jag gör. Många gråsossar söderöver röstar SD och har alltid varit relativt främlingsfientliga.
 
Jag hoppas iallafall på att de blåa inte börjar samarbeta med SD :cautious: enda förhoppningen är väl då att C och L vägrar vara med i alliansen, frågan är väl vad som händer då.
 
Om S skulle få för sig att samregera med SD då vet jag inte vad jag gör. Många gråsossar söderöver röstar SD och har alltid varit relativt främlingsfientliga.

Isåfall får jag hoppas att Vänstern öppnar sin stödtelefon för besvikna sossar igen mvh redo att ringa. Dock tror jag inte det kommer hända. Samarbete med SD vill säga.
 
Isåfall får jag hoppas att Vänstern öppnar sin stödtelefon för besvikna sossar igen mvh redo att ringa. Dock tror jag inte det kommer hända. Samarbete med SD vill säga.

Då röstar jag KPLMR nästa val (finns det fortfarande?). Saken är ju den att södersossarna om får kalla dem det var de stora förlorarna när varven och tunga industrier las ner (Karlskrona, Landskrona mm) och LO stred som sjutton mot arbetskraftsinvandring. De var väl de som till en stor del drev Vaxholmsbeslutet. De är/var rädda för konkurrens om industrijobben. Att de gick över till SD är inte ett dugg förvånande.

De var/är en av grupperna som var de stora förlorarna i det nya globala samhället. Och de är fruktansvärt bittra om man pratar med dem och anser att S och samhället har svikit dem. Att invandringen till just de områdena dessutom varit stor har inte hjälpt till. Så att SD har några av sina största fästen i söder och bland fd S väljare förvånar inte.
 
Jag mår så jäkla dåligt över det här valet, har varit nere hela helgen och att gå och rösta idag var inte samma stolta roliga grejj det varit innan.. Jag var inte säker på vem jag skulle rösta på ens i båset och när jag väl bestämt mig så kändes det inte helt bra iaf. Jag är genuint orolig för hur det ska gå! Enligt SVTs mätning så får ju SD fler röster än M, hur sorgligt är inte det?!
 
Så mycket som vi hört från de rödgröna om alla moderater som gått till SD.

Och så visar Valu att SD vunnit flest väljare från Socialdemokraterna :grin:
Såg just på svt att M förlorade 14% till SD medan S förlorade 11% till dem?

Kom på, du kanske talade om antalet medan detta är procenten av deras röster från förra valet? :idea:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Tamråttor flyttar in
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp