Valtråd (inte Andra djur eller sytillbehör) - ändrad rubrik

Status
Stängd för vidare inlägg.
Trams. Det framgår väldigt tydligt från kontexten att du gör en helt fri, och milt uttryckt förskönande, tolkning. Egentligen menade nog Jimmie att de inte får jobb för att deras utbildning behöver valideras mot svenska krav och att hans parti givetvis kommer göra allt för att skynda på valideringsprocessen och själv kommer han att anställa en hoper nyanlända på kvalificerade tjänster på partikansliet ASAP.

Ja verkligen.
@Blue - som många politiker och journalister språkat om idag, utifrån valvakan, så partiledardebatten igår innebar i stort att partiernas grundval och grundprinciper - och ffa deras PRIMÄRpunkter belystes och kom fram ytterligare tydligt . För SAMTLIGA partier.

Jimmies del inkluderade det . Och nej - det var inte någon tolkningsfråga utifrån din filosofi .

Jag ser det som som positivt att debatterna igår som sagt belyste SAMTLIGA partiets kärnfrågor rätt så tydligt .
 
Då röstar jag KPLMR nästa val (finns det fortfarande?). Saken är ju den att södersossarna om får kalla dem det var de stora förlorarna när varven och tunga industrier las ner (Karlskrona, Landskrona mm) och LO stred som sjutton mot arbetskraftsinvandring. De var väl de som till en stor del drev Vaxholmsbeslutet. De är/var rädda för konkurrens om industrijobben. Att de gick över till SD är inte ett dugg förvånande.

De var/är en av grupperna som var de stora förlorarna i det nya globala samhället. Och de är fruktansvärt bittra om man pratar med dem och anser att S och samhället har svikit dem. Att invandringen till just de områdena dessutom varit stor har inte hjälpt till. Så att SD har några av sina största fästen i söder och bland fd S väljare förvånar inte.

KPMLR finns, iaf i Malmö ;) Ja jag håller med dig i din analys, har sett de tendenserna bland många. Inklusive min egen släkt tyvärr.
 
Både L, C och KD har ju markerat mycket tydligt mot SD så de kommer behöva göra en 180, även M har varit relativt klara vad gäller SD. Så där blir det kanske 90 grader.

Om S skulle få för sig att samregera med SD då vet jag inte vad jag gör. Många gråsossar söderöver röstar SD och har alltid varit relativt främlingsfientliga.

Expressen idag : ”Slaget om Skåne”.
 
Såg just på svt att M förlorade 14% till SD medan S förlorade 11% till dem?

Kom på, du kanske talade om antalet medan detta är procenten av deras röster från förra valet? :idea:

Jag menar hur många av SDs nya väljare som kommer från respektive parti.

Att Socialdemokraterna procentuellt sett tappar färre än moderaterna är ju inte konstigt eftersom de var betydligt större än moderaterna i förra valet :)
 
Det är intressant att jämföra med skolvalet (vars preliminärsiffror är släppta nu). Ungdomarna tänker annorlunda än vuxna, det är helt klart.
 
Får man fråga nått dumt?

Vinner största partiet eller största blocket?

För de röda är tre partier och de blåa fem?

Beror på vad du menar med vinner.

Vem som får styra Sverige? Det parti/den koalition som får majoritet (över 50%), dock ser detta osanolikt ut i detta val, och det kan hända att vi får minoritetsregering i stället.
 
Valmyndighetens sida verkar helt ha kraschat, samma för er?

Ja men på SVT kan man följa siffrorna live och även filtrera ner på hur kommunerna och valkretsar röstat. Lyckas inte kopiera in länken här men de tar sina siffror från valmyndigheten och uppdaterar hela tiden.
 
Som Borås röstar röstar Sverige tydligen har de legat närmast valresultatet på riksnivå de senaste valen så det är lite intressant att följa även om det är få distrikt räknade än där.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Tamråttor flyttar in
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp