Valtråd (inte Andra djur eller sytillbehör) - ändrad rubrik

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tror att det är skillnad även på partiledarjobbet för hans del. Trots väljarstödet är han samtidigt Sveriges mest kritiserade, förlöjligade, hatade och sannolikt även hotade partiledare. Dessutom måste han försöka hålla ihop ett parti vars lokala företrädare till stor del verkar bestå av en blandning av muslimhatare, nazistsympatisörer, politiska rättshaverister och svagsinta. Bara uteslutningsärendena kräver förmodligen en halvtidstjänst på partikansliet.

Så om Åkesson är mer pressad än alla andra pressade partiledare just nu - jag kan förstå det.
Ja, herregud. Med de vännerna behöver han inga fiender, eller vad det heter. Och han har fiender. (I huvudsak självförvållat förvisso, men ändå.)
 
Mitt best case scenario just nu är att om JÅ nu blev oförmögen att arbeta, skulle det troligen inte finnas någon som i svallvågorna efter valet klarar av att hävda SD:s intressen på ett mer eller ens lika civiliserat sätt som JÅ, i förhandling med de andra partiledarna. Och då minimeras SD:s inflytande.

Men du ser ju. Mitt best case scenario bygger på väldigt många osäkra faktorer, och bör inte tas på överdrivet allvar. :p
Ja fast partiledarna har mkt mindre betydelse än vad vi tror...förhoppningen är väl att partiet imploderar av sina egna konflikter.
 
Ja fast partiledarna har mkt mindre betydelse än vad vi tror...förhoppningen är väl att partiet imploderar av sina egna konflikter.

Jag tror att i fallet Sverigedemokraterna så står och faller partiet lite med Åkesson, det är väl inget parti som är så synonymt med sin partiledare som SD?

Edit:

Jag tror att majoriteten av SD's väljare röstar på Åkesson, snarare än SD och jag tror att resultatet av att han försvinner är att partiet splittras i en hel drös ovidkommande grupperingar med olika grader av protektionism på agendan
 
Ja fast partiledarna har mkt mindre betydelse än vad vi tror...förhoppningen är väl att partiet imploderar av sina egna konflikter.
Just när det gäller sd har jag tänkt mig att partiledaren har stor betydelse. Mycket för att många av de framträdande medlemmarna har lite uppförandeproblem.

Så någon form av implosion i händelse av JÅ:s frånvaro, har jag tänkt mig.
 
Eftersom jag ligger hemma, utslagen, tänkte jag titta ikapp på lite TV.
Vill se Bildt mot Åkesson men fattar inte vilket program det är. Nån som kan hjälpa mig?
 
Just när det gäller sd har jag tänkt mig att partiledaren har stor betydelse. Mycket för att många av de framträdande medlemmarna har lite uppförandeproblem.

Så någon form av implosion i händelse av JÅ:s frånvaro, har jag tänkt mig.
Jag märkte att jag skrev en motsättning, å ena sidan minskade inte SD:s stöd under Åkessons relativt långa sjukskrivning = partiledaren har inte så stor betydelse, vilket gäller de andra partierna men vete fan om det gäller det här partiet, å andra sidan kanske Åkesson har en lugnande effekt och håller någorlunda ordning på vettvillingarna som är partimedlemmar. Hoppas kan man ju alltid, och jag tror att de kanske kommer spricka i olika små fraktioner. MEN, de är ju rika som troll vid det här laget, och det bekymrar mig verkligen eftersom de har möjlighet att betala folk osv. Ny demokrati försvann ju men de hade inte lika mycket tillgångar eller lika högt väljarstöd.
 
Nu har jag tittat på Bildt vs Åkesson.
Min reaktion: :banghead:

Lite mer nyanserat så tycker jag Åkesson verkar lite mindre begåvad? Han svänger sig med plakatargument och de är föga underbyggda och dessutom anklagar han Bildt för att ljuga. Rätt saftig anklagelse i TV.


Jag tycker/tror nog att han fick Bildt att anta den överlägsna inställning och tonfall som gör att Åkesson får ännu mer stöd i de egna leden. Kunskap är föraktat, särskilt om den förmedlas av intellektuella som kan hålla mer än en tanke i huvudet åt gången. En av Eliten ansatt Åkesson på hal is - fler röster, väljarna känner igen sig på den hala isen i sina åsikter.
 
Nja, det är kanske detta som avsågs:

https://www.expressen.se/nyheter/val-2018/partiet-som-valjarna-inte-vill-se-i-regering-/

Enligt en sifo i tv4 är SD partiet som de flesta (sex av tio) HELST inte vill se i en regering.
De som inte röstar på SD och valde annat parti framför SD i den undersökningen förstår jag mig inte riktigt på. Visserligen finns det "gamla fiender" mellan vissa partier osv, men att man inte kan se förbi dem och se det allvarligare hotet i SD ... Det kan jag inte förstå. Antingen har de sympatier för SD trots allt men röstar hellre på sitt parti eller så är deras hat(?) för det valda partiet så starkt att de inte ens kan tänka sig att samarbeta mot SD.
 
Jag tycker/tror nog att han fick Bildt att anta den överlägsna inställning och tonfall som gör att Åkesson får ännu mer stöd i de egna leden. Kunskap är föraktat, särskilt om den förmedlas av intellektuella som kan hålla mer än en tanke i huvudet åt gången. En av Eliten ansatt Åkesson på hal is - fler röster, väljarna känner igen sig på den hala isen i sina åsikter.
:banghead:

(Jag håller med, tyvärr, bankar huvudet i väggen just därför)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp