Valtråd (inte Andra djur eller sytillbehör) - ändrad rubrik

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lite som när Palme och Fälldin debatterade nån gång förra århundradet - någon beskrev det som "Voltaire mot Nalle Puh".

Nalle Puh fick alla sympatier.
Ja, Bildt är ju inte alltid så värst folklig i sin framtoning. och det var ju inte alltid Palme heller.

Grips plötsligt av lust att se Fälldin vs Åkesson, men det går ju inte, så nu leker jag med tanken istället. Hur en nu ska karaktärisera det, Nalle Puh mot - ? :D
 
De som inte röstar på SD och valde annat parti framför SD i den undersökningen förstår jag mig inte riktigt på. Visserligen finns det "gamla fiender" mellan vissa partier osv, men att man inte kan se förbi dem och se det allvarligare hotet i SD ... Det kan jag inte förstå. Antingen har de sympatier för SD trots allt men röstar hellre på sitt parti eller så är deras hat(?) för det valda partiet så starkt att de inte ens kan tänka sig att samarbeta mot SD.
Fast de fick ju ange mer än ett parti, det kanske är förklaringen.
 
Inte bara C. MP var också islamistkramare.
Vem vet, han kanske har gått in i det berömda kaklet med tanke på hans späckade schema sista veckorna. Någon statsman är han inte. Att anklaga Carl Bildt för att ljuga är inte så smart, inte heller att anklaga Stefan L för att ljuga alternativt ha "lost it" är också ganska illa.
Bäst jag taggar @mackan hon brukar klaga på att jag bara länkar o inte skriver vad jag själv tycker.

kl
Synd att intervjuarna inte frågade om Jimmy hade ansett det moraliskt riktigt att ange för myndigheterna Anne Franks gömställe o de som gömde henne o hennes familj.
"Coolest jew in the showerroom":yuck::eek::yuck:

Helt korrekt - uppskattar väldigt mycket att du erbjuder din egen åsikt istället för att bara peppra på med länkar på diskussionsforumet !

Samma gäller vem helst 👍
 
Allmän inflik :

Vi just nu (vänner, kollegor osv emellan - jobb och privat) diskuterar rätt vilt utifrån cirkusen inför valet allmänt ...

Man (vi) blir nyfiken på hur ”en vanlig onsdag” ser ut inne på Rosenbad liksom.
Springer folk till HR för de har samarbetssvårigheter med x eller y?
Hur funkar det i fikarummen?
Är folk rätt kontanta med varandra och konflikterna håller sig endast till det strikta mötena politiskt ? Osv.

Skämtsam reflektion givetvis - men faktiskt ändå .
 
Rent allmänt känner jag att läget känns ganska hopplöst. Självklart ska jag rösta men det känns tyvärr som att min röst inte kommer tillföra så mycket. Valet kommer sluta med att rödgröna blocket och alliansen får ungefär lika mycket röster, men inte nog mkt för att bilda en stabil regering. Sen sitter SD där med typ 20 % av rösterna och ingen vill samarbeta med dom. Kristersson har ju öppnat för blocköverskridande samarbete även med S men jag förmodar att Lövet är för purken för att vilja diskutera eller kompromissa. Han känns sjukt stelbent och ogin den mannen. Viktigast verkar för honom vara att S ska bestämma allt och att han ska sitta säkert som statsmininster.
 
Kristersson har ju öppnat för blocköverskridande samarbete även med S men jag förmodar att Lövet är för purken för att vilja diskutera eller kompromissa. Han känns sjukt stelbent och ogin den mannen. Viktigast verkar för honom vara att S ska bestämma allt och att han ska sitta säkert som statsmininster.
Löfven skriver just på DN debatt att han vill bryta blockpolitiken och leda en koalitionsregering.

https://www.dn.se/debatt/vi-star-till-forfogande-for-att-leda-en-koalitionsregering/
 
Problemet är väl att han just vill LEDA regeringen. Han kan inte tänka sig att stödja en regering han inte leder. Han vill regera med stöd av andra, inte tvärtom.
Han säger ju att hans parti ”står till förfogande” att leda en koalition och menar gissningsvis till skillnad mot ”Moderaterna tvekar inte att ge makt åt Sverigedemokraterna. Redan i somras krävde man att de skulle få ordförandeskap i riksdagens utskott. Nu har Ulf Kristersson även gjort klart att han vill bilda regering även om de borgerliga partierna får färre mandat än Socialdemokraterna, Miljöpartiet och Vänsterpartiet. Innebörden av detta är att det egentligen inte spelar någon roll hur svenska folket röstar. Ulf Kristersson ska försöka ta makten med hjälp av Sverigedemokraterna även om han sitter på det minsta regeringsunderlaget och därmed förlorar valet.”
 
Han säger ju att hans parti ”står till förfogande” att leda en koalition och menar gissningsvis till skillnad mot ”Moderaterna tvekar inte att ge makt åt Sverigedemokraterna. Redan i somras krävde man att de skulle få ordförandeskap i riksdagens utskott. Nu har Ulf Kristersson även gjort klart att han vill bilda regering även om de borgerliga partierna får färre mandat än Socialdemokraterna, Miljöpartiet och Vänsterpartiet. Innebörden av detta är att det egentligen inte spelar någon roll hur svenska folket röstar. Ulf Kristersson ska försöka ta makten med hjälp av Sverigedemokraterna även om han sitter på det minsta regeringsunderlaget och därmed förlorar valet.”

Är det Lövet som citeras? Uffe sa ju tydligt i utrfrågningen häromdagen att han inte under några omständigheter tänker bilda regering med stöd av SD
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp