Valtråd (inte Andra djur eller sytillbehör) - ändrad rubrik

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dåligt påläst var rätt snällt :p

Han inledde och avslutade utfrågningen med att svara ”jag vet inte”. Där emellan fick programledarna berätta för honom vad som står i hans eget partiprogram. Två ämnen slutade i att han skulle kolla upp det senare och lägga upp på sin Facebook(!). Han anklagade Expressen för att publicera falska nyheter och påstod att det fanns ”massa islamister” i Centerpartiet. Två minuter efter att utfrågningen var klar kunde han inte svara på vilken fråga han skulle vilja ha pratat om eftersom han inte mindes vilka frågor han hade fått.

Var väl rent ut sagt lysande :grin:
Har han blivit dement i förtid?
 
Dåligt påläst var rätt snällt :p

Han inledde och avslutade utfrågningen med att svara ”jag vet inte”. Där emellan fick programledarna berätta för honom vad som står i hans eget partiprogram. Två ämnen slutade i att han skulle kolla upp det senare och lägga upp på sin Facebook(!). Han anklagade Expressen för att publicera falska nyheter och påstod att det fanns ”massa islamister” i Centerpartiet. Två minuter efter att utfrågningen var klar kunde han inte svara på vilken fråga han skulle vilja ha pratat om eftersom han inte mindes vilka frågor han hade fått.

Var väl rent ut sagt lysande :grin:
Jag har inte sett det, men för mig låter det som symtom på utbrändhet, han har ju haft det problemet. Man ska ju inte önska att andra blir sjuka, men... det vore nog bättre för Sverige om han blev långvarigt oförmögen att arbeta.
 
Nej. Jag tror att han skulle svarat mer diplomatiskt och svävande om att vi ännu inte känner till valresultatet.
Men i huvudsak menat nej?
Jag uppskattar då hellre Löfvens raka på sak och sanningsenliga svar, än ett svävande svar. Men det var inte min poäng, min poäng var att de hade ju svarat likadant (även om på olika sätt) - det skulle vara galet att svara ja på en sådan fråga. Jag tror inte att svaret förtjänar den uppmärksamhet du ger det med tanke på det.
 
Jag har inte sett det, men för mig låter det som symtom på utbrändhet, han har ju haft det problemet. Man ska ju inte önska att andra blir sjuka, men... det vore nog bättre för Sverige om han blev långvarigt oförmögen att arbeta.
Jag är lite orolig för vem som skulle ta över då. Kommer någon ihåg vem som vikarierade för honom förra gången?
 
Men i huvudsak menat nej?
Jag uppskattar då hellre Löfvens raka på sak och sanningsenliga svar, än ett svävande svar. Men det var inte min poäng, min poäng var att de hade ju svarat likadant (även om på olika sätt) - det skulle vara galet att svara ja på en sådan fråga. Jag tror inte att svaret förtjänar den uppmärksamhet du ger det med tanke på det.

M och KD är de enda partier som är halvdana i sin tydlighet i frågan, så Kristersson hade nog svävat på svaret.

Om man menar allvaren med att det viktigaste är att stänga dörren för SD så är det tokigt att stänga andra dörrar, innan valresultatet ens är klart - särskilt i kontexten där man sekunden tidigare bett andra parter att hålla alla dörrar öppna. Det var och är min poäng. En svår parlamentarisk situation löses inte genom arrogans och förutfattade resultat.
 
Jag har inte sett det, men för mig låter det som symtom på utbrändhet, han har ju haft det problemet. Man ska ju inte önska att andra blir sjuka, men... det vore nog bättre för Sverige om han blev långvarigt oförmögen att arbeta.

Jag är mer tveksam. Jimmie fick bara 1 nazistpoäng av 5 möjliga. Jag tänker att delar av kadern bakom är betydligt värre (men det är svårt att sia om det är bättre eller sämre, det kanske dyker fort då i opinionen).
 
Jag har inte sett det, men för mig låter det som symtom på utbrändhet, han har ju haft det problemet. Man ska ju inte önska att andra blir sjuka, men... det vore nog bättre för Sverige om han blev långvarigt oförmögen att arbeta.

Mycket möjligt. För mig framstod han som väldigt nervös. Han påpekade själv att han inte var ”rädd” utan väldigt svettig för det var så varmt. Men det kan mycket väl vara så.
 
Mycket möjligt. För mig framstod han som väldigt nervös. Han påpekade själv att han inte var ”rädd” utan väldigt svettig för det var så varmt. Men det kan mycket väl vara så.
Ja, jag spekulerar ju bara. Vore jag läkare, hade jag INTE ställt diagnos via nätet på dessutom din beskrivning. :) (Får erkänna att när han var sjukskriven, hoppades jag att han inte skulle komma tillbaka.)
 
Jag är mer tveksam. Jimmie fick bara 1 nazistpoäng av 5 möjliga. Jag tänker att delar av kadern bakom är betydligt värre (men det är svårt att sia om det är bättre eller sämre, det kanske dyker fort då i opinionen).

Absolut är nog delar av de bakom betydligt värre. Min uppfattning är att Jimmie jobbar rätt hårt för att hålla en ”städad och folklig” (allt är ju relativt :grin:) fasad. Tror att det är ganska många av SDs väljare som inte hade hamnar där om Kent Ekeroth var partiledare med samma politiska innehåll...
 
Ja, jag spekulerar ju bara. Vore jag läkare, hade jag INTE ställt diagnos via nätet på dessutom din beskrivning. :) (Får erkänna att när han var sjukskriven, hoppades jag att han inte skulle komma tillbaka.)

Jag menade ”mycket möjligt” som att det nog verkligen var mycket möjligt. Men jag är verkligen inte någon som är bra på att bedöma sånt :)
 
Jag är mer tveksam. Jimmie fick bara 1 nazistpoäng av 5 möjliga. Jag tänker att delar av kadern bakom är betydligt värre (men det är svårt att sia om det är bättre eller sämre, det kanske dyker fort då i opinionen).
Mitt best case scenario just nu är att om JÅ nu blev oförmögen att arbeta, skulle det troligen inte finnas någon som i svallvågorna efter valet klarar av att hävda SD:s intressen på ett mer eller ens lika civiliserat sätt som JÅ, i förhandling med de andra partiledarna. Och då minimeras SD:s inflytande.

Men du ser ju. Mitt best case scenario bygger på väldigt många osäkra faktorer, och bör inte tas på överdrivet allvar. :p
 
Ja, jag spekulerar ju bara. Vore jag läkare, hade jag INTE ställt diagnos via nätet på dessutom din beskrivning. :) (Får erkänna att när han var sjukskriven, hoppades jag att han inte skulle komma tillbaka.)
Alltså han jobbar antagligen dygnet runt just nu, och hade ett späckat tv-schema i går. Inte konstigt om han verkade pressad. Jag tycker inte att det räcker för att spekulera om utmattningsdiagnos, och framförallt inte om demens. Det senare är bara smaklöst.
 
Alltså han jobbar antagligen dygnet runt just nu, och hade ett späckat tv-schema i går. Inte konstigt om han verkade pressad. Jag tycker inte att det räcker för att spekulera om utmattningsdiagnos, och framförallt inte om demens. Det senare är bara smaklöst.

Han var på Karlavagnen igår kväll dessutom, där han på en fråga om hur han mådde pratade lite om sin tidigare utmattning och att han kände sig starkare och bättre rustad detta valet än det förra, men att han jobbar dygnet runt nu och att det är ansträngande typ.
Konstigt vore väl annars.
 
Jag tänker på valet och valutgången hela tiden just nu. Inte minst i mina trakter (NÖ Skåne och Blekinge/Sölvesborg) är SD galet starka och ffa ungdomarna som ska rösta för första gången i år, är oftare än ofta SD:sympatisörer. Deras argument är ofta bisarra och saknar helt logik. Jag vet fortfarande inte om jag, på söndag, ska rösta efter hjärtat eller taktikrösta. HELP!!!
 
Alltså han jobbar antagligen dygnet runt just nu, och hade ett späckat tv-schema i går. Inte konstigt om han verkade pressad. Jag tycker inte att det räcker för att spekulera om utmattningsdiagnos, och framförallt inte om demens. Det senare är bara smaklöst.

Självklart, men det var ändå enligt mig rätt stor skillnad på honom och de andra partiledarna i hur de uppträdde. Och då är han ändå den av partiledarna som har absolut längst erfarenhet som partiledare, och som det går bäst för i opinionen sen sist. Tycker dessutom att utfrågningen var bland de ”snällare”. Han fick ju prata dina egna hemmsområden nästan hela tiden.

Men var det beror på är jag som sagt inte rätt person att bedöma.
 
Gjorde valkompassen för alla 3 val.
Riksdagsvalet fick jag MP, S ,V ,L ,C, KD, SD, M
Regionen M, SD, L, KD, S, C, V, MP
Kommunen S, lokalt parti, KD, C, SD, MP, M, L

Så olika kan det vara i vad de står i frågorna som frågas på olika nivåer.
 
Självklart, men det var ändå enligt mig rätt stor skillnad på honom och de andra partiledarna i hur de uppträdde. Och då är han ändå den av partiledarna som har absolut längst erfarenhet som partiledare, och som det går bäst för i opinionen sen sist. Tycker dessutom att utfrågningen var bland de ”snällare”. Han fick ju prata dina egna hemmsområden nästan hela tiden.

Men var det beror på är jag som sagt inte rätt person att bedöma.
Jag tror att det är skillnad även på partiledarjobbet för hans del. Trots väljarstödet är han samtidigt Sveriges mest kritiserade, förlöjligade, hatade och sannolikt även hotade partiledare. Dessutom måste han försöka hålla ihop ett parti vars lokala företrädare till stor del verkar bestå av en blandning av muslimhatare, nazistsympatisörer, politiska rättshaverister och svagsinta. Bara uteslutningsärendena kräver förmodligen en halvtidstjänst på partikansliet.

Så om Åkesson är mer pressad än alla andra pressade partiledare just nu - jag kan förstå det.
 
Jag tror att det är skillnad även på partiledarjobbet för hans del. Trots väljarstödet är han samtidigt Sveriges mest kritiserade, förlöjligade, hatade och sannolikt även hotade partiledare. Dessutom måste han försöka hålla ihop ett parti vars lokala företrädare till stor del verkar bestå av en blandning av muslimhatare, nazistsympatisörer, politiska rättshaverister och svagsinta. Bara uteslutningsärendena kräver förmodligen en halvtidstjänst på partikansliet.

Så om Åkesson är mer pressad än alla andra pressade partiledare just nu - jag kan förstå det.

En inte oaktad andel av Sveriges samlade konspirationsteoretiker tvingas han också ha med. Senast Syrienkriget-förnekaren i Valdemarsvik.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp