Jaha, det förstod jag inte eftersom du citerade och användeJag utgår inte helt från den utan rent allmänt, ämnet har ju varit uppe på tapeten förut. Men om det skulle visa sig att jag har fel så skulle jag bli glad över det!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jaha, det förstod jag inte eftersom du citerade och användeJag utgår inte helt från den utan rent allmänt, ämnet har ju varit uppe på tapeten förut. Men om det skulle visa sig att jag har fel så skulle jag bli glad över det!
Jo jag reagerade på den, samt utifrån att jag varit tveksam till Ms ställning i den frågan förut. Ingen rök utan eld så att säga, jag hade tagit det med en mycket större nypa salt om någon hade skrivit det om tex V istället för M.Jaha, det förstod jag inte eftersom du citerade och användeoch svor, det lät som att du reagerade direkt på citatet.
Jo jag inser det och vill inte låta teorin gå oemotsagt. Det finns mycket att kritisera S för men att framställa det som att S kan tänka sig att ha SD som stödparti i större utsträckning än C, L, V eller Mp är inte korrekt. Det är lika smart som om någon får frågan gillar du äpple eller bananer och om man då svarar ingetdera drar slutsatsen att denne gillar apelsiner.
@sjoberga har snöat in på "Glöm det" som var Löwens svar till Lööv den situationen du beskrev ovan, han är närmast fanatisk motståndare till S o gör allt för att smutskasta dem, plötsligt inser han att V faktiskt är ett alternativ.
Om du menar att Jimmy ska välja när han får en annan fråga så jovisst.Som Jimmies frånvaro av svar mellan Macron och Putin. Talande.
Jag tror som du. Det blir en alliansregering med stöd av SD. L och C kommer att förklara det med Åkesson ändå inte kommer få nåt konkret inflytande yada yada.Jag är tyvärr tveksam till att en röst på C eller L skulle hjälpa, de är mindre partier i en allians där den största gruppen tydligen vacklar i frågan om ett samarbete med SD. Jag vet inte riktigt hur villiga de är till att bryta sig ur alliansen om det dras till sin spets men jag skulle inte satsa mycket pengar på det. Det blir knappast en sån där tydligt svart och vit regeringsfråga utan en där SD får vara med på ett hörn bakom scenen så att säga, där L och C kan med "gott samvete" hålla sig kvar i alliansen medan de låtsas vara blinda till att SD faktiskt finns med genom att SD inte får någon officiell ministerpost eller liknande.
Om du menar att Jimmy ska välja när han får en annan fråga så jovisst.
Fast ingen vits att gå vidare med detta. Du har bestämt dig för det som passar dig mest. Det säger mer om dig än om S.
Vad tyckte ni om partiledarutfrågningen med JÅ? Dåligt påläst tycker jag. Nu skall jag titta på duellen mellan JÅ o Carl Bildt om ekonomi o EU i SVT2 som börjar nu, skall bli intressant.
Det var väl så förra gången alliansen hade makten? Jag har för mig det. Frågan är väl om SD accepterar en sådan position igen, jag tror inte att de fick till så mycket av sina förslag förra gången.Jag tror som du. Det blir en alliansregering med stöd av SD. L och C kommer att förklara det med Åkesson ändå inte kommer få nåt konkret inflytande yada yada.
Tror du inte att M skulle svara likadant om de fick samma fråga som Löfven?Nu är du lite rolig. Jag har beskrivit min drömregering som L+C+Mp+S och nu är jag fanatisk motståndare för att jag anser Löfven skickar dubbla budskap genom att be andra partier samarbeta och samtidigt själv på förhand arrogant stänga bort lösningar.
Dåligt påläst var rätt snällt
Han inledde och avslutade utfrågningen med att svara ”jag vet inte”. Där emellan fick programledarna berätta för honom vad som står i hans eget partiprogram. Två ämnen slutade i att han skulle kolla upp det senare och lägga upp på sin Facebook(!). Han anklagade Expressen för att publicera falska nyheter och påstod att det fanns ”massa islamister” i Centerpartiet. Två minuter efter att utfrågningen var klar kunde han inte svara på vilken fråga han skulle vilja ha pratat om eftersom han inte mindes vilka frågor han hade fått.
Var väl rent ut sagt lysande![]()
https://www.aftonbladet.se/debatt/a/RxebAr/ar-du-redo-att-svika-dina-valjare-loofTror du inte att M skulle svara likadant om de fick samma fråga som Löfven?
Fast dryga 50 % (54?) av svenskarna vill inte ha med SD i regeringen, minns inte vilken blaska som redovisade den undersökningen.Hittade den här artikeln: https://www.expressen.se/nyheter/val-2018/var-tredje-m-valjare-vill-se-sd-i-regering-/
Jag får erkänna att jag hade tydligen fel i att M uttalat att de inte vill samarbeta med SD i regeringsbildning (fast bakom scenen är en annan fråga misstänker jag, vilket skedde vid förra gången alliansen vann).
Men det oroar mig att så många moderater kan tänka sig SD i regeringen. Jag hade hoppats på bättre siffror än så.
Jag är verkligen nyfiken på vad de hade svarat om de rödgröna hade frågat om stöd från alliansen för en rödgrön regering samtidigt som de var mindre än dem.
Det var också Expressen, länken är högre upp på den här sidan.Fast dryga 50 % (54?) av svenskarna vill inte ha med SD i regeringen, minns inte vilken blaska som redovisade den undersökningen.
Inte bara C. MP var också islamistkramare.Dåligt påläst var rätt snällt
Han inledde och avslutade utfrågningen med att svara ”jag vet inte”. Där emellan fick programledarna berätta för honom vad som står i hans eget partiprogram. Två ämnen slutade i att han skulle kolla upp det senare och lägga upp på sin Facebook(!). Han anklagade Expressen för att publicera falska nyheter och påstod att det fanns ”massa islamister” i Centerpartiet. Två minuter efter att utfrågningen var klar kunde han inte svara på vilken fråga han skulle vilja ha pratat om eftersom han inte mindes vilka frågor han hade fått.
Var väl rent ut sagt lysande![]()