Ur debattartikeln som jag länkade till.Är det Lövet som citeras? Uffe sa ju tydligt i utrfrågningen häromdagen att han inte under några omständigheter tänker bilda regering med stöd av SD
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ur debattartikeln som jag länkade till.Är det Lövet som citeras? Uffe sa ju tydligt i utrfrågningen häromdagen att han inte under några omständigheter tänker bilda regering med stöd av SD
Ur debattartikeln som jag länkade till.
Han säger ju att hans parti ”står till förfogande” att leda en koalition och menar gissningsvis till skillnad mot ”Moderaterna tvekar inte att ge makt åt Sverigedemokraterna. Redan i somras krävde man att de skulle få ordförandeskap i riksdagens utskott. Nu har Ulf Kristersson även gjort klart att han vill bilda regering även om de borgerliga partierna får färre mandat än Socialdemokraterna, Miljöpartiet och Vänsterpartiet. Innebörden av detta är att det egentligen inte spelar någon roll hur svenska folket röstar. Ulf Kristersson ska försöka ta makten med hjälp av Sverigedemokraterna även om han sitter på det minsta regeringsunderlaget och därmed förlorar valet.”
Men nu verkar du ta en åsiktsartikel för fakta igen, och reagera hårt. Det är Löfven som skrivit en debattartikel, du kan inte dra slutsatsen att det du fetat är ett objektivt faktum, du kan bara konstatera att det där är Löfvens påstående.![]()
Ser folk inte hur galet detta är (min fetning)???!
Vad iär det för sorts demokrati?! Ta isåfall din förlust som en man (Eller kvinna passar bättre)! Ska man inte följa vad folket vill ha?
Jag undrar ibland om det är bara jag som blir upprörd över detta? Såupprörd!
(Höll på att skriva i versaler men lyckades lugna ned mig från det åtminstone)
Det är väl inte konstigt att Löfven vill leda regeringen om de rödgröna vinner valet?Problemet är väl att han just vill LEDA regeringen. Han kan inte tänka sig att stödja en regering han inte leder. Han vill regera med stöd av andra, inte tvärtom.
Jimmy vill ju också bli statsminister, hoppas vi slipper uppleva det, han bevisade sin inkompetens i gårdagens debatter.![]()
Ser folk inte hur galet detta är (min fetning)???!
Vad iär det för sorts demokrati?! Ta isåfall din förlust som en man (Eller kvinna passar bättre)! Ska man inte följa vad folket vill ha?
Jag undrar ibland om det är bara jag som blir upprörd över detta? Såupprörd!
(Höll på att skriva i versaler men lyckades lugna ned mig från det åtminstone)
Det är väl inte konstigt att Löfven vill leda regeringen om de rödgröna vinner valet?
Du får nog läsa debattartikeln, han menar inte om de rödgröna vinner valet.Det är väl inte konstigt att Löfven vill leda regeringen om de rödgröna vinner valet?
Jag får andas liteMen nu verkar du ta en åsiktsartikel för fakta igen, och reagera hårt. Det är Löfven som skrivit en debattartikel, du kan inte dra slutsatsen att det du fetat är ett objektivt faktum, du kan bara konstatera att det där är Löfvens påstående.
Den är låst. Citera gärna direkt.Du får nog läsa debattartikeln, han menar inte om de rödgröna vinner valet.
Fast det vill ju de två kvinnliga partiledarna i alliansen.Du får nog läsa debattartikeln, han menar inte om de rödgröna vinner valet.
Jag tar det som att det block som får flest röster. De kommer inte att sluta på jämnt antal röster mellan dem iallafall. Men om det skulle till allas överraskning bli SD som får de flesta rösterna så får vi ta det då (gud jag hoppas inte).Men kommer någon "vinna valet"... ?
Om du frågade Löfven skulle han sannolikt hävda att Kristersson sagt just så. Och Kristersson skulle sannolikt svara att det har han inte alls. Det är så det går till i valdebatten.Jag får andas lite
Jag kan inte läsa artikeln då den är låst, och antog att han fick utifrån något konkret som M hade sagt.
Men jag hade ju redan citerat! Du var ju inne och fetade i citatet.Den är låst. Citera gärna direkt.
Då skulle jag be om ett direkt citat just där Löfven tycker att Kristersson sa så.Om du frågade Löfven skulle han sannolikt hävda att Kristersson sagt just så. Och Kristersson skulle sannolikt svara att det har han inte alls. Det är så det går till i valdebatten.
Javisst, men jag försökte bara förklara att du i en debattartikel av en partiledare inte kan ta det han säger om en annan partiledare som ett faktum.Då skulle jag be om ett direkt citat just där Löfven tycker att Kristersson sa så.
Fast i det citatet nämndes det inget om att han vill leda oavsett om de rödgröna vinner eller inte?Men jag hade ju redan citerat! Du var ju inne och fetade i citatet.
Det är sant, därför skrev jag att jag får andas liteJavisst, men jag försökte bara förklara att du i en debattartikel av en partiledare inte kan ta det han säger om en annan partiledare som ett faktum.