Valtråd (inte Andra djur eller sytillbehör) - ändrad rubrik

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ur debattartikeln som jag länkade till.

Ok! Då stämmer det ju inte med Uffes egen utsago. Var också lurig på att M skulle snegla åt SD men vore ju politiskt självmord nu efter Uffes väldigt tydliga nej efter partiledarutfrågningen. Han öppnar ju hellre för S lät det som. Och S kan tänka sig att regera med STÖD av M inte tvärtom. Detta kan ju bli minst sagt intressant... :p
 
Han säger ju att hans parti ”står till förfogande” att leda en koalition och menar gissningsvis till skillnad mot ”Moderaterna tvekar inte att ge makt åt Sverigedemokraterna. Redan i somras krävde man att de skulle få ordförandeskap i riksdagens utskott. Nu har Ulf Kristersson även gjort klart att han vill bilda regering även om de borgerliga partierna får färre mandat än Socialdemokraterna, Miljöpartiet och Vänsterpartiet. Innebörden av detta är att det egentligen inte spelar någon roll hur svenska folket röstar. Ulf Kristersson ska försöka ta makten med hjälp av Sverigedemokraterna även om han sitter på det minsta regeringsunderlaget och därmed förlorar valet.”
tenor.gif

Ser folk inte hur galet detta är (min fetning)???!
Vad i :devil: är det för sorts demokrati?! Ta isåfall din förlust som en man (Eller kvinna passar bättre)! Ska man inte följa vad folket vill ha?

Jag undrar ibland om det är bara jag som blir upprörd över detta? Så :devil: upprörd!
(Höll på att skriva i versaler men lyckades lugna ned mig från det åtminstone)
 
tenor.gif

Ser folk inte hur galet detta är (min fetning)???!
Vad i :devil: är det för sorts demokrati?! Ta isåfall din förlust som en man (Eller kvinna passar bättre)! Ska man inte följa vad folket vill ha?

Jag undrar ibland om det är bara jag som blir upprörd över detta? Så :devil: upprörd!
(Höll på att skriva i versaler men lyckades lugna ned mig från det åtminstone)
Men nu verkar du ta en åsiktsartikel för fakta igen, och reagera hårt. Det är Löfven som skrivit en debattartikel, du kan inte dra slutsatsen att det du fetat är ett objektivt faktum, du kan bara konstatera att det där är Löfvens påstående.
 
tenor.gif

Ser folk inte hur galet detta är (min fetning)???!
Vad i :devil: är det för sorts demokrati?! Ta isåfall din förlust som en man (Eller kvinna passar bättre)! Ska man inte följa vad folket vill ha?

Jag undrar ibland om det är bara jag som blir upprörd över detta? Så :devil: upprörd!
(Höll på att skriva i versaler men lyckades lugna ned mig från det åtminstone)
Jimmy vill ju också bli statsminister, hoppas vi slipper uppleva det, han bevisade sin inkompetens i gårdagens debatter.
 
Men nu verkar du ta en åsiktsartikel för fakta igen, och reagera hårt. Det är Löfven som skrivit en debattartikel, du kan inte dra slutsatsen att det du fetat är ett objektivt faktum, du kan bara konstatera att det där är Löfvens påstående.
Jag får andas lite :o:angel:
Jag kan inte läsa artikeln då den är låst, och antog att han fick utifrån något konkret som M hade sagt.
 
Men kommer någon "vinna valet"... ?
Jag tar det som att det block som får flest röster. De kommer inte att sluta på jämnt antal röster mellan dem iallafall. Men om det skulle till allas överraskning bli SD som får de flesta rösterna så får vi ta det då (gud jag hoppas inte).
 
Jag får andas lite :o:angel:
Jag kan inte läsa artikeln då den är låst, och antog att han fick utifrån något konkret som M hade sagt.
Om du frågade Löfven skulle han sannolikt hävda att Kristersson sagt just så. Och Kristersson skulle sannolikt svara att det har han inte alls. Det är så det går till i valdebatten.
 
Om du frågade Löfven skulle han sannolikt hävda att Kristersson sagt just så. Och Kristersson skulle sannolikt svara att det har han inte alls. Det är så det går till i valdebatten.
Då skulle jag be om ett direkt citat just där Löfven tycker att Kristersson sa så.

Edit: Från Löfven alltså, inte från dig.
 
Javisst, men jag försökte bara förklara att du i en debattartikel av en partiledare inte kan ta det han säger om en annan partiledare som ett faktum.
Det är sant, därför skrev jag att jag får andas lite :angel:
Och det vore intressant att få något sånt bekräftat genom ett direkt citat från någon intervju nu när man har två gånger från det rödgröna hållet tagit upp detta som om det är konstaterat.

Jag hoppas att det inte är sant dock.
 
Jag som satt och slumrade så jag tänkte att jag skulle gå och lägga mig för att sova men kolla in på buke först. Nu blev jag pigg av politik istället :cautious:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp