valt hingst?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Vitle
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 118
  • Visningar Visningar 11 252
V

Vitle

Hur många av er har valt hingst till betäckningen nu till våren ( om ni skall betäcka så klart :p ) :bump:

Sv: valt hingst?

Jag har!

Det blir Brigadör till mitt Ceylon-sto, ifall han är i avel nästa år. Om han inte är det så har jag inte funderat ut något andrahandsval ännu.

Tror att jag har.. :o

Jag har spanat på Don Romantic till mitt fbl-sto e: Mas Media xx

Till IC-stoet så hänger det lite på vilka som visas i år på Greva och vilka som ev. finns tillgänglig på semin från utlandet osv..:crazy:

Tror att jag bestämt mig för Alcatraz till mitt xx-sto e. Mas Media, men till Kaliber stoet vet jag ej, var inne på Nobleman, men det har ju framkommit här på buke att han inte förädlar. Är ev. inne på Stravinsky xx, men kom gärna med förslag på hingst som lämnar mkt rörligt men också lättar upp.

Nämen,ett till fbl efter mas Media..Å det dessutom i mina trakter..:) Bor i M-köping

Börjat fundera har man ju... men det finns för många kandidater...och för få ston just nu iallfall...:smirk:

New forets stoet ska förhoppningvis ner till Dizney igen, tyvärr resorberade hon ju på 40 duýgn iår..:cry:

Till halvbloden står Balou the roue, Lap top, Undercover(?),Metal som starka kandidater...

men jag brukar hinna ångra mig "25" gånger innan det är dax...:D

den som lever får se...:banana:

Jag försöker fortfarande bestämma mig för om jag ska rida eller betäcka.... ;) Blir det betäckning så ligger bla Rambo, Qalle och Majim bra till.

Vårt halvblodssto (e.Don Primero-Tip Top) ska först få ett föl e. Topaasch:) ,
sen funderar vi allvarligt på att betäcka henne med en welshhingst -
Simbergs Senator. Ska stå väldigt nära oss nästa år:p
Det kan bli riktigt intressant om det blir en ponny med den stammen:d

Tror jag har det..:o
Det lutar åt Carson Ask till mitt Stanford sto,men sen fick jag ett tips om Al Cantino (som jag inte ens tittat på innan) så jag hinner kanske ändra mig ett antal gånger..
sen har jag ev. ett sto e.Don schufro som ska betäckas o där vet jag inte än vad jag ska använda...har upptäckt att donnerhall ligger nästan på varenda bra dressyrhingst
Så jag skulle uppskatta lite förslag...:angel:

Mitt Kalibersto fick två fantastiska föl efter Lambourghini innan hon dog, akut i somras. Stofölet som nu är uppfödd på välling är minst lika bra som sin ettåriga bror som är såld till en av våra större hingsthållare som hingstämne.
Hade jag hafr henne kvar hade det blivit Lambo igen. Stoet själv var ganska grov så lik Kaliber som ett sto kan vara en hingst men bägge fölen har blivit av fullblodsmodell.
Lite beroende på dels hur fölen i magarna blir och vilka ston som ska betäckas så går mina funderingar för bästa år till Camiell-Flamingo Z, Cardento, Ulrich Z och Lambourghini.

Senast ändrad:

Jag har valt hingst redan. :) Egentligen hade jag gjort det för flera år sedan, men nu när det blev seriöst med betäckning var jag ju tvungen att verkligen kolla upp hingsten också. ;)

Det blir Vitluvens Curbitz RP 119 till "mitt" sto, såvida inte a) han är fruktansvärd när jag träffar honom i januari (ytterst tveksamt) eller b) jag inte får ihop tillräckligt med pengar innan (ganska tveksamt).

Det blir troligen

-Qalle

vi försökte med Goldmine xx förra året men det tog sig inte, så vi väljer att byta hingst. Men vi står och väger mellan dessa 2.

Mitt sto är också otroligt likt Kaliber. Jag som träffat Lambo flera gånger har inte ens funderat på honom till Kaliber stoet, däremot till fullblodet. Tack för tipset!

Funderar på Dammen innan han går ur tiden om han ff är i avel till våren och inte står alltför långt bort. Annars är Cosmopolite S en het kandidat. Men först ska hon ju få föl e. Qalle i Maj.

Har jag råd så lutar det åt Jaguar Mail till 1:a stoet (Trombon-Tammerfors xx).
Sto 2 ska säljas efter fölning(Acapulco Gold-Furioso III), hittar jag köpare tidigt så är det ju möjligt att hon betäcks om efter fölning och levereras till hösten när min bebbe är avvand, men då bestämmer ju inte jag hingst. ;)
Sto 3 fölar sent och får nog gå tom till nästa vår, tror jag...

Veronika skrev:
Funderar på Dammen innan han går ur tiden om han ff är i avel till våren och inte står alltför långt bort. Annars är Cosmopolite S en het kandidat. Men först ska hon ju få föl e. Qalle i Maj.

Vi hade ju Dammen på vår förra märr.
Blev en liten dam med mycket egen vilja. :o :devil:

Jag velar och funderar.
Just nu så är det Don Romantic som ligger bäst till.
Funderar även på ´Mètall.
Mina andra val är lite väl vågade på ett ungt första årssto

Har tre ston att betäcka nästa år och som det ser ut kommer samtliga att betäckas med vår egna hingst Stjernens Epus. Väntade två föl efter honom men tyvärr kastade ena stoet i femte månaden så vi provar igen :)

Liknande trådar

Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
535
Senast: Nikan
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 157
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Jag har ett sto e alfur som jag ska betäcka. Vilka hingstar är era favoriter med mycket gång och bra stam? Gärna svart. Lynne är...
Svar
6
· Visningar
772
Senast: Roheryn
·
Avel Har ni redan valt hingstar att betäcka med i år? Har ni bokat plats på hingstvisningar? Vilka tror ni, inom er ras, kommer "slå igenom"? 7 8 9
Svar
166
· Visningar
21 223
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Senast tagna bilden XVI
  • Valp 2025