Valplåda!

Bebben

Trådstartare
Hur ser era valplådor ut? Jag vet om att det finns några uppfödare här ju..

Inför den kommande kullen ska jag bygga ny valplåda, då den förra kasserades efter en väldigt destruktiv syskonskara ;) Tänkte se om man kunde få lite ny inspiration, eller om det får bli en likadan som innan..

Hur ser era valplådor ut? Jag vet om att det finns några uppfödare här ju..

Inför den kommande kullen ska jag bygga ny valplåda, då den förra kasserades efter en väldigt destruktiv syskonskara ;) Tänkte se om man kunde få lite ny inspiration, eller om det får bli en likadan som innan..

Många uppfödare jag känner har uppblåsbara barnpooler tills valparna börjar knalla omkring.

Min såg ut såhär, med avtagbara hörn från två håll, ena långsidan och ena kortsidan. Den var runt 120x110x36, jag och mamma fick gott med plats att sitta i den tillsammans med min sheltie när hon valpade vilket var bekvämt. Var också superkul att kunna ta av hörnen och fota valparna när de traskade runt i lådan som små istället för att behöva plocka ur dem för att få fina bilder. Ramen las till för eventuell klämrisk (shit happens faktiskt...) men vi tog bort senare när de blev äldre. Vi byggde den med pluggar och skruvar så den kunde tas isär och läggas undan till nästa kull. Materialet kostade runt 500 kr med hagen som vi byggde till (som också var monterbar).

Image00010.png

Image00011.png

DSC_9778-688x460.jpg

Liknande trådar

Hundavel & Ras Vi står på kö på en hanvalp, och har varit med från start, redan i september tog vi kontakt med uppfödaren som väntade på att tiken... 4 5 6
Svar
105
· Visningar
10 950
Senast: Zoya
·
Hundavel & Ras Nu är det stort sug efter valp och jag har stött på en kull som jag verkligen gillar föräldrarna till - men där valp passerat de där...
Svar
13
· Visningar
1 145
Senast: dobbis
·
Hundavel & Ras Konstig rubrik kanske, men.... Vi förlorade vår hund under julhelgen, hon blev nästan 16 år, så det var väntat. Men ändå är vi nog lite... 2 3
Svar
50
· Visningar
3 847
Senast: Digbil
·
Hundavel & Ras Jag letar ny hundras och jag har tagit upp frågor kring raser förr men det jag vill veta är vad som menas med vissa saker. Var går...
Svar
17
· Visningar
1 325
Senast: Nota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • FÅRtråden
  • Valp 2025