Sv: Valpkull

Håller med!
Lite väl nitiskt ibland, kan även jag tycka.
Förstår att det kan vara svårt att avgöra vad som är smygreklam...
Och har inget bra förslag på det, var gränsen ska gå så att säga.

Gränsen kanske går när man skriver "jag har blablabla-valpar hemma, osålda" eller i alla fall någonting som tyder på att de är till salu?

Håller med jag också. Denna tråd har jag absolut inte startat för att sälja några valpar :laugh: utanför bara för att jag är så glad och stolt över Mayas kull :love:

Och Red Chili.... Självklart kan du få ta en världsvinnare ;)

Det ansågs vara reklam tydligen. Eftersom vi skämtade om att du skulle köpa en.

TS:
Jag har 11 st Amstaffvalpar hemma, som föddes i torsdags. Det blev 9 tikar och 2 hanar!
Tiken kommer ifrån Serbien från början, och hanen är från Rumänien.

Åh vad härligt med valpisar :laugh:
Vi vill se bilder :love:

Och Red Chili.... Självklart kan du få ta en världsvinnare ;)

Fast jag vill BARA ha den om den är snäll! Snäll, försynt och lyssnar utmärkt när man säger "tugga inte på det här". Det är det viktigaste. Tuggfri. Väldigt tuggfri.
(Waha har förövrigt stulit min hudkräm.. Jättekul när man är förkyld och har torr hud överallt.)

Jaaa, visst måste det gå att få någon sådan? :angel:

Nä nu ska det njutas för fullt av att fröken W börjar bli vettig. Ingen mer valp i huset förrän om tidigast 2 år..

Vad tråkigt, blir ledsen över att läsa detta, men tyvärr är det sånt som händer, skönt i vart fall att tiken är OK.

Ja jätte skönt, hon hade lite ont i magen i natt, livmodern som drog i hop sig, man märker ju inte det på samma sätt när de ligger med valparna hela tiden..
I natt så gick hon upp och ner ur sängen, stod upp och lutade sig mot mig och hängde med huvudet och sov..
Och varje gång hon hoppade ner från sängen, eller flyttade runt, vaknade jag, mammig som jag är. :p
Men i dag är hon pigg och glad, springer runt och är lika galen som vanligt..

Jag sökte lite på google, hittade cockerspanielsällskapets ammajour (var det visst:angel:) som jag kontaktade att jag har tik tillgänglig om så önskas.

Vet ni om någon mer? För alla raser?
(jag visste inte att det endast var för cocker, (har jag för mig, är en aaaanings trött efter ha sovit nada och skott hela dagen) men damen som ringde upp var jätte trevlig!)
Jag kontaktade en vet jag när jag hade en Fralla tik med överdrivet mycket mjölk, men kan inte hitta den sidan igen!
Tänkte, kan jag hjälpa någon annan så..

Tack. :angel:

Skratta inte, cocker- cavaljer, långhårig hund,eh, samma sak. :angel::rofl:
Jag har inte alls varit trött i dag efter ha varit vaken i nästan två dygn. :angel:

Nu har jag sovit två timmar på soffan med odjuren. :D

Och nu vill jag se VALP BILDER!!!!!:d

Om ca 4 månader får du förhoppningsvis se dylika :devil:

charmie2.JPG-hsida.jpg

Och givetvis deras utveckling från födelse till ovan 8 veckors-valpar :D

Om ca 4 månader får du förhoppningsvis se dylika :devil:

charmie2.JPG-hsida.jpg

Och givetvis deras utveckling från födelse till ovan 8 veckors-valpar :D

Så fin :love:
Här börjar det ringa mer och mer samt maila...
Åh nu känns det inte som om jag skulle kunna sälja en enda.
Men min goda vän och uppfödare säger att jag kommer ångra mig när dom är åtta veckor :love::rofl:

Visst är det spännande!
Min tik skall valpa om drugt en vecka. Hon är riktigt rund och god och vi tippar på ca 6 st.(Har dock inte kollat detta) utan gissar bara....
Hoppas att hitta bra köpare bara! Tiken är min egen uppfödning och den gången blev dom två och det märktes inte alls på mamman.:)

charmie-mage.jpg

ca 1½ vecka efter första parningsdag. Har inte tidigare visat tecken på skendräktighet och är fortsatt svullen runt vulvan = jag tror nog att här kommer några stycken valpar om drygt 7 veckor ;)

Någon som kan förklara för mig varför bilderna hux flux blir så otroligt mkt sämre i kvaliteten när man slänger upp dem på phb. nu för tiden?

Liknande trådar

Hundavel & Ras Konstig rubrik kanske, men.... Vi förlorade vår hund under julhelgen, hon blev nästan 16 år, så det var väntat. Men ändå är vi nog lite... 2 3
Svar
50
· Visningar
3 961
Senast: Digbil
·
Hundavel & Ras Vi står på kö på en hanvalp, och har varit med från start, redan i september tog vi kontakt med uppfödaren som väntade på att tiken... 4 5 6
Svar
105
· Visningar
11 084
Senast: Zoya
·
Hundavel & Ras Nu är det stort sug efter valp och jag har stött på en kull som jag verkligen gillar föräldrarna till - men där valp passerat de där...
Svar
13
· Visningar
1 190
Senast: dobbis
·
R
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
1 330
Senast: Raderad medlem 149524
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka