Roxer

Trådstartare
Jag måste bara få dela med mig att jag har ställt mig i valpkö på en parning som jag tror mycket på. Kullen är planerad att födas i Augusti och jag är fyra på hanhundslistan, så nu håller vi tummarna för att det blir många hanhundar. ;)

För er som undrar är det en Liten Münsterländer jag ska ha. Har ju redan en 6 årig en här hemma och nu ska han få bli "farbror" är tanken.

Varför är det inte augusti nu? Någon mer som sitter och håller tummarna?

Sv: Valpkö!

Grattis :D!

Jag har för min del släppt tummarna som jag hållt i över ett år (i väntan på löp, parning och valpning) för nu vet jag att jag i september får hem en liten vacker Aussietjej :love:!

Så jag förstår verkligen tumhållandet, och jag lovar att hålla en tumme jag med :laugh:!

Grattis :D!

Jag har för min del släppt tummarna som jag hållt i över ett år (i väntan på löp, parning och valpning) för nu vet jag att jag i september får hem en liten vacker Aussietjej :love:!

Så jag förstår verkligen tumhållandet, och jag lovar att hålla en tumme jag med :laugh:!

Aussie som i australisk terrier eller australian shepherd?
Får man vara nyfiken och fråga varför du byter ras? För du har väl dv.schnauzer om jag minns rätt?

Lycka till TS och hoppas tiken får många hanvalpar! :love:

Australian Shepherd :laugh:.

Jag byter inte ras, jag bara kompletterar den hund jag har ;). Min lille snuserkille har ju varit sjuk i större delen av sitt liv, och kommer troligtvis aldrig hålla för träning och tävling, som jag är intresserad av. Så därför kommer han få vara en regelrätt aktiv sällskapshund, medans jag hoppas (och tror) att aussien kommer att bli en bra tränings/tävlingspartner.

Men jag överger inte dvärgschnauzrarna, om ett eller två år så är det redan inplanerat för en liten snuser till hemma efter någon av syrrans tikar :D.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Vi står på kö på en hanvalp, och har varit med från start, redan i september tog vi kontakt med uppfödaren som väntade på att tiken... 3 4 5
Svar
92
· Visningar
8 675
Senast: ildiko
·
R
Hundhälsa Jag funderar på det här med hanhundar och löptikar, och vad det är som gör att hanar kan reagera så väldigt olika. Vi har fyra hanar i... 2
Svar
32
· Visningar
1 337
Senast: hastflicka
·
Hundavel & Ras Hej! Någon här som har gråhund eller erfarenhet? Vi står just nu på kö på en kull som ev föds i januari om de tog sig. 2a plats på en...
Svar
9
· Visningar
1 153
Senast: _Taggis_
·
Hundavel & Ras Hej! Jag har börjat fundera på en border collie som nästa hund. Men skulle väldigt gärna få lite input av er som har/kan rasen! :) Kan... 2
Svar
31
· Visningar
3 029
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka