Valpen vill inte gå på promenad!

Sv: Valpen vill inte gå på promenad!

Självklart ska du använda en metod som känns bra för dig, gör man på ett sätt som man själv inte "tror på", resulterar det i att hunden känner av att man tvekar och då blir det inte bra iallafall!

Visst, det första man tänker på är att bara dra med sig hunden oavsett protester.
Men om det inte känns bra/funkar för dig så prova något annat ex. avledning. som jag skrev i ett tidigare inlägg.

Lycka till!

Ja, du är 14 år, så så mycket kunskap har du inte. Och vill du inte ha råd här, så fråga inte då.
Vi är många som haft hund över 20 år här, har tävlat och tränat aktivt mm.
Gå en kurs, du kommer få samma råd där..

Ang kassa inlägg och råd. Är det nån som brukar komma med bra råd så är det bl.a Kanelbulle. Lyssna och ta till dig, så kanske du lär dig något på köpet.

Ja, du är 14 år, så så mycket kunskap har du inte. Och vill du inte ha råd här, så fråga inte då.
Vi är många som haft hund över 20 år här, har tävlat och tränat aktivt mm.
Gå en kurs, du kommer få samma råd där..

Ang kassa inlägg och råd. Är det nån som brukar komma med bra råd så är det bl.a Kanelbulle. Lyssna och ta till dig, så kanske du lär dig något på köpet.

När har jag påstått att jag inte vill ha råd, om jag får fråga den otroligt erfarna? :angel:
Visste att den där kommentaren om min ålder skulle komma någongång.
Visst, jag kanske inte är halvvägs till 80 år, men jag har ändå tävlat och tränat en del med min tidigare hund.

Går faktiskt kurser med henne redan, och min instruktör har kommit med råden att jag ska locka, locka hela tiden...Och inte använda kopplet.

Senast ändrad av en moderator:

Självklart ska du använda en metod som känns bra för dig, gör man på ett sätt som man själv inte "tror på", resulterar det i att hunden känner av att man tvekar och då blir det inte bra iallafall!

Visst, det första man tänker på är att bara dra med sig hunden oavsett protester.
Men om det inte känns bra/funkar för dig så prova något annat ex. avledning. som jag skrev i ett tidigare inlägg.

Lycka till!

Någon som förstår hur jag känner iallafall!;)
Ja, ska prova med avledning ikväll.
Om det nu kommer att funka bra, hur ska jag då gå vidare?
Så att leksaken eller dyl. inte behöver vara med på varje promenad?:)

Att jag tog upp åldern var för att den tonen du har här, brukar de i din ålder ha på buke när de inte får de råd de vill ha. Så jag var tvungen att kolla din profil.

Jag är också instruktör, jag hade sagt gå bara.... Har aldrig träffat på en hund som låter sig dras utan att börja gå ...
Det är faktiskt så oavsett vad du tycker, att du har gjort så detta betteende har kommit fram på hunden, för du har låtit den stanna och sen har du burit mm. Du skulle gått med en gång, så hade det fungerat.... Och ja, jag tror inte du gjort det, fast du skriver det.. Du kan nog bara inte erkänna att det blivit lite fel från början, ungdomar kan oftast inte det heller ;)

När har jag påstått att jag inte vill ha råd, om jag får fråga den otroligt erfarna? :angel:

Sånna här inlägg får mig att inte svara dig något mer. Och som du skrev, du har ju tävlat med din förra hund. Så då borde du ju få en valp att gå framåt.

Lycka till!

Jovisst, jag har säkert gjort fel från början!
Det här är min första helt egna hund jag tränar från grunden.
Tänkte i början, när hon var runt 8 veckor; 'jag kan ju inte släpa henne, hon är ju så ung..'
(tycker fortfarande inte att det är rätt lösning)

Hon tog kanske ett steg, jag berömde, sen satte hon sig ner igen.
Men har det gått i vågor, hon går jättefint ibland utan att jag behöver göra något alls..

Men men, har fått en del råd här som jag testat nu, som funkat...:banana: :bow:

Du kan låsa tråden nu om du vill... Rubriken kunde lika gärna vart; är det rätt att bära sin hund eller inte?!:angel:

Hoppsan! Helt plötsligt är hela problemet löst bara för att det blev välfigt obekvämt här på forumet. :bow:

En liten knäpp på näsan till alla som påstått att det bara är att gå, så är det minsann inte. Problemet löste sig med helt andra metoder :D

haha, påstod aldrig att hon helt plötsligt vart en perfekt lydnadshund!

Men jag provade två saker, som gjorde det hela mycket enklare, som jag kan jobba vidare med.och jag anser att det blev väldigt dålig stämning här, så man kan lika gärna skrota tråden på engång!;)

Skickar PM till dig med ett par frågor sedan, om det är okej.;)

Och som du skrev, du har ju tävlat med din förra hund. Så då borde du ju få en valp att gå framåt.

:rofl: :rofl:

TS:
Fortfarande så har ju inte plockandet med godis fungerat, så vad valde du för universalmetod?

Sånna här inlägg får mig att inte svara dig något mer. Och som du skrev, du har ju tävlat med din förra hund. Så då borde du ju få en valp att gå framåt.

Jaha, så bara för att jag tävlat tidigare, kan jag få vilken hund jag vill att göra vad fan jag säger åt den?

Som om du skulle stå och säga till en hund som bara kört lydnad, och aldrig sett en agilitybana, att den ska köra slalom med tolv pinnar, flytande i hög hastighet. Kan den det då? Nej!

Skulle inte tro att du är så himla fullärd som du påstår att du är.
Typsikt äldre, tror att dom kan styra och ställa över oss små.:angel:

:rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:

Kan inte annat än skratta åt denna tråd :cool:

TS...Väx upp och var inte så oförskämd och spydig så blir det trevligare för alla...

Ingen har varit oförskämd eller spydig mot dig vad jag kan se...

Ingen har varit oförskämd eller spydig mot dig vad jag kan se...

Vad jag kan se, så har inte jag heller varit speciellt spydig eller oförskämd? Har bara sagt vad jag tycker.
Rätta mig om jag har fel.

Liknande trådar

Hundträning Hej. Jag funderar på vad ni har för passitivitetstips? Min hund går upp i varv och tar extremt lång tid på sig att varva ner på nya...
Svar
12
· Visningar
634
Senast: Grazing
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
5 014
Senast: Liran
·
Hundträning Byn som jag bor i anordnar hundpromenader ett par gånger i veckan. Jättebra träning tänkte jag. Själv har jag inget behov av social...
Svar
8
· Visningar
1 981
Senast: Sesca
·
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
1 431
Senast: Trassel12
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka