Valpen vill inte gå på promenad!

Sv: Valpen vill inte gå på promenad!

Det är inte sådana metoder jag är ute efter, det är bara att acceptera det och sluta komma med det förslaget.

:smirk: på dig själv.

Då rekommenderar jag tveklöst barnvagn med hjul, alternativt sportbag.
Vill du lyxa till det:

princess_1156840772.jpg

Men det är troligen bara en fix idé hon fått.
Att du går iväg innebär att du tar kommandot, och därmed framstår som ledare i din hunds ögon.
Nu tycker hon att "nä, vill inte" och du köper det och lyfter upp henne.

Som sagt släpar du inte, hon kommer med största sannolikhet att knata på så fort hon märker att du inte stannar.

Håller med här till fullo, menar inte att du ska släpa omkring på valpen men om du stannar varje gång hon gör det så blir ju hela promenaden på hennes villkor= hon är ledare.
Tar du tag i saken och bara går så är det upp till henne att följa med, om du så skulle behöva dra henne med dig i några meter- det dör hon inte av.

Strålande!! Jag tror attjag ska skaffa en sån till mina schäfrar oxå :rofl: :rofl:

Så att inte de stackarna ska behöva gå när de inte vill...

Ja, och Jeeves gav dig tipset att bara gå vidare.

Jag undrar fortfarande hur långt du låtit henne släpas eftersom du skriver att hunden väljer det allternativet.

ojdå, en som inte tål andras åsikter! :angel:

:smirk: :smirk: :smirk:

Min lilla tik på ungefär 4 månader vägrar att gå på promenader. Så fort hon lämnar tomten så sätter hon sig ner och tvärvägrar.Hon går dock otroligt bra i koppel när man åker bil till alla möjliga platser med henne, träningarna och stan, då är hon bara sååå :love: !!

Min instruktör har sagt att jag ska ha med mig godis på varje promenad, och locka.
Men inte ens det funkar på henne!

I början tänkte jag att det troligtvis kommer att växa bort, men det blir inte så mycket bättre.
Måste bära henne till skogen, sen går hon bra en stund, sedan när hon känner att hon är på hemväg så börjar hon galoppera och dra mycket i kopplet.
Men hon är ganska lyhörd påvägen hem och jag får ganska snabbt kontakt med henne igen.

Vet inte riktigt vad det här beror på, och vad jag ska göra? Tänkte först att det kanske berodde på osäkerhet, men hon går ju så himla bra när jag åker iväg med henne och promenerar?!:crazy:

Unghundar kan få en period när de är rädda för saker och ting utan någon anledning. Brukar komma runt 7 månader.

Min fick plötsligt för sig från den ena dagen till den andra att han var rädd för att gå förbi stallet. Inget hade hänt innan utan det bara plötsligt blev så.

Jag gjorde ingen stor affär utav det utan bar honom helt enkelt förbi stallet och satte ner honom sedan. På vägen hem så strök han längst stallet så nära väggen han kunde komma. Men i början så ville han inte ens hoppa ut ur bilen när jag parkerade bortanför stallet. Detta höll i sig i några veckor för att lika plötsligt släppa. Nu bryr han sig inte alls längre.

Mvh

Tora

Eller hur? Himla praktiskt, faktiskt.

Jag rekommenderar den varmt, särskilt till oss med lite större hundar. Man ska vara rädd om ryggen.

Jag har inga problem med åsikter. Däremot nonsens har jag svårare för. Jag gav dig dessutom ett bra alternativ- helt gratis!

:smirk: är förövrigt ruggigt otrevlig och humorlös.
Men det visste du antagligen redan. Förlåt.

Tur för våra djur att det finns Internet att häva ur sig på, för det är väl inte samma ton som används till era hundar/hästar/medmänniskor whatever?

Inga problem med andras åsikter? Nej, eller hur?!:angel: :angel:

Ditt alternativ kanske är ett bra sätt - för dig!
Men för mig finns inte ens det på kartan, punkt slut!
Har du inget vettigt att komma med nu, så tycker jag faktiskt att du kan gå och ta med dina kassa inlägg någon annanstans! Accepterar att du inte använder likadana metoder som jag gör, men när du håller på att göra "en rolig grej" av mina åsikter och "håna" dom så tycker faktiskt jag att det är DU som är otrevlig!

Det jag retar mig lite på är att du får min "metod" att låta elak och brutal. Vilket jag inte kan se att den är.
Jag jobbar extremt mycket med följsamhet och kontakt, men nonsensfasoner och liknande ser jag ingen vits att argumentera med hunden om.
Jag tog för givet att du redan har försökt locka med hunden, det är väl det första man ofta provar. Men går den inte trots korv dinglande framför nosen, så får man göra något annat.

Jag förderar att gå rakt på pudelns kärna, att gå 30-40 meter till skogen är inget orimligt krav på en hund.
Varför cirkla kring problemet? Det handlar troligen inte om bristande kontakt, utan en fix idé som hunden vet funkar. "jag sätter mig, så bär matte".

Jag tyckte du reagerade onödigt mycket på förslaget, därför skojade jag med dig. Du får dessutom samma förslag av fler användare, kanske att det kan vara en "metod" som funkar?

Jag gav faktiskt flera alternativ, om du tycker det är grymt att "släpa" henne!

Ja, jag vet. Ska testa det första, som jag inte tänkt på förut.;)

Det jag retar mig lite på är att du får min "metod" att låta elak och brutal. Vilket jag inte kan se att den är.
Jag jobbar extremt mycket med följsamhet och kontakt

Okej, så du påstår att släpa är en snäll metod som beskriver följsamhet och kontakt?:crazy:

Men ge dig!

Nu har du tagit ut det som helgar dina mål... Kanelbulles mening fortsatte och fick på så sätt en helt annan innebörd det borde du också kunna läsa dig till....

Gör som du vill med hunden, du vill ju ändå inte ha råden du får här. Merparten av oss har förespråkat att du ska GÅ det måste väl ändå tyda på något. De flesta som du fått råden av är kunniga inom hund, jag skulle fundera både en och två gånger innan jag sågar råden jag får så som du gör.

Men ge dig!
Gör som du vill med hunden, du vill ju ändå inte ha råden du får här. De flesta som du fått råden av är kunniga inom hund, jag skulle fundera både en och två gånger innan jag sågar råden jag får så som du gör.

Vill jag inte ha råden jag får här? Det är ju bra att någon vet vad jag vill och inte vill?!:crazy:

Jag är väl ändå den som bestämmer vilka råd jag ska testa på min hund och inte! Vet ju själv vad som känns mest rätt att prova.
Nu har jag valt att inte använda den metoden något mer, att släpa henne/dra i kopplet, för jag vet ändå att det inte funkar!

Ska jag dra min hund, trots att jag tycker det är fel?
Och trots att det inte funkar, för din skull, eftersom DU tycker att det är rätt? Du kanske skulle anse att metoden är bra för dig och din hund, men det är helt enkelt ingenting för oss!

Liknande trådar

Hundträning Hej. Jag funderar på vad ni har för passitivitetstips? Min hund går upp i varv och tar extremt lång tid på sig att varva ner på nya...
Svar
12
· Visningar
634
Senast: Grazing
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
5 014
Senast: Liran
·
Hundträning Byn som jag bor i anordnar hundpromenader ett par gånger i veckan. Jättebra träning tänkte jag. Själv har jag inget behov av social...
Svar
8
· Visningar
1 981
Senast: Sesca
·
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
1 431
Senast: Trassel12
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka