Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Köp en skateboard och sätt henne på, vägrar hon gå så är det väl att dra i skateboarden tills hon går..
*tar fram mina popcorn i väntan av att se hur denna tråd slutar *
Hahhahah! smart idé, klockren.
gör detsamma..*springer till mikron*
Ställ ifrån dig popcornen du, det är ju du som står för huvudunderhållningen.
vad gör hon om du går/springer därifrån utan henne då? Så att hon blir ensam?
Har du lockat med godis i två månader och problemet fortfarande inte är löst så skulle jag överväga andra metoder.
Det du lärt din hund är att om den inte gör som du vill, så blir den belönad med en mysig stund hos matte, för de flesta valpar tycker faktiskt att det är mysigt att bli upplyft i famnen och bli buren..
Jag har haft samma problem med min lilla valp. Även han sprang som en tok hem men ville inte gå hemifrån
Jag satte på honom ett 10 meters koppel och sprang ifrån honom, då kom han springande som en tok när kopplet var ute på typ 7-8 meter :P
När jag har haft kort/vanligt koppel så har jag get små "ryck" i kopplet och då har han fattat att jag inte ger mig.
Hoppas du hittar ngt sätt som passar dig, dom sakerna jag nämnde har funkat bra för mig
Hon sticker hemåt.
Jo, har ju provat att "släpa" som majoriteten av knäppskallarna här har kommit med...
*känner hur dom anfaller*
Har dessutom provat en del andra saker, men som sagt, har fått bra förslag nu, så det går framåt!
Ursprungligen postat av obeskrivbar
Jag har haft samma problem med min lilla valp. Även han sprang som en tok hem men ville inte gå hemifrån
Jag satte på honom ett 10 meters koppel och sprang ifrån honom, då kom han springande som en tok när kopplet var ute på typ 7-8 meter :P
När jag har haft kort/vanligt koppel så har jag get små "ryck" i kopplet och då har han fattat att jag inte ger mig.
Hoppas du hittar ngt sätt som passar dig, dom sakerna jag nämnde har funkat bra för mig
Okej, skönt då är jag inte ensam!
tack så mycket för svaret!
Hej
Jag förstår hur du känner och vad skall du göra åt detta!?
Valpen känner en trygghet hemma och vill inte följa med. Du måste försöka leka fram trygghet med kanske bollekar, locka med godis och mycket berömm.Valpen är i den ålder då den kan börja visa osäkerhet.
Men glöm inte att tänka på hur du är som hundförare, är du orolig själv? Hundar läser av en snabbare än vi tror. Försök visa dig säker och bestämd då ni lämnar er tomt. Plocka inte upp valpen då den blir osäker eller rädd.
Lycka till
vivsan