Valpen har anlänt

Ämelie

Trådstartare
Äntligen så har lilla Glenn kommit hem till mig :love: Som jag längtat...

Här kommer lite bilder på yrvädret från idag och igår :)

100_1408.jpg


100_1406.jpg


http://img.photobucket.com/albums/v215/havanna/Glenn/100_1393.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v215/havanna/Glenn/100_1388.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v215/havanna/Glenn/100_1412.jpg
 
Sv: Valpen har anlänt

GRATTIS till ditt val av ras, har D/S gårdshund själv och det är den ljuuuuuvligaste, smartaste, keligaste vovvsing jag någonsin haft.
:love: :love: :love: :love: :love:
 
Sv: Valpen har anlänt

alltså jag dör! :love: :love: :love: :love: :love:

och ett himla fint namn! :D mitt ena marsvin som jag köpte i början på november heter Glenn! :D
 
Sv: Valpen har anlänt

Jätte söt :D
Hur stor skillnad är det på D/S Gårdshund o JRT? På Utseendet ser man ju :P men i psyket å så... hur är D/S G? :p
 
Sv: Valpen har anlänt

DSG är ingen terrier. Jag har ingen erfarenhet av JR och andra terrierraser, förutom att vi hade en terrierkorsning förut, men hon dog vid 6mån ålder :cry: Men terrierraser är ju kända för att vara ganska "ettriga", DSG är lite mildare. Så min uppfattning är att DSG har samma energi som mindre terrier men inte är lika skälliga och som jag sa "ettriga". (finns givetvis undantag) Finns säkert fler som har längre erfarenheter av båda typerna av hundar som kan svara bättre :)
 
Sv: Valpen har anlänt

Nä är det sant! Där jag jobbade i sommras hade de ett marsvin som hette Glenn, det är därifrån jag fick namnet :D Köpte du ditt marsvin som vuxen eller var det en bebis? :D
 
Sv: Valpen har anlänt

den är en bebis, ville ha hanar så det blev en vuxen o en liten.

döpte dom efter Glenn Hysén och Roland Nilsson. Glenn för att han är göteborgare o Roland är ju nästan göteborgare.

o så att det är fotbollsnissar så pojkvännen skulle bli glad! :D
 
Sv: Valpen har anlänt

förresten- är det svårt att få tag i DSGar?

jag o sambon ska köpa hund i framtiden, o det är en av raserna som skulle passa oss...
 
Sv: Valpen har anlänt

För mig var det inga problem, men jag hade rätt så mkt tur också :)
Men jag tror ändå efterfrågan är rätt så stor. 5 av 6 valpar var redan tingade före födseln ur kullen där jag tog Glenn ifrån. Den uppfödaren hade tur att dom fick så många valpar. Vanligtvis så brukar de få runt 3 stycken, har jag för mig.
 
Sv: Valpen har anlänt

den rasen jag fastnat mest för verkar rätt så svår att få tag i. men jag tror sambon hellre hade haft en dsg också.. hmm.. men iofs, skaffa hund är ju inget man bara gör en eftermiddag sådär, så man har väl tid att vänta när man väl bestämt sig! :p
 
Sv: Valpen har anlänt

Kolla upp en bra uppfödare i tid och håll koll på när de ska ha nästa kull, då är det inte alltid man behöver vänta speciellt länge :)
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 609
Senast: fixi
·
Övr. Hund Bara för att jag längtar tills de kommer hem en valp och smått handlar på mig en del saker. Så kanske de vore kul och se vad ni andra...
2
Svar
24
· Visningar
1 846
Senast: Lyan
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 790
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
7 773
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp