Valpar som bits!

A

AWAKE

Vad gör ni med era valpar? Min valp bits och han har så fruktansvärt vassa tänder nu. Försöker säga åt honom och ge han någon av sina leksaker, men det är mycket roligare att bita i fingrarna och höra någon skrika :D Vad gör ni? Biter de så bara för att det kliar? Går det över sen? :crazy:
 
Sv: Valpar som bits!

Jag brukar låta valpen bita i mina händer när vi leker, men till viss gräns! Jag säger ifrån och ignorerar valpen när den biter för hårt. När leken då upphör så ser jag till att gömma händerna i tex fickorna.
 
Sv: Valpar som bits!

Jag brukar låta valpen bita i mina händer när vi leker, men till viss gräns! Jag säger ifrån och ignorerar valpen när den biter för hårt. När leken då upphör så ser jag till att gömma händerna i tex fickorna.

Okej, det är väl så jag (vi) också gör, men det finns ingen risk att den tror att den får göra så när den blir större då? :crazy:
 
Sv: Valpar som bits!

När man säger ifrån och avslutar leken så lär sig valpen att vara försiktig i leken-annars tar den ju slut:( ;) Det är precis så som den lär sig i valpkullen att leka. Biter en valp för hårt så går ju den bitna valpen undan och vill inte leka mer, och valpen som var för hårdhänt lär sig att vara mer försiktig i leken med sina kullsyskon. När den blir större så vet den ju vart gränsen går, både i lek med människor och andra hundar.
 
Sv: Valpar som bits!

Min lilla var på med tänderna HELA tiden när hon var liten, gud vad hon tuggade:p

Jag bestämde att så fick hon inte göra, hon fick gärna bita i sina leksaker men inte i mig. Så så fort hon satte "mina händer i hennes mun"(:angel: ) så slocknade jag och totalignorerade henne.
Det tog ganska lång tid innan hon lade av helt, så det krävdes en hel del tålamod, som med allt osm rör valpars uppfostran;)

men nu har hon inte hållt på så på säkert ett halvår, är 11 månader nu:)
 
Sv: Valpar som bits!

Okej, det är väl så jag (vi) också gör, men det finns ingen risk att den tror att den får göra så när den blir större då? :crazy:

Bita som valp-Eller inte bita alls!
Bita som vuxen-Eller inte bita alls!

Ja eller Nej gäller alltid för mina hundar. Inte ibland eller kanske!
 
Sv: Valpar som bits!

Bäst att lära dem direkt att INTE bitas i händerna. Själv har jag prövat "hundspråket" med mina vovvar.
En morrning går alltid hem, först lite lätt om inte det hjälper en rejäl. Typ Balou.
Titta på hur hundarna gör mot varandra, inte är de så överseende direkt.
Men ta gärna en tupplur med vovven .... på golvet. Det brukar uppskattas.

Lycka till!:)
 
Sv: Valpar som bits!

Alla gör olika och alla metoder verkar ändå leda till bra hundar.. svårt.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 609
Senast: fixi
·
Övr. Hund Jag känner mig helt knäckt och behöver input, om så bara av främmande människor på nätet... För att försöka göra en lång historia kort...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
11 215
Senast: Hermelin
·
Hundträning Kommer här med ny fråga! Länge sen jag hade valp...😅 Vår valp är 6,5 månader Har slutat bita i våra händer å fötter oftast men ännu...
Svar
6
· Visningar
682
Senast: Hellhound
·
Hundträning Jag har skrivit här förut att vi köpte en valp i november och vi har nu två spaniels. Gamla hunden är fem år. Vi har nu fått...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 795
Senast: Tiffany
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp