Valp kissar på sig

rxk

Trådstartare
Min tolv-veckors valp kissar allt som oftast på sig när han hälsar på människor, oavsett om det är familjemedlemmar som kommer hem från jobbet eller totala främlingar. Jag kan ha tagit ut honom tio minuter tidigare men ändå kissar han på sig. Kommer detta fortsätta även när han är vuxen eller är det en valpgrej? Det är som han blir så lycklig, ingen nervositet eller liknande.

Sv: Valp kissar på sig

Det gjorde vår hund också när han var yngre. Han hade helt enkelt inte tillräcklig kontroll på blåsan när han blev så uppvarvad :p Det försvann när han blev äldre, och med träning på att vara lugn när man hälsar.

Vår förra valp gjorde det när hon blev uppspelt. Försök hälsa mindre översvallande om det går, så att proceduren avdramatiseras. Det kommer säkerligen försvinna när valpen blir äldre.

Håller med tidigare talare, det försvinner med åldern! Låt valpen hälsa ute sålänge :-)

Det gör min hund fortfarande och hon är snart 6 månader. Förut hände det 10 gånger av 10 men nu mer kissar hon i alla fall inte på sig när hon är nyrastad. ;)
Men jag kan säga att vi levt med skurmoppen i anslutning till hallen. ;)

Så gör/gjorde stallägarnas hund när han hälsar på min hund. Han kan tom lägga sig på rygg och kissa rakt upp. Jag tolkar det som att han visar sig undergiven. Men uppspelt är han också, men det är han å andra sidan när han hälsar på alla.

Gladkissar gör väl nästan alla unga hundar ibland. Helt ovetenskapligt har jag tolkat det som att de inte kan hålla koll på många saker samtidigt.

De skrattar och kissar ;)

Liknande trådar

Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
1 276
Hundträning Jag har skrivit här förut att vi köpte en valp i november och vi har nu två spaniels. Gamla hunden är fem år. Vi har nu fått...
2 3
Svar
53
· Visningar
5 709
Senast: Milosari
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 473
Senast: Ragdoll
·
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
19
· Visningar
3 309

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Bildtråd
  • Tips ang "spjälka" ben
  • Uppdateringstråd #2

Omröstningar