Valp frågor

R

ronjasvalpar

Jag är lite ny på denna sidan...och ny på att ha valpar i hemmet..
Tiken min fick valpar den 29 juni fick 7 st men 4 dog..
nu är dom i dag 8 dagar och jag undra när det är dax för vaccination och avmaskning...
Tack på förhand för hjälpen:confused:

Sv: Valp frågor

Borde man inte veta sånt innan man tar valpar...?

Valpen vaccineras samtidigt som den besiktigas och chipmärks, alltså runt 8 veckor. Avmaskning vid 2, 4, 6, 8 och 10 veckor, även tiken avmaskas då.

ja så kan man ju med svara...:mad:

men nu är det så att jag inte visste om att hon var med valpar helt enkelt.. :(

Ja, varför inte? Var en enkel fråga, inget att bli sur över.

Tack så mycket för hjälpen...:)
har nämligen hört olicka...och var osäker och jag visste inte om att hon var med valpar,,, så det blev lite av ett chock när dom kom ut...

Oj då, vilken chock! Tråkigt att några dog, men samtidigt kanske lättare att hitta bra hem åt färre valpar. Prata med din veterinär om du fått många olika bud om hur o när saker ska göras :). Lycka till!

Liknande trådar

Hundhälsa Häromdagen kom en annons från en hunduppfödare i min närhet om nyfödda valpar som skulle vara leveransklara i mitten av december. Det...
Svar
13
· Visningar
1 455
Senast: Puffindog
·
Hundavel & Ras Hur stor blev er tik? Hur många valpar blev det? Vi har en labradortik som är i dygn 47 idag, jag känner fosterrörelser när man håller...
Svar
10
· Visningar
1 850
Senast: tanten
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 101
Senast: ildiko
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 325
Senast: Ragdoll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar