Vi har haft ett par riktigt jobbiga dygn här
Sen Vilja flyttade hit så har hon som regel väckt mig senast kl 8 på morgonen. Hon är så hungrig så att hon håller på att svälta ihjäl då och är riktigt vild. Gissa då min förvåning när jag vaknade av mig själv kl 11 i fredags morse, och lilla valpen fortfarande låg och sov. Jag började klä på mig men hon visade inga tecken på att ha lust att kliva upp så jag fick bära henne ner, och hon var inte heller hungrig. Fick tillslut i sig all frukost genom handmatning, och kräktes därefter upp allting så vi valde att åka akut in till Strömsholm.
Hon blev mycket sämre på vägen dit och vi fick ganska snabbt komma in på ultraljud som visade främmande föremål i tarmen, resultatet blev buköppning och en strumpa plockades ut. Hon fick åka hem lördag em men blev dålig under kvällen med hög feber så hon blev inlagd igen. Blev bättre och nya ultraljud visade inget konstigt så hon fick komma hem igen måndag kväll, men fick jättehög feber under natten och blev inlagd ännu en gång. Misstänkte inflammation i tarm och bukvägg så metacam sattes in och då piggnade hon tack och lov på sig snabbt!
Känns som att hon har pendlat mellan liv och död de senaste dagarna och jag har känt mig så otroligt maktlös
Igår ringde dom från Strömsholm och sa att hon var vild och feberfri och fick åka hem, och nu är hon samma pigga glada och hungriga lilla valp som tidigare
Ska äta en hel del mediciner och dietfoder i små portioner 8 ggr/dag ett tag framöver, och koppelvila tills stygnen tas... Men nu kan vi nog pusta ut!