Valp eller ny hund 2016

En link till min uppfodares evaluering av valparnas "food drive" i en ny okand miljo. Detta ar hennes tranings rum, sa det ar massor av bade spannande saker och lukter overallt. Valparna ar 4 veckor. (Hon glomde att andra texten, Red Girl innefattar ocksa Yellow Girld) Pink boy blir nog min. :love:

Varit inne och kikat på en kennels hemsida i sisådär ett år utan att höra av mig. Tänkte hela tiden att det är för tidigt för hund nummer två och var lite småputt över att de skulle ha valpar just sommaren 2016 och inte exempelvis våren 2017. Men lilla Moriarty mognade fort som tusan och jag är himla pepp på valp och allt jobb det innebär precis just nu. Så när tiken bekräftades dräktig kunde jag faktiskt inte hålla mig utan plitade ihop ett snabbt mail som jag skickade innan jag hann ångra mig. Självklart hade uppfödaren redan en bunt intressenter och jag förbannade min ovilja att "höra av mig i onödan".

Men den där turen som aldrig i vanliga fall aldrig är i närheten av min sida stod plötsligt där, för det bidde en hel bunt med valpar och precis så många att det finns en liten grabb till mig! Vågar inte säga så mycket mer förrän vi varit där på besök om två-tre veckor och faktiskt bestämt nåt på riktigt, men allt känns så himla bra hittills :)

Ludde har skadat en hörntand. Halva är borta och man ser pulpan men den verkar inta skadad. Har jagat vet hela morgonen men det är semestertider så det har visat sig vara svårt. Väntar nu på att bli uppringd från en klinik.

Ludde själv verkar inte ha ont eller vara påverkard av tanden så det är skönt i vart fall.

13659184_10154414029634673_1373826144426124920_n.jpg

Har ar han! :love: Den lille har nu bott hos oss i nastan en vecka och allt gar fint. Evy tycker att han ar jatterolig att leka med for han kan inte springa ikapp henne med de sma benen.. Dom leker fint under uppsyn och han borjar vanja sig vid att bli lamnad i sin lekhage under korta tider nar jag gor annat. Han har ocksa borjat forsta att det lonar sig att vanta tyst istallet for att hoppa, studsa och tjuta vid matdags.
En riktig tuffing ar han och de kommande manaderna kommer sakerligen bjuda pa manga aventyr och upptag :laugh:

Men så söt! Du har en underbar (och möjligen något blodig vid anklarna...) tid framför dig!

Igår hämtade jag hem min nya stjärna! Känns jättebra, allt flyter fint men mina två vuxna är väl inte helt nöjda riktigt än, även om valpen är språksäker och artig.

DSC_0756.JPG

DSC_0761.JPG

Dagen innan vi skulle hämta hem Gry blev min mammas hund Ajo biten av huggorm :( höll på att gå riktigt illa och han fick ligga inne på djursjukhuset 3 nätter och fick antiserum.
Nu mår han bättre men att vara påväg att hämta sin valp och få höra att han mådde så dåligt (han blev biten när han var hemma hos mig) blev det mycket känslor på en gång.

Men nu är hon hemma! Terror:crazy::D:heart

Här bredvid Ajo som har ordinerad vila och måste vara lugn efter ormbettet

Chibo växer så det knakar :o:love:
Nästa vecka börjar vi valpkursen "från valp till stjärna" :) Ska bli super kul. Han börjar vänja dig vid att åka buss och bil nu och bilarna som kör förbi är inte riktigt lika farliga längre :D
På övre bilden var när han hämtades 10v
Undre är nu 15v :p
IMG_20160723_134826_zpszbqx05j1.jpg

PSX_20160723_134117_zps4cle2o4r.jpg

PSX_20160723_134324_zpswglqzydy.jpg

Liknande trådar

Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
720
Senast: MML
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 914
Övr. Hund Jag är på jakt efter en ny soffa och funderar på vad som håller sig snyggt bäst när man har hund. Vi har en Malinois och en pudel. Jag...
Svar
2
· Visningar
322
Senast: alex.ha
·
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 214
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka