Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nu har vi kört vårt första träningspass. Inklickning.Hemma!
Det är en ombre ser du väl!Morris skulle behöva färga utväxten tror jag
Chibo växer så det knakar Förra veckan när han fick sin andra spruta vägde han 7,6 kg igår vägde han 8,4 kg Där emot är jag lite orolig att han är lite tunn och behöver gå upp lite i vikt. När jag duschade honom idag tycker jag han såg tunn ut när pälsen var blöt. När han är torr tycker jag han ser bra ut så är jätte svårt. Man kan känna revbenen när man lägger lite tryck, inte annars. Rund över ryggen och knappt någon midja säger mig att han har bra hull. Men var väldigt vinthund stuk på honom i blöt form när han sprang sig torr på tomten. Men jag är ny på Border collies så har dålig koll på hur valparna växer. 3 av 4 mål mat som han får är färskfoder sedan får han ett mål mat torrfoder.
Så här ser han ut när han är torr:
När han är blöt :
Han är inte för smal! Min ser också ut som en vinthund när hon är blöt trots att hon är tjock. Hellre en för smal valp än en tjock.Chibo växer så det knakar Förra veckan när han fick sin andra spruta vägde han 7,6 kg igår vägde han 8,4 kg Där emot är jag lite orolig att han är lite tunn och behöver gå upp lite i vikt. När jag duschade honom idag tycker jag han såg tunn ut när pälsen var blöt. När han är torr tycker jag han ser bra ut så är jätte svårt. Man kan känna revbenen när man lägger lite tryck, inte annars. Rund över ryggen och knappt någon midja säger mig att han har bra hull. Men var väldigt vinthund stuk på honom i blöt form när han sprang sig torr på tomten. Men jag är ny på Border collies så har dålig koll på hur valparna växer. 3 av 4 mål mat som han får är färskfoder sedan får han ett mål mat torrfoder.
Så här ser han ut när han är torr:
När han är blöt :
Ninja....är väl en hojmodell?Lite väl snart efter att vår gamla fick somna in så hade vi plötsligt tingat en valp . Samma dag faktiskt.. hade tänkt vänta några veckor men jag hittade en annons dagen innan på söta shäfervalpar och visade mina päron (som jag lite då och då gör ).
Sen då de lämnade den gamla på krematoriet så insåg se att valparna ju var någonstans i närheten.. Dvs de åkte dit, och nu ska denna lilla tösen flytta hem till oss om en månad
Liten shäfer tik ^_^ syskonen var vita och var nog det jag i alla fall siktade in mig på då jag såg bilden, men denna var alldeles för mysig för att inte ta med hem ^_^.
Funderar på namn nu.. vilket är svårt, temat på övriga har varit motorcykel märken, dvs harley davidson, Indien och triumph. Var nog lite tänkt att det skulle bli en hane som skulle heta Norton, men det är inte så passande på en tik.. och ariel som också var ett förslag kommer ju låta som lilla sjöjungfrun...
Ngn med namn tips ^_^ (brukar göra om namnen ngt, t ex triumph blev traja, Indien Indy, hd harley .)
Han hann också stjäla mitt decilitermått som jag ger hans mat med, han hade sönder det just efter att jag tog bilden
Måste dölja sig flera rävar bakom dom öronen . Blicken säger ju allt om deciliter måttets ödeHan hann också stjäla mitt decilitermått som jag ger hans mat med, han hade sönder det just efter att jag tog bilden
Ja men inte tillräckligt "motorcyckeligt" tydligen..Ninja....är väl en hojmodell?