Valp eller ny hund 2016

Han hann också stjäla mitt decilitermått som jag ger hans mat med, han hade sönder det just efter att jag tog bilden :rage:
EYM3hk4.jpg
Sambon påstår att nästa hund ska vara en corgi. Den där lär inte få honom på andra tankar :love:

Morris skötte sig så bra på dagens valpkurs! Gå fint i koppel och fritt följ gick som på räls,nästan så man blir tårögd! :D Nått säger mig att det kommer bli värre när han blir äldre och inser att det finns mer spännande saker i skogen än matte. :cautious:

Ett kurstillfälle kvar, sedan kommer Morris få göra slut med sin 36 kgs sankt bernhardsflickvän.

Lite väl snart efter att vår gamla fick somna in så hade vi plötsligt tingat en valp :o. Samma dag faktiskt.. hade tänkt vänta några veckor men jag hittade en annons dagen innan på söta shäfervalpar och visade mina päron (som jag lite då och då gör ;)).
Sen då de lämnade den gamla på krematoriet så insåg se att valparna ju var någonstans i närheten.. Dvs de åkte dit, och nu ska denna lilla tösen flytta hem till oss om en månad :love:

Liten shäfer tik ^_^ syskonen var vita och var nog det jag i alla fall siktade in mig på då jag såg bilden, men denna var alldeles för mysig för att inte ta med hem ^_^.

Funderar på namn nu.. vilket är svårt, temat på övriga har varit motorcykel märken, dvs harley davidson, Indien och triumph. Var nog lite tänkt att det skulle bli en hane som skulle heta Norton, men det är inte så passande på en tik.. och ariel som också var ett förslag kommer ju låta som lilla sjöjungfrun...

Ngn med namn tips ^_^ (brukar göra om namnen ngt, t ex triumph blev traja, Indien Indy, hd harley ;).)

Hayabusa :P Men då får ni la korta ner det ännu mer till Busa? :) Annars finns ju Bandit, Hornet, Monster, Duke etc om vi snackar modeller... Om vi tänker märken så kanske Suzuki--> Susie? Yama(ha)? April(ia) ?

Sambon påstår att nästa hund ska vara en corgi. Den där lär inte få honom på andra tankar :love:

Alla borde ha en Corgi :love:

JA, för bövelen, mer corgis till folket!

/Inte alls partisk

OBS gäller bara seriösa hem som inte orsakar en rasboom och som aktiverar sina corgis istället för att göra de till tjocka prydnadskuddar i soffan. :angel: :D :D :D

Lille Frej börjar få både vuxenpäls och vuxentänder! Han har tappat 6 tänder hittills och de nya verkar växa fram finfint :) Jag har de senaste dagarna lagt märke till att pälsen på hans rygg har ändrats och visst verkar det som om vuxenpälsen är på ingång. Måste gosa extra nu medan han ännu är så mjuk som bara valpar kan vara :love:
Bjuder på ännu en bild från vårt äventyr på sommarstugan, han poserar som en riktig modell ;)
2cPtE8c.jpg

Nu har lilla Kaxi bott hos mig i två veckor, och jag kunde inte vara mer nöjd med min lille kille :love:
Tanken är att vi senare ska träna, och eventuellt också tävla i, rallylydnad och agility. Det blir kanske någon utställning också, men härnäst väntar valpkursen som börjar nästa vecka :)

gjb6cGJ.jpg

Liknande trådar

Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
720
Senast: MML
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 914
Övr. Hund Jag är på jakt efter en ny soffa och funderar på vad som håller sig snyggt bäst när man har hund. Vi har en Malinois och en pudel. Jag...
Svar
2
· Visningar
322
Senast: alex.ha
·
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 214
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka